قوانین نورپردازی

نورپردازی در هر محیطی جز اصلی ترین کارهایی است که باید قبل از هر کاری انجام شود و در محیط های بیرونی و فضای باز، اهمیت بیشتری هم دارد. زیرا بدون یک نورپردازی مناسب، استفاده از فضای باز در شب ها عملا منتفی است و اگر در انجام آن بی دقتی شود، می تواند مشکلات فراوانی ایجاد کند. ضمن اینکه رعایت ایمنی در فضای باز هم تا حد زیادی به یک نورپردازی خوب و مناسب نیاز دارد.

با ما در « دکورز»یکی از قطب های اصلی تولید مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

نورپردازی در فضای باز

قوانین نورپردازی در فضای باز

در یک فضای بسته، به راحتی می توان با یک چراغ معمولی تمام فضا را روشن کرد. اما درباره نورپردازی در فضای باز، موضوع کمی متفاوت است، زیرا دیوار و سقفی وجود ندارد که جلوی نور را بگیرد و آن را در فضا بازتاب کند. بنابراین لوازم و تجهیزات نورپردازی باید کاملا متناسب با این موضوع باشد و ویژگی هایی که در ادامه می گوییم را داشته باشد.

ویژگی های لوازم و تجهیزات نورپردازی در فضای باز

  • پرتاب نور کافی، یکنواخت و پرقدرت
  • متناسب بودن متریال و مواد به کار رفته در تولید چراغ ها و تجهیزات و…
  • طراحی مناسب و عدم نفوذ گرد و غبار و بارندگی به داخل تجهیزات
  • طول عمر بالا و کیفیت مناسب

انواع چراغ و تجهیزات نورپردازی در فضای باز

  • انواع پروژکتور
  • انواع چراغ های خیابانی

این تجهیزات بهترین و کاربردی ترین تجهیزات برای نورافشانی مناسب و قابل قبول در فضای باز هستند. بنابراین با توجه به نوع فضای باز، می توان از آنها در نورپردازی ها استفاده کرد. اما این دو نوع، بیشتر در فضاهای بزرگ کاربرد دارند و برای فضاهای کوچکی مانند حیاط منزل، پاسیو و یا بالکن و تراس، همان لامپ های پوشش دار در تعداد مناسب می تواند کافی باشد.

 

 

طراحی مناسب و قوانین نورپردازی

اگر کمی به نورپردازی های فضای باز در پارک ها، محوطه های عمومی شهری و مراکز تفریحی و… توجه کرده باشید، حتما متوجه یک دسته بندی و ساختار کلی و منظم در آنها شده اید. در واقع نورپردازی در فضای باز به 3 حالت کاربردی تقسیم بندی می شود که هر کدام به نوبه خود، بااهمیت هستند و نباید از آنها غافل ماند.

نورپردازی اصلی

نورپردازی اصلی

این نوع؛ یک نورپردازی کلی و متعارف است که تقریبا به صورت یکنواخت و در متراژهای معینی انجام می شود. در نورپردازی اصلی، از پروژکتور و چراغ های نوردهنده بزرگ استفاده می شود تا تمام بخش ها را به شیوه مناسبی روشن نماید.

نورپردازی کمکی

نورپردازی کمکی

از چراغ های کوچکتر و کمکی برای قسمت هایی که به نور بیشتری نیاز دارند استفاده می شود. به طور مثال در بخش هایی که محل نشیمن است و معمولا همه ترجیح می دهند که با نور کافی، بتوانند تمام جزئیات محیط را ببینند. یا در مکان هایی که به نور بیشتری جهت احتیاط بیشتر نیاز می باشد مثلا کنار استخر، پله ها و… .

نورپردازی جلوه ای

نورپردازی جلوه ای

این نوع نورپردازی برای ایجاد جلوه های نوری زیبا در قسمت هایی از فضای باز است، مانند کنار ستون ها، پای دیوارها، اطراف ساختمان، مسیر پیاده روی، کنار درختان و… . در این نوع نورپردازی از انواع چراغ های کوچک و رنگی استفاده می شود.

این مطالب را هم بخواند:

رستوران فضای باز – 8 مزیت غذا خوردن در فضای باز

خرید جدیدترین مدلهای مبلمان باغی

مبلمان ویلایی را چگونه بچینیم تا شیک و کاربردی شود؟

 

آشنایی با برند دکورز – کیفیت برتر مبلمان حصیری پلی رتن

بهترین زمان خرید مبلمان فضای باز

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

آدرس شعب و اطلاعات تماس:

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزى 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912