تمیز کردن و شستن گریل و کباب پز

درست مانند هر یک از لوازم و تجهیزات دیگری که در خانه و فضای باز استفاده می کنیم، گریل و کباب پز ذغالی نیز نیاز به تمیز شدن و رفع جرم و آلودگی ها در آن دارند. تمیز کردن هر وسیله ای در زمان مناسب، باعث می شود کاملا تمیز، نو و تا مدت های طولانی تری قابل استفاده و سالم باقی بمانند. در واقع تمیز کردن آنها باعث می شود دیرتر خراب شوند.

با ما در “دکورز” یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان فضای باز با جنس حصیری پلی رتن و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا روش کامل و قدم به قدم تمیز کردن گریل و کباب پز ذغالی را به شما آموزش دهیم:

 

تمیز کردن گریل و انواع تجهیزات فضای باز

گریل و کباب پز ذغالی

هر چند مدت یک بار، باید تمام تجهیزاتی که در فضای باز مورد استفاده قرار می دهیم، به خوبی تمیز شوند. از مبلمان باغی و ویلایی تا انواع چترهای سایه بان که در فضاهای باز استفاده می کنیم، نیاز به تمیز شدن دارند. این تمیز کردن، تنها برای این نیست که ظاهر وسایل تمیز و نو شود، بلکه برای مراقبت از آنها نیز هست.

تمیز کردن و شستن کامل تجهیزاتی مانند گریل و کباب پز، باعث می شود تا آلودگی و جرم ها در آن کهنه نشوند. ممکن است که این جرم ها و آلودگی ها، باعث شوند که عملکرد دستگاه به کلی دچار اختلال شود و دیگر قابل استفاده نباشد. این طوری مجبور خواهید بود که خیلی زود، آن را عوض کنید و هزینه زیادی برای این جایگزینی بپردازید.

یک نکته مهم:

شستن و تمیز کردن تجهیزات باغی مانند گریل و کباب پز ذغالی، دارای روش مخصوصی است و باید طبق دستورالعمل های خاصی انجام شود وگرنه ممکن است باعث خراب شدن آنها بشود. در واقع شستشوی اشتباه، بسیار بیشتر از نشستن آنها می تواند مخرب باشد. بنابراین تا زمانی که روش درست و اصولی شستن این لوازم را آموزش ندیده اید، بهتر است دست به کار نشوید. پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم مطالعه کنید:

روش نگهداری از چترهای فضای باز و سایبان پارچه ای

آموزش شستن و تمیز کردن مبلمان حصیری رتن

نکات تمیز کردن کوسن و تشک صندلی باغی و مبلمان فضای باز

 

آموزش قدم به قدم شستن و تمیز کردن گریل و کباب پز ذغالی

شستن کباب پز ذغالی

یکی از انواع گریل و کباب پز که در دسترس بسیاری از خانواده هاست و در انواع فضاهای باز به کار برده می شود، کباب پزهای ذغالی هستند. این نوع کباب پزها به دلیل اینکه استفاده بسیار راحتی دارند و با یک سوخت ساده ذغالی می توان از آنها در هر جایی استفاده نمود، انواع بسیار پرکاربردی هستند، به خصوص برای جاهایی که دسترسی به گاز شهری وجود ندارد.

گریل و کباب پز ذغالی را به روش زیر تمیز کنید و بشویید:

  1. اول از همه باید یک جفت دستکش ظرفشویی دستتان کنید.
  2. با یک برس فلزی و زبر، قسمت توری کباب پز را به طور کامل بکشید تا سوختگی ها از آن کنده شود.
  3. حالا باید ذغال ها و دوده های آن را به طور کامل تخلیه کنید. کمی آب داخل گریل و کباب پز بریزید و آن را بگردانید تا کاملا همه خاکسترها را جمع و تخلیه کند.

نکته:

اگر داخل گریل و کباب پز، هنوز ذغال داغ وجود دارد، صبر کنید تا از دما بیفتد و بعد دست به شستن آن بزنید. این نکته را هم بدانید که ریختن آب روی ذغالی که هنوز داغ است، باعث ایجاد واکنش های شیمیایی می شود که می تواند فلز به کار رفته در بدنه گریل و کباب پز را فرسایش دهد.

  1. مقداری مایع ظرفشویی چربی زدای قوی را در مقداری آب گرم بریزید و خوب حل کنید. باید مقدار مایع زیاد باشد تا غلیظ شود.
  2. این مایع را روی قسمت های مختلف گریل و کباب پز اسپری کنید یا آن را داخل گریل بگردانید تا همه جا آغشته شود.
  3. اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند تا چربی زدایی به خوبی انجام شود.
  4. حالا با یک برس زبر یا یک اسکاج زبر، قسمت های داخلی گریل و کباب پز را بشویید. برای قسمت های خارجی بدنه، بهتر است از اسکاچ نرم تر استفاده کنید تا روی آن خط و خش نیفتد.
  5. حالا نوبت آب کشی است. این کار را با آب کاملا گرم یا آب داغ انجام دهید.
  6. اگر حجم روغن، دوده و آلودگی در کباب پز زیاد است، لازم است که یک بار دیگر مراحل را تکرار کنید تا کاملا تمیز و مثل روز اول نو شود.
  7. بعد از اتمام کار شستشو، حتما تمام قسمت های فلزی را به خوبی خشک کنید تا آب و رطوبتی داخل آن و در قسمت های مختلف باقی نماند.

 

آشنایی با برند دکورز؛ از برترین تولید کننده های مبلمان باغی و اوت دور در ایران

ست مبلمان آمستر

برند دکورز دارای انواع مبلمان حصیری دست بافت، میز و صندلی، انواع ست دو نفره و نیم ست از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان انواع فضای باز و بیرونی، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت هستند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

آدرس شعب و اطلاعات تماس:

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزى 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912