سختی نگهداری مبلمان چوبی در فضای باز

مبلمان چوبی؛ زیبایی و جذابیت بسیار زیادی دارد. مخصوصا اینکه این نوع مبلمان به دلیل طبیعی بودن متریال آن، نمای گرم و دلپذیری دارد که اکثر سلیقه ها را به سمت خود جذب می کنند. اما موضوع فقط زیبایی نیست. مبلمان چوبی برای استفاده در فضای باز، می تواند چالش ها و سختی های زیادی برایتان ایجاد کند که با اطمینان می توانیم بگوییم خیلی زود شما را خسته از نگهداری های مداوم و طاقت فرسا می کند.

با ما در “دکورز” یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با کیفیت بسیار عالی در ایران و تامین کننده برتر انواع تجهیزات باغی همراه باشید تا دلایل سختی نگهداری مبلمان چوبی و مبلمان حصیری طبیعی برای فضای باز را به شما بگوییم:

 

5 دلیل برای اینکه مبلمان چوبی و حصیری طبیعی انتخاب خوبی برای فضای باز نیستند!

مبلمان چوبی برای فضای باز

1. عدم ماندگاری و دوام در فضای باز

مبلمان چوبی برای فضای داخلی منزل، ویلا و هر جای دیگری یکی از بهترین انتخاب هاست. زیرا نمای زیبایی دارد، لوکس است و البته مراقبت چندانی نمی خواهد. اما برای فضای باز، اوضاع متفاوت است. (ضمن اینکه در همین ابتدا باید بگوییم که تنوع و طراحی مبلمان چوبی مخصوص فضای باز به زیبایی انواع مبل چوبی داخل منزل نیست و معمولا این مبل ها اشکال بسیار ساده و یکنواختی دارند).

شرایط آب و هوایی و بودن در فضای باز، روی مبلمان چوبی از هر نوعی حتی چوب حصیری طبیعی (مبلمان رتن طبیعی)، تاثیر بسیار مخربی در چوب و ساختار آن دارد. مبلمان چوبی در معرض آب و رطوبت به سرعت دچار تغییرات منفی، باد کردن، پوسیدگی و… می شود. حتی اگر مراقب آن باشید و اجازه ندهید آب باران و برف به آن بخورد، باز هم این تغییر شکل ظاهری، ایجاد خمیدگی، ترک، باد کردن و… در چوب ظاهر می شود، زیرا این طبیعت چوب است که در فضای بیرون و در آب و هوای مختلف، دوام و ماندگار کمی دارد و به سرعت دفرمه می شود.

2. مبلمان چوبی؛ هزینه اضافی یا بودجه زیاد؟

مبلمان چوبی معمولا در دو نوع ارزان قیمت و گران قیمت در بازار وجود دارد. واقعیت این است که انتخاب مبلمان از جنس چوب با قیمت ارزان، دور انداختن پول و یک هزینه اضافی واقعی است. چون این نوع مبلمان بسیار بی کیفیت هستند و خیلی زود خراب می شوند.

اما خرید مبلمان فضای باز چوبی گران قیمت نیز ریسک های خودش را دارد. شاید این مبلمان به اندازه انواع ارزان قیمت، خیلی زود خراب نشود، اما قطعا خرید آن به بودجه بسیار زیادی نیاز دارد که با وجود چنین ریسکی برای ماندگاری آن و نیز سختی های مراقبت از آن، ارزش چندانی برای خرید آن باقی نمی ماند.

3. نیاز به تعمیر و نگهداری زیاد و مداوم

در صورت خرید مبلمان فضای باز چوبی، باید خودتان را آماده کنید که هر 6 تا 8 هفته یک بار، تعمیرات و نگهداری مبلمان را انجام دهید، اعم از سنباده زنی، لکه گیری، رنگ و جلا زدن، و آب بندی قسمت های مختلف آن.

اگر این کارها را نکنید چه می شود؟

مطمئن باشید که در صورت رها کردن مبلمان چوبی بدون انجام تعمیر و نگهداری های مداوم و روتین برای آن، خیلی زود شکل ظاهری مبل تغییر می کند، کهنه و فرسوده می شود و ساختار و ابعاد آن تغییر می کند و بدشکل می شود.

4. لرزش، تکان، لق شدن و صداهای عجیب

مبلمان فضای باز چوبی یعنی اینکه تخته های چوب با چسب، میخ و چیزهای دیگر به هم متصل شده اند. پس این قطعات اتصال دهنده فلزی، به راحتی می توانند در بافت چوب که بافت نرم و غیر سختی می باشد، جا باز کنند، شل شوند و در نتیجه لق بزنند، لرزش و تکان ایجاد کنند و صدا بدهند و بشکنند.

موضوع رطوبت موجود در هوا و نیز نوع استفاده از مبلمان فضای باز که معمولا افراد رعایت چندانی ندارند و خیلی با خشونت با مبلمان برخورد می کنند، وضعیت لرزش و لق شدن اتصالات مبل چوبی را تشدید هم می کند.

5. آب و هوا و تابش آفتاب

در بیشتر نقاط کشور ما، هوا یا به شدت آفتابی است که همین موضوع ماندگاری مبل چوبی را به خطر می اندازد. یا اینکه آب و هوای کویری جریان دارد،  به این صورت که هوا در طول روز بسیار گرم و در طول شب بسیار سرد است و این انبساط و انقباض شدید، مساوی است با ترک خوردن مبل چوبی. همچنین در بسیاری از مناطق هم آب و هوا سرد، مرطوب و پربارش است که این یکی هم دقیقا مساوی با پوسیدگی و خراب شدن سریع مبلمان چوبی است.

پس با این وجود، چرا نباید به فکر خرید نوعی مبلمان با جنس بادوام، ماندگار و سازگار با آب و هوای مناطق جغرافیایی مختلف باشیم؟ کسب آگاهی و اطلاعات درباره هر موضوعی منجر به انتخاب و تصمیم گیری درست می شود. درباره مبلمان فضای باز نیز به همین صورت است و انتخاب و خرید یک مبلمان درست و مناسب، نیاز به کسب آگاهی بیشتر در این زمینه و انواع جنس های مبلمان بیرونی و ویلایی دارد.

مبلمان ویلایی حصیربافت پلی رتن، یکی از بهترین انواع مبلمان با جنس، متریال و ساختار کاملا بادوام و سازگار با آب و هوای گوناگون است.

 

مبلمان حصیربافت پلی رتن برند دکورز، بهترین انتخاب برای فضای باز:

مبل حصیری پلی رتن

 

خوشبختانه باید بگوییم که برند دکورز، دارای تولیدات بسیار ارزشمند و باکیفیت در زمینه محصولات و مبلمان باغی و اوت دور در ایران است. انواع ست مبلمان، نیم ست، میز و صندلی، ست غذاخوری، تخت استخری و تاب ریلکسی و… ، با بهترین متریال و کیفیت در این مجموعه تولید می شود که می توانید مدل های جذاب آن را برای محیط های کوچک و بزرگ انتخاب نمایید.

محصولات برند دکورز، همگی از جنس حصیری پلی رتن (پلیمر پلی رتن) هستند که دارای بالاترین استانداردها و از جمله ی بهترین مبلمان مخصوص فضای باز محسوب می شوند. ویژگی های مبلمان حصیربافت پلی رتن برند دکورز:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ، کپک و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت (جنس پلیمری بسیار مقاوم)
  • اسکلت آلومینیومی مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری و اتصال قطعات مبلمان ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

برند دکورز

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزى 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912