4 نکته مهم برای ساخت فضای بازی کودکان در باغ و ویلا

یکی از دغدغه های خانواده ها در زمان تفریحات خانوادگی و اوقات فراغت، فضای بازی کودکان است که تاثیر زیادی در شادابی و نشاط بچه ها دارد و از طرفی کمک می کند تا به آنها هم خوش بگذرد. اما از همه مهمتر، بازی کردن بچه ها در امنیت است و اینکه آرام باشند و زمان فراغت بیشتری به بزرگسالان برای استراحت و رسیدگی به کارهای خودشان بدهند.

با ما در “دکورز”یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان فضای باز پلی رتن و تامین کننده تجهیزات باغی – همراه باشید تا شما را با توصیه های مهم در ساخت فضای بازی کودکان در باغ و پاسیو و … بیشتر آشنا کنیم:

 

مهمترین و اساسی ترین چیزی که در ساخت فضای بازی کودکان باید به آن توجه کنید…

مهمترین چیزی که برای ساخت فضای بازی کودکان نیاز است که حتما و حتما رعایت کنید، مسئله امنیت و ایمنی آنهاست. هر چیزی که می خرید و هر چیزی که درست می کنید و هرگونه تجهیزات و وسایلی که برای فضای بازی کودکان تدارک می بینید، باید 100 درصد ایمن باشد و حتی در صورت اینکه یک بزرگسال در کنار کودکان نباشد هم، نگرانی و دلمشغولی از بابت به وجود آمدن مشکل و خطر برای آنها ایجاد نشود.

بنابراین هر چیزی که در فضای بازی کودکان قرار می دهید، باید به طور کمل و از جوانب گوناگون سنجیده شود تا خطری برای آنها ایجاد نکند. ضمن اینکه بهتر است در چندین نوبت اولیه، پیش بچه ها بمانید و دقت کنید که آنها به چه شیوه ای در این فضا بازی می کنند. چون ممکن است آنها، راه هایی برای خطرآفرینی بلد باشند که از دید شما پنهان مانده است!

 

در ساخت فضای بازی کودکان، باید به چه فاکتورهایی دقت کنیم؟

همان طور که برای خیلی از ما بزرگسالان، تجهیز کردن باغ و ویلا و خرید انواع مبلمان باغی برای راحتی بیشتر اهمیت دارد، ایجاد فضای بازی کودکان نیز حائز اهمیت است. بنابراین بهتر است چیدمان مبلمان فضای باز را به صورتی انجام دهیم که کودکان هم بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند و یا مبلمانی مخصوص آنها خریداری کنیم، مانند انواع نیمکت ها و پاف های مخصوص فضای باز.

ایجاد تحرک و فعالیت بدنی

فعالیت بدنی در کودکان

یکی دیگر از نکات مهمی که در ضمن ساخت فضای بازی کودکان باید به آن توجه کنید، فضا و کارهایی است که آنها را مجبور به تکان خوردن، بدو بدو و به طور کلی تحرک داشتن نماید. زندگی ما در طول روز و کارهای روزمره، به اندازه کافی بی تحرک هست، پس باید در زمانی که برای تفریح به باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای باز می رویم، تحرک بدنی بیشتری داشته باشیم تا سالم بمانیم. کارهای زیادی می توانید انجام دهید، مثل:

  • ایجاد یک فضای مارپیچ و مناسب برای دوچرخه سواری بچه ها
  • ایجاد یک منطقه مناسب و بی خطر برای دویدن، جامپینگ و…
  • اسباب بازی های مخصوص مانند صخره نوردی، سرسره بازی، توپ بازی، راکت و تنیس، اسکوتر، هولاهوپ، ترامپولین، تاب بازی و خیلی چیزهای دیگر… .

 

ایجاد خلاقیت در کودکان

خاک بازی و شن بازی کودکان

بازی باید طوری باشد که کودک با آن رشد کند، حس کند و چیزی یاد بگیرد. بازی های که صرفا آنها را سرگرم کند، به رشد مغزی و فکری آنها کمکی نمی کنند و برای اینکه بچه بزرگ شود و قوه های مختلفش تحریک شوند، نمی توانند فایده ای داشته باشند. اینکه کودک در ضمن بازی بتواند لامسه و قوه خیال و خلاقیت خود را به کار بگیرد، یک موفقیت ویژه و عالی است. بنابراین بهتر است با حفظ موارد ایمنی، برای آنها شرایط زیر را فراهم کنید:

  • یک منطقه ویژه برای خاک بازی
  • یک محل مناسب برای آب بازی، حباب بازی و…
  • وسایل مناسب جهت گِل بازی کودکان
  • آشنایی با طبیعت مثل کاشت گل و گیاهان و بذرهای مختلف و… .

 

ورزش و مهارت های ورزشی

توپ بازی و ورزش کودکان

خیلی از علاقه ها و استعدادهای بچه ها در زمان بازی کردن کشف می شود. دویدن، توپ بازی (انواع بازی های توپی)، بارفیکس و… علاوه بر اینکه برای کودکان خیلی مناسب است، باعث می شود تا استعدادهای ورزشی آنها نیز نمایان شود. حتی می توانید موزیک های شاد و مخصوص ورزش برای آنها بگذارید تا بتوانند با ریتم آن، حرکات ورزشی انجام دهند.

 

فضای بازی کودکان و امکان بازی گروهی

فضای بازی کودکان

و اما مورد چهارم و آخر. بهتر است بازی ها و فضای بازی کودکان را طوری طراحی کنید که بتوانند به صورت گروهی هم با یکدیگر بازی کنند. اینطوری کمک زیادی به آنها در ایجاد روحیه تیمی در آینده و بزرگسالی می کنید. حتی می توانید در روزهایی از هفته یا ماه، قراری با پدر و مادرهای دیگر کودکان اطراف خود برای بازی دادن آنها تنظیم کنید و وقت خود را تماما صرف بازی دادن گروهی بچه ها با یکدیگر کنید.

 

خب همان طور که دیدید، می توانید در فضای باز، کودکان را هم به طور کامل، سرحال و بانشاط کنید و اجازه دهید بازی های مناسب خودشان را داشته باشند. متاسفانه به دلیل بسته بودن ارتباطات امروزی، کودکان معمولا در جمع های خانوادگی و در کنار بزرگسالان، تمام اوقات خود را می گذرانند که این برای آنها به هیچ وجه مناسب نیست. آنها باید بتوانند با همسالان خود، بازی های خلاقانه کنند.

 

چرا برند دکورز، بهترین انتخاب برای خرید مبلمان فضای باز و اوت دور است؟

نیم ست ورنیکا سوفاست

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت هستند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

آدرس شعب و اطلاعات تماس:

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزى 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912