نگهداری از مبلمان فضای باز

نگهداری از مبلمان فضای باز


مبلمان فضای باز نیز مانند دیگر لوازم مورد استفاده در منزل و یا باغ نیاز به نگهداری مناسب و شستشو دارند. البته که این نوع از مبلمان به دلیل اینکه در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند نیاز است که حتما با دقت بیشتری از آنها نگهداری کرده و همچنین در شستشوی این نوع میلمان هم توجه ویژه ای داشته باشید.

اگر به دنبال راهی برای شستشو و بهترین نحوه نگهداری از مبلمان فضای باز هستید با ما در ادامه همراه باشید:

نکات قابل توجه در نگهداری مبلمان فضای باز

اولین نکته برای نگهداری مبلمان فضای باز به مدت طولانی توجه به شرایط آب و هوایی منظقه مورد نظر و انتخاب مبلمان مناسب با شرایط آب و هوایی آن منطقه است. به عنوان مثال اگر در مناطق پر باران و یا برف مانند مناطق شمالی کشور هستید سعی کنید  مبلمان فضای باز ازجنس فلز را انتخاب نکنید زیرا با گذشت زمان و با قرار گرفتن در معرض بارش برف و باران در طولانی مدت باعث زنگ زدگی و فرسودگی مبلمان می شود.

بهترین جنس انتخابی برای مبلمان فضای باز فلز آلومینیوم و روکش الیاف پلی اتیلن است زیرا نسبت به تمام شرایط آب و هوایی مانند تابش مستقیم نور خورشید و یا بارش برف و باران مقاومت بسیار بالایی دارد و ضد رطوبت و قارچ و باکتری است.

 

آشنایی با مبلمان فضای باز دکورز + 54 مدل جذاب مبلمان باغی

 

نگهداری مبلمان فضای باز از جنس فلزات

CX5A6880

 

بهترین جنس فلزات مورد استفاده در مبلمان فضای باز جنس آلومینیوم و فرفژه است که به روش کوره ای  و الکترواستاتیک رنگ آمیزی شده باشند زیرا مقاومت بسیار زیادی نسبت به همه نوع شرایط آب و هوایی دارند.

برای نگهداری مبلمان فضای باز از جنس فلزات سعی کنید زمانی که کاملا خشک هستند و قبل از بارش برف و باران از روکش های ضد آب برای آنها استفاده کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

برای شستشو نیز سعی کنید از پاک کننده مخصوص و دستمال های نرم و میکروفایبر استفاده کنید و در نهایت آبکشی را انجام دهید.

نگهداری مبلمان فضای باز حصیری

در مبلمان های فضای باز از دونوع حصیر طبیعی و مصنوعی استفاده میشود. جنس حصیر طبیعی متخلخل است و امکان نفوذ رطوبت به درون آن بسیار زیاد است، بنابراین توصیه می شود که حتی الامکان این نوع از مبلمان ها را در زیر سایه و دور از بارش مستقیم برف و باران قرار داده و در مواقعی که به آنها نیازی ندارید در فضای مسقف و داخلی از آنها نگهداری کنید و یا از انواع روکش های ضد آب در فصل پاییز و زمستان استفاده کنید.

برای تمیز کردن مبلمان فضای باز با جنس حصیر طبیعی از مسواک و یا برس ها ی نرم استفاده کنید و گرد و غبار را از روی ان پاک کنید.

 

negahdari2

 

انواع نمونه های حصیر مصنوعی نیز برای مبلمان فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد که کیفیت بسیار بالایی دارند و نسبت به تغییرات دمایی و بارش باران و برف مقاومت زیادی دارند و بهترین گزینه برای مبلمان فضای باز هستند، همچنین شستشوی این نوع از مبلمان بسیار راحتتر است و با استفاده از یک شوینده ملایم می توان آنها را تمیز و سپس آبکشی کرد.

نگهداری مبلمان فضای باز با جنس چوب

مبلمان فضای باز اگر از جنس چوب انتخاب شوند بهتر است که از انواع چوب های کاج و اکالیپتوس باشند تا در برابر تغییرات آب و هوا و رطوبت مقاوم باشند و همچنین قسمت های چوبی مبلمان نیز حتما با کیفیت بالایی رنگ آمیزی شوند تا از نفوذ رطوبت به درون ساختار چوب جلوگیری شود. برای تمیز کردن این نوع از مبلمان های فضای باز از دستمال آغشته به آب و صابون استفاده کرده و بعد از لکه گیری اجازه دهید تا در معرض هوای آزاد قرار گرفته و خشک شود.

نگهداری کوسن و تشکچه های مبلمان فضای باز

برای نگهداری و شستشوی کوسن ها و تشکچه ها ابتدا ببینید که آیا روکش کوسن و تشکچه ها قابل جدا شدن هست یا خیر ؟

در صورت جدا شدن روکش ها به راحتی می توانید آنها را شستشو دهید و بعد از خشک شدن مجددا از آنها استفاده کنید اما اگر روکش کوسن و تشکچه ها قابلیت جدا شدن را ندارند برای شستشوی آنها ابتدا دستمال و یا اسفنج آغشته شده به آب و صابون را برروی سطح آن بکشید و پس از تمیز شدن با یک دستمال تمیز وخشک سطح آنها را تمیز کنید. برای پاک کردن کپک و یا قارچ نیز می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید.

 

negahdari

 

نکته اخر

با توجه به توضیحاتی که داده شد، انتخاب مناسب مبلمان فضای باز و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر سعی کنید از هر نوع جنسی که انتخاب می کنید حتی با بهترین کیفیت نیز برای افزایش طول عمر آنها حتما نحوه نگهداری مناسبی داشته باشند برای این منظور سعی کنید در صورت نیاز نداشتن به مبلمان های فضای باز به ویژه در فضل پاییز و زمستان و هنگام بارش برف و باران حتما از روکش های ضدآب برای آنها استفاده کنید تا علاوه بر تمیز نگهداشتن مبلمان باعث طولانی تر شدن عمر آنها و همچنین کاهش هزینه های تعمیر و یا تعویض در مدت زمان طولانی شوید.