جلوگیری از چنگ زدن گربه به مبل

چنگ زدن گربه و یا دیگر حیوانات خانگی، باعث ایجاد خراش و خرابی در مبلمان می شود. هم مبلمان خانگی و هم مبلمان فضای باز، برای اینکه سالم و نو باقی بمانند و طول عمر بالایی داشته باشند، نیاز به مراقبت دارند و این در حالی است که خیلی از خانواده ها، دارای یک یا چندین حیوان خانگی هستند که ممکن است تهدیدی برای زیبایی و سالم باقی ماندن مبلمان باشند. در ادامه روش هایی برای جلوگیری از چنگ زدن گربه به مبل و نکات تهیه کاور مبل برای گربه و دیگر حیوانات خانگی را به شما بگوییم.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

دلیل چنگ زدن گربه و سگ خانگی

چنگ زدن گربه و سگ خانگی، یک رفتار طبیعی است و ریشه در غریزه این حیوانات دارد. در واقع با این کار، محوطه و قلمروی خود را مشخص می کنند یا با این رفتار، بازی می کنند تا سرگرم شوند و رشد کنند. بنابراین نباید از این حیوانات انتظار دیگری داشت و یا به دنبال آن بود که این رفتار را در آنها متوقف نمود. اما می توان با رویکردهای مناسبی، این رفتارها را کنترل و از مخرب بودن آنها جلوگیری کرد.

خرابی مبلمان و لوازم خانه

همان طور که گفتیم، به غیر از رفتار غریزی حیوانات در چنگ کشیدن، بازی و جست و خیز آنها نیز هست که باعث خرابی در مبلمان و لوازم خانه می شود. جست و خیز گربه و سگ در خانه، علاوه بر ایجاد خراش و خش روی پارچه مبلمان و همین طور بر روی بخش های چوبی آنها، باعث پایین افتادن و شکستن لوازم خانه هم می شود که باید برای آن فکری بکنید.

 

چه راه هایی برای جلوگیری از چنگ زدن گربه به مبلمان وجود دارد؟

برای حیوان خانگی، تجهیزات بازی، سرگرمی و بازدارنده تهیه کنید.

خرید درخت گربه

سگ و گربه خانگی (مخصوصا گربه ها)، علاقه زیادی به بازی دارند. در سگ ها، این رفتار بیشتر در سنین کوچکی آنها دیده می شود اما گربه ها، تقریبا تمام طول عمر خود را به بازی و سرگرمی طی می کنند و علاقه زیادی به جست و خیز و پیدا کردن یک وسیله برای بازی کردن با آن دارند. بهتر است قبل از اینکه سرگرم بالا رفتن از مبلمان خانه شوند و یا یکی از لوازم منزل را برای بازی انتخاب کنند، شما برای آنها چند وسیله مناسب برای بازی تهیه کنید.

درخت گربه، بهترین وسیله بازی برای آنهاست و تمام نیاز گربه برای جست و خیز و بالا و پایین رفتن از وسایل را برطرف می سازد.

آنها را در محیط بازدارنده قرار دهید.

بسیاری از مالکان حیوانات خانگی، تجربه کرده اند که سگ و گربه خانگی آنها در زمانی که تنها هستند و یا در زمان شب تا صبح که همه خوابند، تحرکات خاصی دارند و از قوانین تربیتی شان پیروی نمی کنند. به همین خاطر توصیه می شود آنها را در یک اتاق کم وسایل یا در قفس مخصوص خودشان قرار دهید تا جلوی چنگ زدن گربه به مبل و خراب کاری های دیگر آنها را بگیرید.

آنها را تربیت کنید.

اسکرچر گربه

خوشبختانه حیوانات خانگی تربیت پذیر هستند. می توانید از همان ابتدا به آنها یاد بدهید که روی مبلمان نروند. بعد از اینکه برایشان چندین وسیله سرگرمی تهیه کردید، به آنها یاد بدهید روی مبلمان نروند و از اسباب و لوازم خانگی بالا و پایین نکنند. این کار را با تغییر لحن و تن صدا به آنها نشان دهید. همچنین می توانید از خوراکی هم کمک بگیرید تا کاملا تربیت شوند.

برای حل مشکل تمایل گربه به چنگ زدن هم می توانید از تخته های اسکرچر استفاده کنید و با قرار دادن خوراکی در کنار آن، به آنها بیاموزید که باید فقط روی آن چنگ بزنند نه روی پارچه مبلمان و فرش و دیوار و… .

مبلمان را برای آنها غیر جذاب کنید.

روش های بازدارنده زیادی برای این منظور وجود دارد. یکی از بهترین روش های بازدارنده برای جلوگیری از چنگ زدن گربه به مبل، استفاده از اسپری های معطر مخصوص است. اسپری هایی که بوی مرکبات یا سیب تلخ دارند، برای سگ و گربه بسیار ناخوشایند هستند، پس می توانید آن را روی مبلمان اسپری کنید تا حیوانات سمت آن نروند. این لوازم باردارنده و اسپری ها را می توانید از فروشگاه مخصوص حیوانات خانگی تهیه کنید.

 

کاور مبل برای گربه و سگ

کاور مبل برای گربه و سگ

یکی دیگر از روش هایی که می توان برای جلوگیری از چنگ زدن گربه به مبل استفاده کرد، کاور مبل برای گربه و سگ است. کاور مبل برای گربه و سگ، باید چند ویژگی مناسب داشته باشد پس در انتخاب و خرید آنها، دقت کنید:

کاور مبل برای گربه و سگ، باید جنس ضخیم و پارچه محکمی داشته باشد.

بهتر است از پارچه هایی که درصد الیاف مصنوعی آنها بالاتر استفاده کنید.

می توانید از کاورهای پلاستیکی (کاورهای شفاف) استفاده کنید تا مشکل جمع آوری موی حیوانات را هم نداشته باشید.

 

آشنایی با مبلمان فضای باز پلی رتن – کیفیت برتر محصولات برند دکورز

مبلمان برند دکورز

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”