آشنایی با تفاوت آلاچیق و پرگولا

پرگولا، کلمه ای که به تازگی زیاد آن را می شنوید و ممکن است هنوز با تعریف دقیق آن آشنایی نداشته باشید و بخواهید درباره اش بیشتر بدانید. پرگولا و آلاچیق، هر دو از سازه های کاربردی در فضای باز برای ایجاد سایه بان هستند که می توانند اشکال متنوعی هم داشته باشند.

با ما در “دکورز” یکی از قطب های اصلی تولید انواع مبلمان فضای باز و تامین کننده برتر تجهیزات باغی – همراه باشید تا شما را با تفاوت آلاچیق و پرگولا آشنا سازیم:

 

آلاچیق و پرگولا، سازه هایی برای ایجاد سایه بان محکم و کاربردی

داشتن یک فضای باز، هر چند اگر کوچک هم باشد، یک موهبت بسیار دلچسب است، چون کمک می کند بتوانید برای آخر هفته های خودتان و خانواده تان برنامه ریزی کنید و همه چیز را برای یک تفریح خانوادگی آماده نمایید. در این شرایط، احتمالا باید به فکر تهیه یک سایه بان مناسب و مستحکم هم باشید. درست است که سایه بان چتری می تواند نیاز شما به داشتن سایه را برطرف می کند ولی هرگز مانند آلاچیق و پرگولا نیست.

آلاچیق و پرگولا سازه های مستحکم و پایدار هستند که بهترین پناهگاه و سایه بان را در فضای باز باغ، باغچه، ویلا، روف گاردن و… ایجاد می کنند. این سازه ها بسیار کاربردی هستند و می توانند مثل یک خانه آزاد باشند، خانه ای با سقف اما بدون دیوار!

 

تفاوت آلاچیق و پرگولا چیست؟

همه ما با آلاچیق آشنایی داریم و بارها پیش آمده که از آن در فضای عمومی یا خصوصی برای پیکنیک و دورهمی ها استفاده کرده باشیم. استفاده از آلاچیق، قدمت بسیار زیادی دارد. برای اینکه با تفاوت آلاچیق و پرگولا آشنا شوید، بهتر است اول به معرفی ویژگی های آلاچیق و پرگولا به طور جداگانه بپردازیم:

آلاچیق چیست؟

آلاچیق بزرگ

آلاچیق یک سازه بیرونی از جنس چوب، فلز، آجر، شیشه و یا ترکیبی از این متریال می باشد. مشخصه اصلی آلاچیق این است که دارای سقفی شیروانی است که معمولا در بیشتر انواع آن به شکل چند ضلعی (6 یا 8 ضلعی) ساخته می شود. دور تا دور آلاچیق باز است اما معمولا برای ایجاد فضای خصوصی بهتر، نرده و یا دیوار های پنجره دار بزرگ هم به کار می رود. (تخت آلاچیق برند دکورز)

آلاچیق را معمولا در ابعاد و اندازه های مختلف می سازند، اما آلاچیق برای استفاده در فضای باز باغ و ویلا که حالت اختصاصی دارد، معمولا ابعادی بزرگ دارد تا بتوان مبلمان اوت دور را به راحتی در آن قرار داد و چیدمان نمود. ضمن اینکه باید اشاره کنیم آلاچیق دارای یک کف چوبی یا سیمانی با سطحی بالاتر نسبت به سطح زمین است تا بتواند در برابر رطوبت و بارندگی هم یک ایمنی مناسب ایجاد نماید.

پرگولا چیست؟

پرگولا چیست؟

خب حالا که با تعریف آلاچیق آشنا شدیم، وقت آن است که پرگولا را هم بهتر بشناسیم. پرگولا هم یک سازه بیرونی برای ایجاد سایه بان است اما ساختاری ساده تر و مینیمال تر دارد. در واقع می توان گفت پرگولا همان آلاچیق است که بسیار ساده تر و ظریف تر ساخته شده است ، اما تفاوت هایی هم دارد.

پرگولا معمولا دارای سقف کامل نیست و به صورت مشبک ساخته می شود که می توان آن را با پوشش گیاهی تزئین کرد. برای ایجاد سایه بان بهتر و کامل در پرگولا، از پرده و پوشش پارچه ای ضخیم و محکم استفاده می شود.

پرگولا را از هر جنسی می توان ساخت اما معمولا از فلزات، آلومینیوم و یا فایبرگلاس می سازند که بسیار ظریف تر از آلاچیق به نظر می رسد. ساخت پرگولا ساده تر و کم هزینه تر از آلاچیق است و به همین دلیل می توان از آن در جای جای باغ و ویلا برای ایجاد سایه بان و پوشش گیاهی استفاده کرد، مثل مسیرهای ورودی و کنار استخر. اما بیشتر کاربرد آن، برای ایجاد نشیمن می باشد.

مطالب پیشنهادی “سایت دکورز”:

تخت استخری حصیربافت پلی رتن – دکورز

انواع ست دو نفره مبل حصیری برای دکوراسیون شیک ویلا

5 ایده عالی برای چیدمان بالکن کوچک آپارتمان

 

مدل های مختلف پرگولا و آلاچیق

آلاچیق چوبی با سقف شیروانی

 

آلاچیق زیبا

 

آلاچیق چوبی ساده و کوچک

 

مدل آلاچیق کوچک

 

آلاچیق ساختمانی لوکس

 

پرگولا

 

پرگولا ساده فلزی

 

پرگولا چوبی با مبلمان حصیری

 

پرگولا چوبی با پوشش گیاهی

 

پرگولای ساده و کوچک

کیفیت برتر محصولات و مبلمان باغی برند دکورز

برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم. (برای بازدید از کاتالوگ دیجیتال محصولات، روی عکس زیر کلیک کنید)

کاتالوگ دیجیتال محصولات دکورز

 

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزی 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912