آشنایی با مبلمان حصیری یا رتن

مبلمان حصیری یا رتن یکی از زیباترین و جذاب ترین انواع مبلمان می باشد که سال های سال است که انواع مختلف آن برای استفاده در فضاهای مختلف کاربرد دارد. دلیل محبوبیت مبلمان حصیری، حس طبیعی بودن آن است که فضای اطراف را دلپذیرتر و دوست داشتنی تر می کند. مبلمان حصیری یا رتن دارای انواع مختلفی است، اما مهم ترین نکته درباره آن، جنس آن است که به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شود.

با ما در “دکورز” – یکی از قطب های اصلی تولید کننده انواع مبلمان فضای باز و مبلمان حصیری دستبافت رتن در ایران – همراه باشید تا شما را با “مبلمان حصیری یا رتن” بیشتر آشنا کنیم:

 

مبلمان حصیری یا رتن

مبلمان حصیری طبیعی

مبلمان حصیری به دلیل جذابیت زیادی که دارد، از قدیم در انواع مختلف با ابعاد و رنگ های زیبا در کشورهای بیشماری تولید و استفاده می شود. این نوع مبلمان، یکی از انواع مبلمان با متریال طبیعی و یا مصنوعی به شمار می آید. در واقع باید بگوییم که مبلمان رتن به طور طبیعی از جنس چوب درختی با همین نام است که بومی کشورهای آسیای شرقی می باشد. احتمالا شما هم با محصولات حصیری این کشورها آشنایی دارید.

رتن، دارای چوبی با انعطاف بسیار زیاد است که می توان آن را برای حصیربافی مورد استفاده قرار داد و مزیت دیگر آن، مقاومت و دوام بالای آن است. مبلمان، میز، پاف، زیرپایی و انواع دکوری جات؛ از محصولاتی هستند که با این نوع چوب می توان تولید کرد. محبوبیت زیاد چوب رتن، باعث شده تا نوع مصنوعی آن نیز برای تولید انواع محصولات به کار رود و به عنوان مبلمان OUTDOOR مورد استفاده قرار بگیرد.

 

مبلمان رتن دکورز

مبلمان حصیری برند دکورز

الیاف پلی اتیلن که به عنوان رتن مصنوعی در “گروه تولیدی دکورز” مورد استفاده قرار می گیرند، یکی از باکیفیت ترین متریال مصنوعی برای تولید انواع مبلمان فضای باز هستند که می توانید با مراجعه به بخش محصولات سایت و همچنین روش های خرید این محصولات، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مبلمان حصیری دکورز با الیاف پلیمری (پلی رتن یا رتن مصنوعی) دارای ویژگی های فوق العاده زیر هستند:

  1. ضد آب (Water Resistance)
  2. غیر سمی (Non-Toxic)
  3. مقاومت بالا در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  4. ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  5. ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  6. مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • ویژگی جالب و بسیار عالی محصولات تولیدی مجموعه دکورز، این است که به دلیل کاربرد بهترین متریال و مصنوعات، زیر نظر مهندسین پلیمر، محصولاتی باکیفیت بسیار بالاتر از الیاف طبیعی را تولید و روانه بازار می نماید که رضایت حداکثری مشتریان این مجموعه را در پی دارد.

 

روش های مراقبت از مبلمان حصیری طبیعی و پلی رتن

مبلمان رتن

همان طور که گفتیم، مبلمان حصیری از جنس چوب طبیعی دارای مقاومت خوب و ماندگاری زیادی است، اما نه در فضای باز! تابش مستقیم نور خورشید و بارندگی ها، باعث خراب شدن حصیر طبیعی در مبلمان می شود.

اما مبلمان پلی رتن یا رتن مصنوعی، دردسرهای اینچنینی ندارد. در واقع نیاز به مراقبت خاصی ندارد، زیرا از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. گرد و غبار و آلودگی های روی این نوع مبلمان را می توان به راحتی با یک دستمال یا اسفنج مرطوب پاک نمود. برای قسمت های بافته شده و سوراخ ها نیز می توان از یک براش (مسواک) کمک گرفت.

 

پاسخ به یک سوال مهم: آیا مبلمان حصیری پلی رتن، کاملا ضدآب و ضدپوسیدگی است؟

صندلی حصیری دکورز

همان طور که در بخش پیشین به آن اشاره کردیم، مبلمان حصیری مصنوعی دارای مقاومت بالایی است. اما این به معنی دائم العمر بودن آن نیست. حتی سخت ترین مواد و فلزات نیز در برابر شرایط مختلف آب و هوایی می توانند دچار تغییرات شوند. بنابراین دور نگه داشتن مبلمان رتن از بارندگی های طولانی مدت زمستانی (با جابه جا کردن آنها به فضاهای سرپوشیده و یا استفاده از پوشش های پلاستیکی)، باعث می شود این محصولات، طول عمر بسیار بیشتری داشته باشند.

ضمن اینکه نما و ظاهر محصولات نیز نو و زیبا مثل روز اول باقی می ماند. باید این مقایسه را هم بگوییم که محصولات طبیعی، چوبی و… ، به اندازه محصولات پلی رتن دوام ندارند و اصلا قابلیت استقاده در فضای باز به صورت طولانی مدت را ندارند. از طرفی، به دلیل سبک بودن مبلمان حصیری پلی رتن “مجموعه دکورز”، جابه جایی آنها بسیار راحت است.

 

آشنایی با “گروه دکورز” – تولید کننده برتر انواع مدل هاى مبلمان فضای باز و تجهیزات باغی

برند دکورز

گروه تولیدی دکورز به عنوان یکی از اولین برندهای حاضر در صنعت تولید مبلمان فضای باز و تجهیزات باغی در ایران، آماده ارائه محصولات بیشتر و ساخت سفارش های شما عزیزان در ابعاد و طرح های دلخواهتان می باشد. محصولات برند دکورز با بهترین کیفیت و زیبایی خیره کننده (با ارائه ضمانت معتبر)، قابل استفاده در تمام طول سال هستند و راحتی و آسایش شما مصرف کنندگان را به دنبال دارند.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

  • فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026
موبایل: 5641 324 0912
  • فروشگاه مرکزی 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

موبایل: 5951 105 0912