مراقبت از مبلمان باغی در زمستان

سرمای هوا در اواخر فصل پاییز و در طول فصل زمستان، یکی از اصلی ترین عوامل خرابی مبلمان باغی هستند و به همین دلیل، مراقبت از مبلمان باغی و آگاهی از روش درست استفاده از این مبلمان در فضای باز و در فصل زمستان، نیاز به آموزش دارد. اگر فکر می کنید که برای فصل سرما، باید تمام محوطه باغی خود را جمع آوری و ذخیره سازی کنید، سخت در اشتباهید زیرا با روش های ساده می توانید هم از آنها مراقبت کنید و هم یک استفاده دائمی داشته باشید.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا این نکات را به شما بگوییم:

 

1. خرید یک مبلمان باکیفیت و با طول عمر بالا

مبلمان باغی حصیری

قبل از اینکه به روش های کمکی برای استفاده بهتر از مبلمان باغی بپردازیم و همین طور، روش های مراقبت از مبلمان باغی در فصل زمستان را بازگو کنیم، بهتر است یک نکته بسیار مهم را گوشزد کنیم. مهمترین نکته این است که از ابتدا به دنبال یک مبلمان فضای باز با جنس خوب و با طول عمر بالا باشید. تنها در این صورت است که دردسرهای نگهداری و مراقبت را نخواهید داشت و مبلمان فضای باز، تا سال ها با کیفیت بالا، برایتان کار خواهد کرد.

در میان انواع مبلمان موجود در بازار، مبلمان حصیری پلی رتن و مبلمان آلومینیومی، دو نوع باکیفیت و برتر در تمام دنیا محسوب می شوند و دقیقا به همین خاطر هم هست که محبوبیت زیادی در تمام مناطق با انواع مختلف شرایط آب و هوایی دارند.

اما چرا؟

مبلمان آلومینیومی و مبلمان حصیری دارای اسکلتی از جنس آلومینیوم ضد زنگ هستند و با کمک روکش های رنگ پودری الکترواستاتیک که روی آنها زده می شود، هرگز دچار زنگ زدگی نمی شوند. شاید فکر کنید که مبلمان فولادی ضد زنگ نیز همین ویژگی را دارد. بله درست است. این مبلمان هم همین ویژگی را دارد اما وزن بسیار بالای آن، استفاده از آن را عملا با مشکلات جدی مواجه می کند.

مبلمان چوبی هم برای همه شناخته شده است. چوب؛ اولا باید از جنس چوب های بسیار مقاوم و گران قیمت باشد تا دوام و طول عمر بالایی داشته باشد، تازه این دوام، تنها برای فضای داخل خانه است. جنس چوب به دلیل طبیعی بودن، در محیط باز بسیار آسیب پذیر است  دوام کوتاه مدت تری دارد. ضمن اینکه حتی اگر با مراقبت های سخت گیرانه، تا مدتی سالم بماند، نمای زیبای خود را حفظ نخواهد کرد.

2. مراقبت از کوسن و بالشتک مبلمان باغی

درست مانند جنس مبلمان باغی، باید جنس بالشتک ها و کوسن ها را درست انتخاب کنید. برندهای بزرگ و برتر، همواره از بهترین جنس و متریال برای تولید محصولات خود استفاده می کنند.

“برند دکورز” به عنوان یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز در ایران، از پارچه های مقاوم شده در برابر نور خورشید و همین طور پارچه های نانویی ضدلک و ضد آب در تولید روکش های بالشتک و کوسن مبلمان باغی خود استفاده می نماید و هیچ گونه نگرانی از بابت آنها برای استفاده در 4 فصل سال وجود ندارد.

با این حال، می توانید بالشتک های مبلمان باغی را در باکس های مخصوص ذخیره سازی کنید یا آنها را در زمان بارندگی به داخل خانه بیاورید. برخی از مبلمان باغی (مانند مبل های حصیری)، طوری طراحی شده اند که کاملا نرم و راحت باشند و به بالشتک نیازی نداشته باشند. در زمان خرید مبلمان باغی، حتما دقت کنید که بخش های پارچه، قابلیت جدا شدن داشته باشند تا بتوانید از آنها مراقبت کنید و آنها را بدون دردسر تعویض کنید یا بشویید.

3. اضافه کردن گرم کننده های بیشتر

فایرپیت

برای اینکه بتوانید در فصل زمستان هم از فضای باز استفاده کنید و در آن کاملا راحت باشید و لذت ببرید، باید بخاری های بیشتری را به فضای باز خود اضافه کنید. استفاده از تعداد کافی بخاری و هیتر فضای باز و همین طور گودال آتش یا فایرپیت، می تواند محوطه نشیمن فضای باز را کاملا گرم و لذت بخش کند.

اما یک نکته مراقبتی هم وجود دارد. مبلمان فلزی در برابر تغییرات دما، کاملا مقاوم است. روکش حصیری مبلمان پلی رتن نیز به همین صورت است اما درباره مبل چوبی باید کمی بیشتر مراقب باشید. چوب، سرما و گرما را در خود حفظ می کند و تغییرات دماییِ سریع و یکباره، باعث می شود در آن ترک هایی ایجاد شود (ممکن است این ترک ها را نبینید). پس لوازم گرمایشی را در چندین دقیقه اول، خیلی نزدیک مبلمان چوبی قرار ندهید و اجازه دهید به تدریج گرم شود.

4. پتوها و بلانکت ها را به فضای باز بیاورید

شب های زمستان، شب های طولانی و سردی هستند که باید آنها را به خاطره های شیرین تبدیل کنید. پتوها و بلانکت ها کمک می کنند بتوانید در فصل سرما هم در فضای باز اطراف خانه یا در محوطه باغ بنشینید و از بودن در کنار دوستان و در کنار یک آتش گرمابخش لذت ببرید.

5. مبلمان باغی را جابجا کنید

سایبان متحرک

در روزهای گرم تابستان، حتما بیشتر شما علاقه دارید مبلمان را در کنار یک آبنما یا در دل یک فضای سبز زیبا یا در کنار استخر چیدمان کنید. اما بهتر است در فصل زمستان، آنها را جابجا کنید و به نزدیک بنای خانه، خانه باغ یا ویلا انتقال دهید. این طوری، به راحتی می توانید در زمان سرمای بسیار شدید، سریعا آنها را به داخل خانه منتقل کنید.

اگر سرمای هوا خیلی شدید نیست، باز هم بودن مبلمان در کنار خانه، امکان اینکه بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید را بیشتر می کند. ضمن اینکه می توانید در کنار دیوار خانه، یک سقف متحرک هم نصب کنید تا به خوبی از مبلمان در برابر بارندگی محافظت نماید.

6. برای مراقبت از مبلمان باغی، کاور مبلمان بخرید

کاورها در هر فصلی مفید و ضروری هستند. برای مراقبت از مبلمان باغی، حتما باید برای آنها کاور بخرید. البته اگر در یک منطقه معتدل زندگی می کنید، ممکن است خیلی کمتر به کاور احتیاج پیدا کنید اما در مناطق پربارش و با دمای پایین، حتما نیاز هست که در بعضی روزهای بارندگی و یخبندان، مبلمان را با کاورهای مخصوص ضدآب محافظت نمایید.

یک نکته:

تمام این مراقبت ها، برای تمام انواع مبلمان باغی مناسب هستند. برخی از آنها کمتر و برخی دیگر بسیار بیشتر. مسلما هر چقدر که بیشتر به مراقبت از مبلمان باغی اهمیت دهید، آنها سالم تر و نو باقی می مانند و طول عمر بیشتری پیدا می کنند.

 

چرا باید مبلمان ویلایی و فضای باز را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

مبلمان اوت دور و فضای باز، در جنس ها و متریال های مختلفی ساخته می شود. اما هیچ کدام از آنها به زیبایی، جذابیت، تنوع و کیفیت بسیار بالای پلی رتن نیستند. مبلمان پلی رتن، ماندگاری و دوام بسیار بالایی در فضای بیرونی و در شرایط جوی مختلف دارد و از طرفی، بسیار شیک و زیباست و از انواع لوکس و مجلل برای دکوراسیون انواع فضاهای بیرونی مانند دکوراسیون باغ و ویلا و پاسیو محسوب می شود.

کیفیت برتر محصولات برند دکورز

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

مبلمان برند دکورز

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”