روش هایی برای جلوگیری از افسردگی

افسردگی فصلی یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در فصل پاییز است که خب البته دلایل بیولوژیکی دارد و مربوط به حال و هوای پاییزی می شود و نباید نگران آن بود. اما به هر حال، این بیماری هر چقدر هم که جزئی و غیر نگران کننده باشد، باز هم باعث می شود حال آدم ها خیلی خوب نباشد و نتوانند از نهایت انرژی خود استفاده کنند که اصلا چیز خوشایندی نیست.

خبر خوب اینکه کارهای زیادی هستند که می توانند جلوی این افسردگی فصلی را بگیرند و تاثیرات آن را کاهش دهند. پس با ما در “دکورز”یکی از برترین تولید کننده های مبلمان مخصوص فضای باز با جنس پلی رتن و با بهترین کیفیت در ایران – همراه باشید:

 

افسردگی در فصل پاییز

حتما شما هم با این موضوع آشنایی دارید که میزان ابتلا به افسردگی در فصل پاییز، بسیار بیشتر از فصل های دیگر است. دلایلی که باعث ایجاد افسردگی می شوند، در اصل به نقش روشنایی روز و طول مدت شب و روز و… مربوط می شود.

در فصل تابستان به دلیل اینکه هوا خوب است و تعطیلات زیادی داریم، بیرون رفتن کار آسانی است که ممکن است هر روز آن را تکرار کنیم. از طرفی روشنایی طولانی مدت روز و قرار گرفتن در معرض نور خورشید که باعث انرژی زایی در بدن ما می شود نیز تاثیر مثبتی در روحیه ما دارد. با شروع فصل پاییز، شب شدن زودهنگام و همچنین کاهش رفت و آمدها، به یکباره دچار کمبود انرژی می شویم و ممکن است دچار افسردگی پاییزی شویم.

پس در فصل پاییز، مخصوصا اگر سابقه و زمینه بیماری افسردگی دارید، حتما فعالیت های پیشگیرانه را جدی بگیرید. مثلا:

1. شرکت در برداشت محصولات مزرعه های بیرون شهر:

برداشت محصولات پاییزی

اوایل فصل پاییز، یکی از بهترین فرصت ها برای برداشت محصولات است. این کار برای کسانی که در شهرها زندگی می کنند، سرشار از تجربه های تازه و لذت بخش است. می توانید در این برنامه های جالب شرکت کنید. مسلما مالکین مزرعه ها از تصمیم شما برای کمک به چیدن محصولات استقبال می کنند و البته که حال و هوای شما هم عوض می شود.

2. مسابقه های خانوادگی و دوستانه ترتیب بدهید:

بین دوستان و اطرافیان و افراد خانواده و فامیل، حتما افرادی مثل شما هستند که در خطر افسردگی پاییزی باشند. برنامه های جالبی برای مسابقه دادن و معاشرت کردن با هم بچینید. اگر یک فضای باز سرسبز و اختصاصی دارید، بهترین کار است که علاوه بر یک مهمانی و دورهمی، مسابقات و بازی های سرگرم کننده را هم امتحان کنید.

3. آیتم های پاییزی جمع آوری کنید:

آیتم های پاییزی

قبلا در مقاله ای برای دکوراسیون پاییزی، درباره آیتم های نمادین این فصل صحبت کرده بودیم. بهتر است به جای افسردگی کشیدن و ماندن در خانه، به طبیعت، پارک و یا اگر این امکان را دارید، به باغ شخصی تان بروید و کمی برگ های رنگی، کاج های کنده شده، شاخه های خشکیده و… جمع کنید تا بتوانید از آنها در ایجاد یک دکوراسیون ارزان و دوست داشتنی در خانه، باغ، ویلا، بالکن و… استفاده کنید.

4. پیازهای گل های محبوبتان را بکارید:

فصل پاییز، فصل کاشتن است و اگر غافل شوید، نمی توانید شکوفه های بهاری را ببینید. پیازهای گل های لاله و نرگس و خیلی انواع دیگری از گل های پیازدار را باید در این فصل و در این روزها بکارید. اگر علاقه دارید، می توانید در حیاط و باغ خود این پیازها را بکارید و برای فصل بهار و شروع عید نوروز، آنها را بچنید و حتی به فروش برسانید.

5. عکاسی کنید:

عکاسی در پاییز

فصل پاییز شاید از نظر خیلی ها فصل افسردگی باشد، اما از نظر آدم های هنرمند و هنر دوست، فصل زیبایی ها و رنگ های خیره کننده آفرینش خداست. پس بهترین زمان برای عکاسی کردن است. فقط کافیست به طبیعت بروید و از خودتان و طبیعت عکس بگیرید.

6. حداقل 3 روز در هفته پیاده روی کنید:

پیاده روی، هم برای سلامتی خوب است و هم کمک می کند تا از خانه بیرون بیایید و افسردگی نگیرید. یک برنامه ریزی خوب ترتیب دهید تا در زمان هایی که حس و حالتان خوب است، برای پیاده روی به بیرون بروید. می توانید این کار را با دوستان خود انجام دهید که اتفاقا تاثیر آن در پیشگیری از افسردگی را مضاعف می کند.

7. تورهای کوچک به مکان های عجیب:

سفر در پاییز

واقعیت این است که سفر کردن در فصل پاییز چیز دیگری است که ممکن است خیلی ها تجربه آن را نداشته باشند. ولی حتما این کار را بکنید. اگر ماشین شخصی ندارید و یا اصلا جایی را نمی شناسید، می توانید همراه یک تور مسافرتی به سفر بروید و اتفاقا در این سفرهای کوتاه، دوستان جدید پیدا کنید و جاهای عجیب را ببینید، آن هم با قیمت مناسب و اقتصادی!

 این مطالب را هم بخوانید:

پلی رتن یا پلی راتان یعنی چه؟ آشنایی با جنس مبلمان پلی رتن

زیباترین مدلهای مبلمان لاکچری مخصوص فضای باز را ببینید

آشنایی با برند دکورز – کیفیت برتر محصولات و مبلمان باغی

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ست مبلمان آمستر

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزی 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912