نکات ایمنی استفاده از بخاری فضای باز

در زمان استفاده از هر گونه هیتر و بخاری، چه در فضای باز و چه در فضای بسته، باید نکات ایمنی را جدی گرفت و آنها را رعایت کرد. البته به این شرط که اصلا این نکات ایمنی را به طور کامل بدانیم و از آنها آگاهی داشته باشیم. خیلی از مشکلاتی که برای خیلی از افراد در گوشه و کنار جهان ایجاد می شود به دلیل ناآگاهی آنهاست. یعنی شخص اصلا رفتارهای پرخطر را نمی شناسد که بخواهد از آنها دوری کند. بنابراین مهمترین وظیفه هر کسی، دانستن این نکات ایمنی است.

با ما در “دکورز” یکی از بهترین تولید کننده های مبلمان مخصوص فضای باز از جنس پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و همچنین تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا شما را با نکات ایمنی استفاده از بخاری فضای باز بیشتر آشنا کنیم:

 

بخاری فضای باز

هیتر گازی

خرید بخاری فضای باز برای خانواده هایی که تمایل زیادی به وقت گذرانی در فضای باز در طول فصل سرما دارند، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. همان طور که داخل خانه ها و ویلاها باید با یک وسیله مناسب گرم شود، فضای باز نیز باید به گونه ای مناسب گرم شود و اتفاقا به تمهیدات بیشتری نیاز دارد که در لینک زیر، نکات کاربردی مربوط به آن را نوشته ایم:

چگونه بالکن و پاسیو را برای فصل سرما آماده کنیم؟

آیا استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن در کنار آتشدان بی خطر است؟

اما استفاده از بخاری فضای باز، نیاز به دانستن نکات ایمنی مخصوصی دارد که ممکن است خیلی ها با آن آشنایی نداشته باشند. می دانید که هیترها و بخاری های قارچی به دلیل استفاده از سوخت گاز شهری و به این دلیل که یک منبع گرمازا هستند، دارای پتانسیل ایجاد خطر هستند. بنابراین باید نکات ایمنی را به خوبی در ذهن بسپاریم و آن را به افراد خانواده و دیگر افرادی که در فضای باز از بخاری و هیتر استفاده می کنند، گوشزد کنیم.

 

نکات ایمنی در فصل سرما و استفاده از بخاری و هیتر فضای باز

نکات ایمنی هیتر گازی

ایجاد فاصله مناسب

بخاری و آتشدان و هیتر مخصوص فضای باز را در فاصله مناسبی از دیگر وسایل قرار دهید. یک فاصله یک متری، بین بخاری و هر وسیله دیگری مانند مبلمان فضای باز، فرش، دیوار، سقف و …. برقرار کنید. مگر اینکه سازنده بخاری، فاصله دیگری را پیشنهاد دهد که در آن صورت، بهتر است به آن نکات ایمنی عمل کنید تا مشکلی پیش نیاید.

نصب در جای ایمن و صاف

حتما دقت کنید که بخاری و هر گونه وسیله گرمایشی را باید در جای صاف و تراز نصب کنید. مکان شیب دار ممکن است باعث غلت خوردن و جدا شدن اتصالات بخاری شود و مشکلات سوختگی و آتش سوزی را در پی داشته باشد.

نشتی گیری کنید

حتما در زمان نصب و هر چند مدت یک بار، اتصالات مربوط به شیلنگ گاز را بررسی کنید و از عدم نشتی در آن مطمئن شوید. این کار را با محلول آب و صابون انجام دهید و اگر نیاز به تعمیر وسیله یا تعویض اتصالات بود، حتما سریعا پیگیری کنید. ضمن اینکه در طول استفاده از بخاری گازی، حتما نسبت به احساس بوی گاز حساس باشید.

نکات ایمنی سازنده را به دقت اجرا کنید

همیشه سازندگان وسایل گازسوز، نکات ایمنی و دستورالعمل های روشن کردن و استفاده از آنها را در کنار دستگاه قرار می دهند. بنابراین طبق آنها عمل کنید و با رعایت نکات ایمنی، خطرات احتمالی را دور کنید.

کپسول آتش نشانی

وجود یک کپسول آتش نشانی در تمامی مکان های سرپوشیده و سرباز که افراد مختلف در آن حضور دارند و از وسایل گازسوز و منبع آتش گیرنده استفاده می کنند، ضروری و غیر قابل چشم پوشی است. کپسول آتش نشانی باید کاملا متناسب با فضای مورد نظر شما باشد و حتما نوع مناسبی را از مراکز آتش نشانی تهیه کنید. حتی اگر تمام دستورالعمل ها و نکات ایمنی را رعایت می کنید، باز هم به این کپسول ها نیاز دارید.

مراقبت از کودکان و حیوانات

در زمان استفاده از بخاری فضای باز و دیگر گرم کننده ها ماننند آتشدان و گریل و… ، حتما مراقبت بیشتری از کودکان و حیوانات خانگی به عمل آورید. سعی کنید محدوده ایمنی را برای آنها در نظر بگیرید و خودتان هم همیشه حواس جمع باشید.

مراقب تولید دود و گاز مونواکسید کربن باشید

بخاری های مخصوص فضای باز، دودکش ندارند و دود سمی حاصل از سوخت آنها به محیط منتشر می شود. بنابراین باید حواستان باشد که حتما هوای تازه جریان داشته باشد و در صورت استفاده از آلاچیق و پرگولا که دورتادور آن بسته است، حتما مراقبت تولید و انتشار این گازهای سمی در فضا باید.

خاموش کردن وسیله

ممکن است در طول استفاده از فضای باز و همچنین رفت و آمد در جاهایی که بخاری فضای باز در آن قرار دارد، بارها مجبور شوید وسیله را خاموش کنید. بنابراین حتما نکات ایمنی مربوط به بستن منبع گاز و… را رعایت کنید. در زمان وزش باد شدید، ممکن است شعله خود به خود خاموش شود، بنابراین منبع گاز بخاری را ببندید.

جمع آوری بخاری

جمع آوری تجهیزات و مبلمان فضای باز برای جلوگیری از خرابی در آنهاست. در زمانی که از بخاری فضای باز استفاده نمی کنید، حتما آن را کاور کنید تا گرد و خاک و زباله و… در آن تجمع نیابد و همچنین از باد و باران در امان بماند و دچار زنگ زدگی نشود.

استفاده از بیمه ها

مانند خانه هایتان، بهتر است فضاهای باز و لوازم داخل آن را نیز بیمه کنید تا خیالتان از بابت هر گونه ضرر و زیان مالی و خسارات احتمالی راحت باشد. بیمه های حوادث انواع گوناگونی دارند و می توانند شما را از نگرانی دور کنند.

دکوراسیون داخلی خانه با مبل پلی رتن ظریف و شیک

 

مبلمان فضای باز، از چه جنس و از چه برندی بخریم؟

برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

 

محصولات برند دکورز

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزی 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912