5 ایده برای زیبا تر کردن فضای بازتان

شما می توانید به کمک خلاقیت خودتان و ایده هایی که در این مطلب برایتان بیان می کنیم کاری کنید که باغ و یا فضای سبز خودتان تا چندین برابر زیبا تر شود، در این مطلب خبری از ایده های کلیشه ای یا قدیمی مثل کاشتن گل و گیا و … برای زیبا تر کردن باغ یا فضای سبز نیست و صحبت از از به کار بردن ایده های خاص برای زیبا تر کردن باغ ها و یا فضای سبز شما می باشد، در اینجا ایده هایی را بیان می کنیم که به شما کمک می کند بدون هزینه یا کار زیادی زیبای فضای سبز خودتان را چند برابر کنید.

ایده 1 : باغ ها و فضای سبز خود را با مسیر های سنگ فرش شده زیباتر نمایید!!

انواع سنگ فرش

این مهم نیست که باغ شما چقدر بزرگ یا کوچک است، شما می توانید از این ایده در دیزاین و تزئین دکوراسیون باغ خودتان استفاده کنید، شما می توانید برای باغ یا فضای باز خودتان از انواع مختلف سنگ فرش ها استفاده کنید، که می تواند متناسب با بودجه و زمانی که می خواهید وقت بگذارید متفاوت باشد : اگر نمی خواهید بودجه زیادی را برای این کار اختصاص دهید می توانید با استفاده از بلوک های زیبای آجری مسیری را در باغ خود ایجاد کنید و سپس در داخل آن مسیر سنگ ریزه بریزید تا تمام عرض آن را بپوشاند به این ترتیب شما می توانید بدون پرداخت هزینه های اضافی سنگ فرش زیبایی را به باغ خود اضافه کنید.

همچنین در صورتی که فکر می کنید می توانید برای این حوزه هزینه و وقت صرف کنید، از سنگ فرش های تخت و یا سنگ فرش هایی با شکل خاص استفاده کنید، در این حالت می بایست با استفاده از تکه سنگ های مختلف طرح خاصی را بر روی راه مشخص شده پیاده کنید تا طوری به نظر برسد که سنگ ها با الگو و ساختار منظم و زیبا در این قسمت قرار گرفته اند.

ایده 2 : از آویز های مخصوص باد استفاده کنید

این مورد کاملا سلیقه ای است که شما دوست داشته باشید از این عامل استفاده کنید یا خیر؟ استفاده از این گونه آویز ها مزایا و شاید معایبی دارد که به برسی آن می پردازیم :

استفاده از این گونه آویز ها در عین حال که با برخورد باد با آن ها می تواند صدای مطلوبی را برای شما ایجاد کند، بلکه می تواند باعث دوری پرندگان مزاحم و سنجاقک ها از باغ شما بشود و گیاهان و میوه های باغتان سالم بماند، از طرف دیگر اگر فضای باز و باغتان در جایی قرار دارد که در آن باد های طولانی مدت می ورزد ممکن است، بر اثر صدای طولانی مدت ایجاد شده آلودگی صوتی ایجاد کند و شما را آزار دهد.

ایده 3 : از مبلمان و میز و صندلی مخصوص فضای باز  استفاده کنید :

فضای سبز خود را به یک محیط زیبا و صد البته به محیطی برای استراحت تبدیل کنید، می توانید از ست های مبلمان فضای باز استفاده کنید و با قرار دادن آن ها بر جایی مناسب محیطی دنج و عالی را برای استراحت خود ایجاد نمایید، دقت کنید از مبلمان فضای باز با الیاف حصیری با استاندارد های مطمعن استفاده کنید تا هم برای استراحت منعطف و عالی باشد و هم در برابر عوامل مختلف مثل : آفتاب، آب و…. مقاوم باشند، مبلمان تولید شده به وسیله گروه دکو رز با داشتن جنس حصیری و دست بافت و رعایت استاندارد های مختلف بین المللی در برابر آفتاب و آب مقاوم و ضد سمی و آنتی باکتریال می باشد و می تواند به گزینه خوبی برای استفاده در فضای باز تبدیل شود.

همچنین می توانید از میز و صندلی های مخصوص فضای باز نیز استفاده کنید، دقت کنید گونه ای از میز و صندلی رستورانی را انتخاب کنید که کاملا با دیزاین و رنگ باغ شما تناسب داشته باشند و همچنین به مقاوم بودن میز و صندلی ها نیز توجه نمایید، محصولات گروه تولیدی دکو رز در زمینه مبلمان و میز و صندلی فضای باز می تواند به انتخاب خوبی برای شما تبدیل شود.

در روف گاردن ها نیز این مورد می تواند به گزینه عالی برای استراحت تبدیل شود، یکی از اصلی ترین وسایل لازمه برای روف گاردن ها وجود مبلمان و صندلی هایی برای استراحت است که هم به زیبایی فضای باز شما می افزاید و هم آن را به محیطی عالی برای استراحت تبدیل می کند.

ایده 4 : از المان های مختلف مثل دوچرخه، تنه درختان و سایر موارد در دیزاین فضای سبز خود استفاده کنید

در هر خانه ای وسایل زیبا اما قدیمی زیادی پیدا می شود که مدتی است بی استفاده رها شده اند مثل برخی دوچرخه های قدیمی، همچنین می توانید از تنه قطع شده درختان نیز برای ایجاد یک فضای سبز عالی استفاده کنید فقط کافی است که داخل تنه درختان خاک بریزید و در آن کل بگارید و از آن ها به عنوان یک نوع گلدان بزرگ استفاده کنید، همچنین می توانید با تکیه دادن دوچرخه بر جایی مطمئن و قرار دادن چندین گلدان مختلف بر روی آن منظره زیبایی را ایجاد کنید…

در کل : در انبار خود بگردید و ببینید که آیا چیزی پیدا می کنید که واقعا مفید باشد یا خیر؟ و در صورت مناسب بودن می توانید با اندکی خلاقیت منظره زیبایی را در درون باغ خودتان ایجاد کنید.

ایده 5 : از حوضچه های مختلف استفاده کنید :

ایجاد یک فضای برکه مانند بر زیبای باغ شما اضافه می کند و می توانید با قرار دادن گیاهان آبزی بر روی آن به زیبایی باغ خود بیفزایید : پیشنهاد ما این است که از ماهی ها و موجودات زنده استفاده نکنید چرا که به دلیل شرایط سخت نگهداری و عوامل خارجی امکان مرگ و میر آن ها بالا می رود ولی می توانید به جای آن از گیاهان آبزی در درون و یا سطح آب استفاده کنید و باغی زیبا تر داشته باشید.

دقت کنید لازم نیست که با هزینه زیاد در زمین باغ یا فضای باز خود حفره ای ایجاد کنید و آن را به یک حوضچه تبدیل کنید، اگر سری به برخی از فروشندگان لوازم باغی بزنید می توانید حوضچه های بزرگ و آماده ای پیدا کنید و آن ها را مستقیما در فضای باز خود استفاده نمایید.