چگونه از خط و خراش روی مبلمان جلوگیری کنیم؟

هیچ چیز به اندازه ایجاد خط و خراش روی مبلمان، آن هم مبلمان قیمتی و ارزشمند مخصوص فضای باز، آزاردهنده نیست. البته که مبلمان مخصوص فضای باز، در صورتی که کاملا باکیفیت و خوش ساخت باشد، ضد خش و مقاوم می باشد اما برخی از رفتارهای نادرست و یا سهل انگاری در مراقبت از مبلمان باغی، ناخواسته باعث آسیب در مبلمان می شوند.

توصیه هایی که در ادامه می گوییم، کمک می کنند تا از بروز خط و خراش روی مبلمان باغی از هر جنسی و همین طور مبلمان خانگی  پیشگیری شود و مبلمان شما، تا مدت های بیشتری با ظاهر سالم و نو باقی بماند. پس با ما در وب سایت دکورز همراه باشید:

 

چرا باید از ایجاد خط و خراش روی مبلمان پیشگیری نمود؟

اول از همه، باید بگوییم به این خاطر که هر کالا و محصولی ارزشمند است. زیرا برای آن هزینه پرداخته اید و این طبیعی است که بخواهید مراقب حاصل دست رنجتان باشید. هر چقدر بیشتر مراقب باشید، ظاهر مبلمان زیباتر و سالم تر باقی می ماند. اما باید توجه داشته باشید که مبلمان فضای باز، خیلی بیشتر در معرض آسیب و خط و خراش قرار دارد. زیرا:

  • عوامل مخرب و آسیب زننده در فضای باز بسیار بیشتر هستند.
  • جابجایی و احتمال برخورد اشیا و اجسام به بدنه مبلمان در فضای باز بیشتر است.
  • نوع استفاده از مبلمان فضای باز، بسیار خشن تر از مبلمان خانگی است و اکثر افراد با کفش و لباس های خشن بیرونی، دسته کلید و…. روی آن می نشینند.
  • کفپوش ها و پوشش های موجود در کف زمین فضای باز، می توانند باعث ایجاد خط و خراش روی مبلمان شوند.
  • و…

بنابراین، مراقبت و پیشگیری از ایجاد خط و خراش روی مبلمان فضای باز، کاملا ضروری است.

 

4 روش پیشگیری از بروز خط و خراش روی مبلمان فضای باز و مبلمان باغی

  1. جنس خوب و مبلمان ضد خش بخرید:

002

این اولین و قطعا بهترین ایده است. برخی انواع مبلمان فضای باز مانند مبلمان حصیری پلی رتن، کاملا ضد خش هستند و این یعنی اینکه می توانید با کمترین مراقبت و نگرانی از آنها در فضای باز استفاده کنید.

باقی جنس ها و متریال مورد استفاده در تولید مبلمان باقی، مانند انواع چوبی، شیشه ای و… ، کاملا در برابر خط و خراش آسیب پذیر هستند. مبلمان آلومینیومی که ساخت مناسب داشته باشد و از مواد درجه یک برای ایجاد روکش مقاوم روی آن استفاده شده باشد نیز کاملا ضد خش می باشد و می توانید بدون نگرانی از آن استفاده نمایید.

  1. از کفپوش یا فرش فضای باز استفاده کنید:

فرش فضای باز

یکی از آسیب پذیرترین قسمت های مبلمان باغی، پایه های آن است که برخورد زیادی با کف زیرین خود دارد. استفاده از کفپوش های نرم و منعطف و یا فرش در فضای باز کمک می کند تا این آسیب ها به حداقل برسد.

ضمن اینکه با کمک کفپوش و یا فرش مخصوص فضای باز، می توانید یک دکوراسیون عالی را رقم بزنید. کفپوش ها و فرش ها کمک می کنند تا فضای بهتر و دلنشین تری داشته باشید و وسایل بیشتری را در فضای باز، برای راحتی خودتان و دیگران فراهم و چیدمان نمایید.

  1. از پوشش های محافظ برای جلوگیری از خط و خراش روی مبلمان استفاده کنید:

کاور سیلیکونی مبلمان

برای میزها، می توانید از شیشه و یا لمینت های پلاستیکی کمک بگیرید تا خط و خراش روی آن ایجاد نشود. اما برای صندلی ها و میزها، باید با توجه به نوع آن اقدام کنید. برای مبلمان چوبی، می توانید از اسپری های ضد خش چوب استفاده کنید تا با ایجاد یک لایه محافظ، از ایجاد خط و خراش روی مبلمان فضای باز جلوگیری به عمل آورد.

زیر پایه مبلمان و میزها، از پوشش ها و کاورهای سیلیکونی و ضد ضربه استفاده کنید. این کاورها هم از ایجاد خط و خراش روی مبلمان (در قسمت پایه ها) جلوگیری می کنند و هم در صورت برخورد پایه ها به بدنه مبل و صندلی و میزهای چیده شده در اطراف، از آسیب به آنها جلوگیری می نمایند.

  1. از سایبان استفاده کنید:

سایبان مبلمان

نور خورشید، سطح رنگ مبلمان و همین طور سطح چوب را به شدت خشک می کند و این موضوع باعث می شود به راحتی در اثر برخورد یک ضربه یا برخورد یک جسم سخت، خط و خراش روی مبلمان ایجاد شود. در واقع نور خورشید باعث می شود که نوعی پوسیدگی در سطح مبلمان ایجاد شود.

استفاده دائمی از سایبان های موقت و دائمی مانند پرگولا یا چترهای سایبان، از پوسیدگی جلوگیری و در نتیجه از ایجاد خط و خراش روی مبلمان پیشگیری می نماید.

 

چند نکته جانبی برای پیشگیری از ایجاد خط و خراش روی مبلمان فضای باز

  • مبلمان را زود به زود تمیز کنید.
  • از مواد شوینده  – شیمیایی قوی برای شستن آنها استفاده نکنید.
  • همیشه سطح مبلمان چوبی را با روغن های مخصوص، نرم نگه دارید.
  • روی مبلمان را در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، کاور بکشید.
  • از پوشش های محافظ مبلمان استفاده کنید که در غالب رنگ یا اسپری های براق کننده و… در بازار وجود دارند. مواظب باشید که جنس آنها خوب و باکیفیت باشد.
  • ابزارهای تیز و برنده و اجسام سخت و آسیب زننده را دور نگه دارید تا ریسک ایجاد خط و خراش روی مبلمان کاهش یابد.
  • دمای خیلی کم و یا دمای خیلی زیاد، باعث مستعد شدن مبلمان به بروز ترک، شکاف، خط و خراش و… می شود. بنابراین در شرایط آب و هوایی سخت، آنها را در محیط مناسب قرار دهید.
  • از خیس شدن مبلمان جلوگیری نمایید.

 

آشنایی با دکورز – برند ایرانی با کیفیت جهانی

ست فضای باز مدل لوندر

دکورز یکی از بهترین تولید کننده های ایرانی است که در کارخانجات آن، بهترین و بالاترین استانداردهای جهانی برای تولید مبلمان مخصوص فضای باز از جنس حصیری پلی رتن و مبلمان آلومینیومی به کار برده می شود. طول عمر بالای این تولیدات و همین طور کیفیت ثابت و تنوع بی نظیر در طراحی های راحت و زیبای آن، باعث شده تا بسیاری از خریداران فکر کنند که این برند، خارجی و وارداتی است. اما باید با افتخار بگوییم که این تولیدات، نتیجه تلاش مهندسین و طراحان بومی کشور خودمان می باشد.

ضمانت ۲۴ ماهه و بهترین خدمات پشتیبانی تمام محصولات برند دکورز، باعث شده تا استقبال و اعتماد به این برند افزایش بی سابقه ای داشته باشد. اما تمایز دیگری که باید در خصوص خرید از برند دکورز در مقایسه با مبلمان فضای باز ترک و خارجی عنوان کنیم، این است که با خرید از دکورز، می توانید تمام ست ها، مدل ها، رنگ مبلمان و جزئیات آنها را سفارشی سازی کنید (یعنی مبلمان بر اساس نیاز و سلیقه شما تولید شوند نه فقط از بین محصولات آماده به فروش!).

 

آشنایی با مبلمان فضای باز دکورز + ۵۴ مدل جذاب مبلمان باغی

 

آشنایی با ویژگی های مبلمان حصیری پلی رتن و مبلمان آلومینیومی برند دکورز:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر ۲۴ ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”