چطور بالکن و پاسیو را برای زمستان آماده کنیم؟

در سال های اخیر، استقبال مردم از مبلمان فضای باز بی نظیر بوده است و این به دلیل تمایل آنها در استفاده بیشتر از فضاهایی مثل بالکن و پاسیو و همچنین باغ و حیاط خانه ها و… است. چرا که وقت گذراندن در فضای باز بسیار لذت بخش است و باعث می شود روحیه بهتری در افراد ایجاد شود. حتی در فصل های سردی مثل پاییز و زمستان هم این استقبال وجود دارد و البته خب تجهیزاتی هم برای گرم کردن محیط های غیر سرپوشیده موجود است که گرمی و راحتی زیادی را به این فضاها می بخشند.

با ما در “دکورز”یکی از قطب های اصلی تولید مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده تجهیزات باغی – همراه باشید تا شما را با چند نکته درباره آماده کردن بالکن و پاسیو برای فصل سرما آشنا سازیم:

 

5 توصیه برای آماده کردن بالکن و پاسیو و مراقبت از مبلمان در هوای سرد

1. تمیز کردن مبلمان و بالکن و پاسیو

احتمالا مجبور هستید در روزهای بسیار سرد و در بارندگی ها، تمامی مبلمان و تجهیزات داخل بالکن و پاسیو را جمع آوری و انبار کنید. بنابراین لازم است گرد و غبار و آلودگی هایی که در فصل بهار و تابستان روی مبلمان نشسته است را تمیز کنید. ضمن اینکه خود بالکن و پاسیو نیز نیاز به تمیز شدن دارند.

اگر محلی برای انبار کردن مبلمان فضای باز ندارید، حتما کاورهای مناسبی برای آنها تهیه کنید تا از آسیب های این فصل ها در امان بمانند. این طوری در روزهایی که هوا در فصل سرما خوب است، می توانید از مبلمان خود به راحتی استفاده کنید و دیگر نیازی به جابه جا کردنشان نیست.

کاور کردن مبلمان فضای باز

2. انبار کردن و ذخیره سازی مبلمان فضای باز

اگر مبلمان فضای باز شما از نوع چوبی و فلزی است، باید تمام آنها را از فضای باز خود جمع آوری کنید، زیرا مبلمان فلزی و چوبی به شدت در برابر بارندگی ها آسیب پذیر هستند. اما اگر در مناطقی بسیار سرد و پربارش زندگی می کنید، توصیه ما این است که مبلمان فضای باز خود از هر جنسی که هست را در محیطی سرپوشیده قرار دهید و اجازه ندهید در فضای باز باقی بماند.

نکته:

این موضوع درباره مبلمان پارچه ای نیز صدق می کند و اتفاقا این نوع مبلمان به مراقبت و پرهیز بیشتری هم نیاز دارد. مبلمان پلاستیکی هم شاید آسیب چندانی از رطوبت و بارندگی نبیند و سالم بماند، اما این نوع مبلمان و وسایلی از این جنس، به دلیل سبکی بیش از حد، ممکن است در برابر باد و طوفان فصل های سرد و همچنین بادهای بهاری، جابه جا شوند یا از ارتفاع بیفتند و بشکنند.

3. آب بندی و درزگیری

بالکن و پاسیو به این دلیل که ارتباط تنگاتنگی با فضای داخل خانه دارند، باید حتما قبل از شروع فصل سرما آب بندی و درزگیری شوند. این طوری جلوی نفود باد و باران به بخش های داخلی گرفته می شود و دیگر نیازی نیست که در این باره نگران باشید. باد به راحتی می تواند آب باران را در لابه لای درزهای در و پنجره بالکن، تراس و پاسیو نفوذ دهد و باعث شود دیوار و کف داخلی ساختمان آسیب ببینند.

استفاده از کاور و پوشش نایلونی

4. پوشش و سقف موقت در بالکن و پاسیو بزنید

یکی از ایده های بسیار جذابی که کمک می کند بالکن و پاسیو از سرما و بارندگی های فصلی در امان بماند، استفاده از پوشش و سقف های موقتی است. پرده های پلاستیکی و انواع پوشش های پلاستیکی و وینیل و کامپوزیتی و… که در بازار وجود دارد، می توانند برای جلوگیری از باران و خیس شدن لوازم داخل بالکن و پاسیو موثر باشند. البته نصب این پوشش ها ممکن است کمی چالش برانگیز باشد و خودتان نتوانید انجامش دهید و نیاز به کمک داشته باشید.

اما خوبی این ایده این است که سرما از فضاهای باز دور می ماند و دیگر نیازی نیست که مبلمان و تجهیزات خود را از بالکن و پاسیو جمع آوری کنید. ضمن اینکه این پوشش ها را می توان در زمانی که به آن نیازی نیست کنار زد و جمع کرد.

5. مراقبت از گریل، باربیکیو و بخاری فضای باز

این تجهیزات به خودی خود باعث می شوند که هوا در محیطی که مبلمان فضای باز را چیده اید، گرم تر و مطلوب تر باشد. مخصوصا بخاری فضای باز که اساسا برای همین موضوع طراحی شده است. بنابراین در روزهایی که خشک است و بارندگی نیست، با استفاده از این تجهیزات می توانید محیط بالکن و پاسیو و دیگر فضاهای باز در دسترس خود را گرم و آماده برگزاری یک دورهمی ایده آل نمایید.

اما در روزهایی که بارندگی است و هوا مرطوب و سرد می شود، بهتر است این تجهیزات را در گوشه ای مسقف قرار دهید و روی آنها به طور کامل پوشش های پلاستیکی و نایلونی بکشید تا آب به داخل آنها نفوذ نکند. البته با چندباری در معرض باران قرار گرفتن، این تجهیزات زنگ نمی زنند بلکه قرار گرفتن در این شرایط به صورت دائمی و طولانی مدت، می تواند آسیب زننده باشد.

چرا مبلمان فضای باز را باید از جنس رتن انتخاب کنیم؟

مبلمان اوت دور و فضای باز، در جنس ها و متریال های مختلفی ساخته می شود. اما هیچ کدام از آنها به زیبایی، جذابیت، تنوع و کیفیت بسیار بالای پلی رتن نیستند. مبلمان پلی رتن، ماندگاری و دوام بسیار بالایی در فضای بیرونی و در شرایط جوی مختلف دارد و از طرفی، بسیار شیک و زیباست و از انواع لوکس و مجلل برای دکوراسیون انواع فضاهای بیرونی مانند دکوراسیون تراس بزرگ یا دکوراسیون باغ و ویلا و پاسیو محسوب می شود.

ضمن اینکه به دلیل همین زیبایی و جذابیتی که در مدل و طراحی مبلمان باغی برند دکورز به چشم می خورد، برای استفاده در دکوراسیون داخلی نیز مناسب است و می توانید یک استفاده چند منظوره از آن داشته باشید.

کیفیت برتر محصولات برند دکورز

 

مبلمان برند دکورز

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

آدرس شعب و اطلاعات تماس:

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزى 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912