آموزش شستشوی کاغذی دیواری

اگر در این روزهای پایانی سال و برای خانه تکانی بهار، نیاز به شستشوی کاغذ دیواری دارید و مجبورید که خودتان این کار را انجام دهید، بهتر است حتما قبل از هر اقدامی، روش صحیح آن را یاد بگیرید و با نکات مهمی که کمک می کند تا از خراب کاری و صدمه در کاغذ دیواری و دیوار پیشگیری شود، به طور کامل آشنا شوید. گاهی اوقات، باقی ماندن لک و کثیفی روی کاغد دیوارها، بهتر از برخی آسیب هایی است که ناخواسته در اثر شستشوی نادرست آنها به وجود می آید.

با ما در ادامه این مطلب از سایت دکورز همراه باشید تا شما را با جزئیات شستشوی کاغذ دیواری آشنا کنیم:

 

از کجا بفهمیم کاغذ دیواری قابل شستشو است؟

تمیز کردن کاغذ دیواری خانه

این مهمترین سوالی است که باید قبل از شستشوی کاغذ دیواری به دنبال پاسخ آن باشید. بسیاری از سایت ها در پاسخ به این سوال، جنس کاغذ دیواری را مد نظر قرار می دهند که خب اینطوری کار خیلی ساده است. برای اینکه از کجا بفهمیم کاغذ دیواری قابل شستشو است یا خیر، طبق گام های زیر عمل کنید:

  • اگر در زمان خرید کاغذ دیواری، قابلیت شستشوی آن را از فروشنده پرسیده باشید، حتما می توانید روی آن حساب باز کنید و با خیال راحت به شستشوی کاغذ دیواری بپردازید.
  • اگر این قابلیت را نپرسیده اید اما می دانید که نوع جنس آن چیست، می توانید با یک سرچ کوچک در اینترنت، از دارا بودن یا نبودن قابلیت شستشو در آن جنس کاغذ دیواری مطلع شوید.

اگر هیچ کدام از این موارد را نمی دانید، باید از روش تست و بررسی کمک بگیرید.

روش تست:

بهترین کار در زمان شستشوی کاغذ دیواری تست کردن آن است. حتی اگر کمی هم شک داشته باشید که کاغذ دیواری قابل شستشو هست یا خیر نیز بهتر است تست را انجام دهید. برای این کار، یک بخش کوچک و خارج از دید کاغذ روی دیوار را با یک دستمال خیس، بکشید و مرطوب کنید. کاغذ دیواری قابل شستشو، هیچ نشانه ای از نفوذ رطوبت و خیسی را نشان نمی دهد و مانند سطح شیشه ای یا پلاستیکی خشک می شود.

اما کاغذ دیواری غیر قابل شستشو، خیلی سریع رطوبت و خیسی را به لایه های زیرین منتقل می کند و بعد از خشک شدن، جای آن لک و غیر هماهنگ با دیگر نقاط می شود.

روش بررسی:

این روش بر اساس ویژگی های ظاهری کاغذ دیواری است. موارد زیر را در کاغذ دیوار بررسی کنید:

  • کاغذ دیواری قابل شستشو منعطف نیست و نمی توانید آن را به راحتی مچاله کنید.
  • کاغذ دیواری قابل شستشو دارای سطحی براق و شفاف است (به دلیل داشتن یک روکش PVC روی سطح آن که باعث می شود ضدآب شود).
  • کاغذ دیواری قابل شستشو وزن بیشتری دارد و ضخامت آن بیشتر است.
  • کاغذ دیواری قابل شستشو به راحتی پاره نمی شود و ایجاد سوختگی و خط و خش روی آن سخت است.

 

روش صحیح شستشوی کاغذ دیواری

برای شستشوی کاغذ دیواری به صورت کلی، از روش زیر استفاده کنید:

روش صحیح شستشوی کاغذ دیواری

  1. ابتدا گرد و خاک را از روی دیوار پاک کنید. با یک گردگیر، تمام سطح دیوار را بتکانید تا سطح تمیزتری برای شروع شستشوی کاغذ دیواری ایجاد شود.
  2. کمی صابون ملایم یا مایع ظرفشویی را با آب ولرم (یا آب گرم) در یک سطل مخلوط کنید و در یک سطل دیگر، فقط آب بریزید تا کنار دستتان آماده داشته باشید. با یک تکه اسفنج آغشته شده به سطل دارای شوینده، سطح کاغذ دیواری را به آرامی بکشید تا تمیز شود. بلافاصله یک دستمال تمیز را به آب آغشته کنید و با آن روی کاغذ دیواری را بکشید تا شوینده را از روی کاغذ پاک کند.
  3. در نهایت هم با یک دستمال خشک و تمیز، تمام سطح شسته شده را خشک کنید.

پاک کردن لکه و شستشوی کاغذ دیواری دارای لک:

پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری

  1. برای پاک کردن لکه چربی، از پودر تالک یا پودرهای جاذب استفاده کنید. کمی از پودر را روی لکه چربی بریزید و 10 دقیقه منتظر بمانید تا چربی را به خود جذب کند و بعد با دستمال بکشید تا پاک شود.
  2. برای پاک کردن لکه و خطوط مداد رنگی، ابتدا با گوش پاک کن، جرم روی کاغذ دیواری را بگیرید و سپس با یک شوینده ملایم و یک تکه دستمال، روی آن را تمیز و پاک کنید.
  3. برای پاک کردن لکه شمع از روی کاغذ دیواری، ابتدا با سطح سخت و تیز مانند نوک چاقو، جرم را از روی دیوار بردارید و بعد با کمک مداد پاک کن، باقی لک را از بین ببرید.
  4. برای پاک کردن لکه جوهر، از گچ خیاطی کمک بگیرید. مواظب باشید که لکه پخش نشود، گچ خیاطی را روی لکه جوهر قرار دهید تا آن را جذب نماید و سپس با کمک مسواک یا برس، لکه را بردارید و پاک کنید.

 

چند نکته در خصوص شستشوی کاغذ دیواری:

  • برای شستشوی کاغذ دیواری، هرگز از اسکاچ زبر و سیم ظرفشویی استفاده نکنید. به کار بردن شوینده های قوی و حلال های قوی مانند استون هم ممنوع هستند.
  • از مصرف آب در قسمت هایی که دو رول کاغذ دیواری در کنار یکدیگر چسبیده شده اند و منفذ دارند، استفاده نکنید زیرا باعث نفود آب به زیر کاغذ دیواری می شود.
  • در صورت غیر قابل شستشو بودن کاغذ دیواری، فقط با یک گوش پاک کن یا پنبه، جرم را از روی دیوار پاک کنید. چندین بار پنبه یا ابر تمیز را روی لکه قرار دهید و بردارید و پنبه را تعویض کنید تا جرم به صورت کامل بلند شود و دیگر روی پنبه چیزی مشاهده نشود. با یک دستمال خشک باقی مانده آن را تمیز کنید.
  • برای شستشوی کاغذ دیواری، آن را از پایین به بالا تمیز کنید و برای کاغذهای نازک، از شوینده استفاده نکنید.
  • لکه و گرد و خاک را سریعا از روی کاغذ دیواری پاک کنید تا ماندگار نشوند.
  • در صورت پاک نشدن لکه ها با شستشوی کاغذ دیواری، از ساییدن و شستشوی زیاد دست بکشید زیرا سایش زیاد باعث ایجاد صدمه در آن می شود.

 

آشنایی با دکورز – برند ایرانی با کیفیت جهانی

لوندر

دکورز یکی از بهترین تولید کننده های ایرانی است که در کارخانجات آن، بهترین و بالاترین استانداردهای جهانی برای تولید مبلمان فضای باز ضد خش از جنس حصیری پلی رتن و مبلمان آلومینیومی به کار برده می شود. طول عمر بالای این تولیدات و همین طور کیفیت ثابت و تنوع بی نظیر در طراحی های راحت و زیبای آن، باعث شده تا بسیاری از خریداران فکر کنند که این برند، خارجی و وارداتی است. اما باید با افتخار بگوییم که این تولیدات، نتیجه تلاش مهندسین و طراحان بومی کشور خودمان می باشد.

ضمانت ۲۴ ماهه و بهترین خدمات پشتیبانی تمام محصولات برند دکورز، باعث شده تا استقبال و اعتماد به این برند افزایش بی سابقه ای داشته باشد. اما تمایز دیگری که باید در خصوص خرید از برند دکورز در مقایسه با مبلمان فضای باز ترک و خارجی عنوان کنیم، این است که با خرید از دکورز، می توانید تمام ست ها، مدل ها، رنگ مبلمان و جزئیات آنها را سفارشی سازی کنید (یعنی مبلمان بر اساس نیاز و سلیقه شما تولید شوند نه فقط از بین محصولات آماده به فروش!).

 

آشنایی با مبلمان فضای باز دکورز + ۵۴ مدل جذاب مبلمان باغی

 

آشنایی با ویژگی های مبلمان حصیری پلی رتن و مبلمان آلومینیومی برند دکورز:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر ۲۴ ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”