با برگ های پاییزی ریخته شده در باغ چه کنیم؟

برگ درختان، البته منظورمان برگ های پاییزی ریخته شده در باغ است، کاربردهای بسیار جالبی دارند. اگر بخواهید، می توانید به جای سوزاندن یا دور انداختن برگ های پاییزی، آنها را به یک منبع تغذیه عالی برای گیاهان و درختان باغ یا باغچه خود تبدیل کنید. مسلما با تمرین و تکرار برخی روش ها، می توانید در انجام آن به خوبی حرفه ای شوید و هر سال، یک منبع تغذیه عالی را با هزینه بسیار اندک و یا بدون هزینه، برای گیاهان و محصولات خود تولید نمایید.

با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا این روش ها را با شما در میان بگذاریم:

 

جمع آوری برگ هایی پاییزی ریخته شده در باغ

جمع آوری و استفاده از برگ درختان باغ

برگ های پاییزی یک منبع غذایی رایگان هستند که نباید از آنها غافل شوید. استفاده از آنها زحمت زیادی ندارد. اول از همه باید آنها را با کمک تجهیزاتی ساده از سرتاسر باغ و باغچه جمع آوری کنید. لوازم باغبانی مانند جارو برقی مخصوص باغ یا چنگک و حتی چمن زن باغ که برگ ها را درون خود جمع آوری می نماید، مناسب هستند.

پس قدم اول این است که برگ های ریخته شده را از سرتاسر باغ به خوبی جارو بزنید و در نقطه ای معین و دور از دسترس ( که سر راهتان نباشد )، ذخیره سازی کنید. حالا می توانید هر یک از روش های زیر را روی آنها پیاده سازی کنید:

 

آشنایی با مبلمان فضای باز دکورز + 54 مدل جذاب مبلمان باغی

 

تولید کمپوست طبیعی با برگ های پاییزی

برگ درختان ریخته شده در باغچه و باغ، منبع غنی کربن هستند و برای ایجاد حاصلخیزی در خاک، بسیار عالی می باشند. این برگ ها را در گوشه ای از باغ جمع آوری کنید. بهتر است برگ ها را با استفاده از دستگاه چمن زنی و یا با یک بیل به صورت کاملا خرد و ریز دربیاورید. آنها را درون یک گودال یا یک سبد بریزید تا باد آنها را جابجا نکند. حالا نوبت این است که روی این برگ ها را با کمی از مواد سبز گیاهی بپوشانید. منظور از مواد سبز گیاهی، گیاهان و برگ های سبز است مثل چمن تازه، برگ های سبز درختان و یا حتی با ضایعات و پسماند آشپزخانه و میوه ها.

هر 7 تا 10 سانتی متر برگ خشک، 2 سانتی متر مواد سبز نیاز دارد. آنها را در همان گوشه رها کنید تا به تدریج و تا فصل بهار، یک کمپوست و کود طبیعی ایجاد شود. البته باید هر چند وقت یکبار، آنها را بگردانید تا هوادهی شوند. همچنین در صورت خشک شدن آنها، کمی آب به آن اضافه کنید. روی توده برگ ها، یک توری و چند آجر قرار دهید تا باد باعث جابجایی آنها نشود.

تهیه کمپوست طبیعی از برگ درختان

جایگذاری برگ ها در خاک

اگر حوصله درست کردن کمپوست را ندارید، بهترین کار این است که آنها را همان طور روی خاک باغ رها کنید. البته اگر به خودتان سختی بدهید و کمی روی آنها خاک و کود نیتروژنی بریزید، خیلی سریع تر تجزیه می شوند و مواد مغذی خود را به خاک می بخشند. پس به جای اینکه برگ های پاییزی ریخته شده در باغ را دور بریزید، با کمک یک بیل، آنها را در زیر خاک جایگذاری کنید تا تجزیه شوند.

تهیه قالب برگ

برگ های پاییزی ریخته شده در باغ و باغچه را جمع آوری کنید و آنها را درون یک توری یا سبد قرار دهید. برای تجزیه سریعتر، بهتر است برگ درختان را به خوبی خرد کنید. این کار زحمت زیادی ندارد اما حوصله بسیار زیادی می طلبد. پس برگ ها را در جایی جمع کنید که بتوانید یک تا سه سال فرایند قالبی شدن آنها را انجام دهید.

برگ ها را درون سبدهای توری مرطوب نگه دارید تا قارچ ها درون آنها رشد کنند و بعد از مدت 1 تا 3 سال به منبع غنی منیزیم و کلسیم برای تقویت خاک گلدان، پرورش گیاهان زمینی یا زمین سبزی کاری تبدیل شوند.

تهیه کود برگ و قالب برگ

ایجاد مالچ محافظتی با برگ درختان

مالچ، پوششی است که با برگ های پاییزی ریخته شده در باغ ایجاد می شود. این برگ ها چه به صورت درسته و چه به صورت خرد شده، مانند یک سپر دفاعی روی خاک عمل می کنند، که:

  • مانع از فرسایش خاک در فصل زمستان به وسیله آب و باد می شوند.
  • از رشد علف های هرز جلوگیری می نمایند.
  • از ریشه گیاهان سبزیجاتی، سیر، خانواده توت ها و همین طور گیاهان زینتی محافظت به عمل می آورند و از یخ زندگی آنها جلوگیری می کنند.

بهترین زمان برای اضافه کردن برگ درختان به روی زمین، بعد از یخ زدن زمین است ،پس یعنی باید برگ ها را در جایی ذخیره کنید و آن را در زمان مناسب بعد از شروع فصل سرما به زمین و روی خاک مورد نظرتان اضافه کنید.

 

آشنایی با مبلمان فضای باز پلی رتن – کیفیت برتر محصولات برند دکورز

مبلمان-فضای-باز-مدل-کاسپین-پلاس

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”