ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان

وقت گذراندن در فضای سبز، لذت فراوانی دارد اما از آن لذت بخش‌تر، طراحی یک دکوراسیون زیبا و ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان در باغ و فضای باز است که کمک می کند بهترین و سرزنده ترین حالت ممکن در این محیط های دنج و دلپذیر ایجاد شود. اگر در فضای باز خود، چندان احساس طراوت و شادابی نمی کنید، باید فکری برای افزایش میزان پوشش گیاهی در آن نمایید.

ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان، نه تنها در فضای باز، بلکه در طراحی و دکوراسیون داخلی نیز خوشایند و مطبوع است. پس از ایده ها و توصیه هایی که در ادامه به شما می گوییم، برای بهتر کردن و ارتقای کیفیت زندگی خود در تمام لحظات، بهره ببرید.  با ما در “دکورز”  یکی از بهترین تولید کنندگان مبلمان باغی در ایران با بهترین و بالاترین سطح کیفیت و ضمانت و با تنوع عالی – همراه باشید:

 

چالش های ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان باغی در فضای باز

می دانید که دکور فضای باز و محوطه سازی در باغ و ویلا و…، اساسا به منظور داشتن یک پوشش گیاهی سبز انجام می شود. یعنی در نهایت، تمام تلاش ها و هزینه ها برای این است که بتوانید از محیطی سرسبز و زیبا لذت ببرید. پس این طبیعی است که تجهیزات مختلفی بخرید و ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان را در نقشه و برنامه خود قرار دهید. اما این کار، چالش هایی دارد که باید قبل از هر چیزی، روی آنها متمرکز باشید تا بهترین نتیجه را در پایان کار و در ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان سبز و زیبا بگیرید.

کدام چالش ها؟

  1. باغبانی کردن و پرورش گل ها و گیاهان مختلف؛ به هزینه، دانش و تجربه نیاز دارد و ممکن است نتوانید در ابتدای کار، خودتان موفق به انجام شوید (یعنی باید از تیم های باغبانی تخصصی کمک بگیرید).
  2. مراقبت از گل ها و گیاهان نیز به انرژی، صرف وقت و حوصله نیاز دارد.
  3. انتخاب گل ها و گیاهان اغلب سلیقه ای است اما باید شرایط بومی و آب و هوایی را هم در نظر بگیرید.
  4. ممکن است در باغ، حیاط ویلا و خانه، روف گاردن، پاسیو یا تراس و… ، با کمبود جا مواجه باشید و ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان مورد علاقه تان، کمی سخت و دردسرآفرین باشد (با برنامه ریزی درست و هوشمندانه، این مشکل قابل حل است).
  5. گل ها و گیاهان طبیعی دارای بیومس (تولیدات گیاهی مانند شیره، پوسته گیاه، برگ ریزی) هستند. از طرفی ممکن است باعث تجمع آفات نیز بشوند. همه این ها باید به گونه ای کنترل شود که مشکلی در صورت ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان مختلف ایجاد نشود.
  6. در صورت ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان انبوه باغی و گلدانی، باید کار تمیز کردن مبلمان را زود به زود و با دقت انجام دهید تا دچار کثیفی، آلودگی میکروبی – قارچی و… نشود.
  •  مبلمان حصیری پلی رتن از “برند دکورز” به دلیل بهره مندی از تکنولوژی نانو در تولید الیاف پلیمری آن، خاصیت استریل کنندگی و ضد باکتریایی، ضد قارچی و… دارد. یعنی یک مبلمان بهداشتی است که دردسرهای شما را در محوطه سازی باغ و فضای باز، تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

 

ایده های جالب و کاربردی برای ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان زیبا

  1. باریکه های سبز در فضای باز

باغچه زیبا و خطی

یکی از ایده های بسیار کاربردی برای ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان، استفاده از باریکه های سبز و جذاب است. منظور از باریکه، هر چیزی می تواند باشد:

  • یک یا چند باغچه باریک و خطی
  • ردیف هایی از چندین گلدان زیبا
  • فلاورباکس های مستطیلی شیک
  • و…

این باریکه های سرسبز، جلوه زیبایی در بین مبلمان باغی و تجهیزات شما در فضای باز ایجاد می کنند. ضمن اینکه می توانید در آنها، گل های فصلی و شاداب را بکارید تا در تمام طول سال، گل های رنگی و خوشبو داشته باشید.

  1. باغچه لایه ای

باغچه لایه ای با نیمکت چوبی

خب اگر به دنبال ایده های سرسبزتر و انبوه تر برای ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان هستید، می توانید به استقبال باغچه های چندلایه و زیبا بروید. در ترکیب باغچه خود، فقط به بوته های رز و چمن اکتفا نکنید. با انواعی از درختچه ها و گیاهان با ارتفاع بلند و کوتاه و همین طور با طبقه ای ساختنِ باغچه و ایجاد تپه و پلکان در دل آن، به باغچه عمق بدهید. انگار که یک جنگل انبوه دارید.

  1. جادوی گیاهان رونده

گیاهان رونده و پیچنده

این ایده فوق العاده است و می توانید از آن در تمام بخش های فضای باز و ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان زیبا استفاده کنید. در تزیین دیوارها، سقف، استندهای چوبی یا فلزی مخصوص، پله های موجود در فضای باز و خلاصه هر جا که احساس می کنید دوست دارید یک گیاه رونده، ساقه ها و برگ های خود را به نمایش بگذارد، می توانید از آنها بهره برداری کنید.

تنوع گیاهان رونده با برگ های زیبا و یا با گل های جذاب و زیبا بسیار زیاد است و می توانید انتخاب های جالبی داشته باشد.

  1. دیش گاردن

دیش گاردن زیبا کاکتوس

قبلا در مقالات “دکورز” آموزش ساخت دیش گاردن را قرار داده ایم و می توانید ایده های جالب این فضای سبز کوچک و جمع و جور را مطالعه کنید. دیش گاردن برای روی میزهای موجود در فضای باز و برای ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان به شکل حداکثری، عالی به نظر می رسد.

  1. گلدان های بی شمار برای ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان زیبا

گلدان های زیبا

خب تا الان، احتمالا باید زحمت زیادی برای ترکیب مبلمان با گل ها و گیاهان زیبا بکشید تا یک دکوراسیون عالی در فضای باز را تجربه کنید. اما گلدان ها و پلنترهای فضای باز، یک راحتی کامل و بی انتها را در اختیارتان قرار می دهند. می توانید آنها را در هر کجای فضای باز و محوطه خود قرار دهید و دائما جابجا کنید. هر ماه و فصل از سال، گلدان های جدید و جدیدتر اضافه کنید و حتی به یک پرورش دهنده گیاهان زیبا برای فروش تخصصی آنها تبدیل شوید.

  1. درخت های کوتاه و درختچه های فلاورباکسی

درخت کوچک

خیلی وقت ها، درخت ها از فهرست گل ها و گیاهان قابل کاشت در محوطه های فضای باز حذف می شوند. فقط به این خاطر که سایز بزرگی دارند و نمی توان حجم انبوه شاخ و برگ ها را در محیط مدیریت کرد. اما اگر خوب دقت کنید، می بینید که درخت ها نباید حذف شوند. درخت ها، روح و جان فضای سبز هستند.

به جای حذف آنها، می توانید روی گونه های کوتوله، کوتاه قد و کم حجم تمرکز کنید. درختانی همیشه سبز و زیبا که در اطراف فضای سبز شما، عالی و بی نظیر خواهند بود.

 

یک مبلمان راحت و انعطاف پذیر انتخاب کنید

تا اینجا، هرچه که گفتیم در خصوص گل ها و گیاهان بود. اما لازم است درباره مبلمان نیز نکاتی را بگوییم. یک توصیه مهم این است که مبل ها و صندلی های انعطاف پذیر خریداری کنید. مبل هایی که بتوان آنها را در چندین نقطه فضای باز چیدمان کرد و در زمانی که آنها را نمی خواهید، بتوان روی یکدیگر قرار داد و جمع آوری نمود.

برخی از مبل ها، چندکاره هستند. یعنی می توانید با آنها دور یک میز غذاخوری بنشینید و راحت غذا میل کنید و سپس آنها را دور یک میز کوتاه تر برای استراحت و معاشرت قرار دهید و تا ساعت ها گرم حرف زدن شوید. تعجب نکنید، چنین مبلمانی وجود دارد . کافیست که سری به لینک زیر بزنید و با مدل های متنوع و زیبای مبلمان باغی “برند دکورز” آشنا شوید.

 

آشنایی با مبلمان فضای باز دکورز + ۵۴ مدل جذاب مبلمان باغی

 

برند دکورز – یکی از بهترین تولید کنندگان مبلمان باغی از جنس آلومینیومی و حصیری پلی رتن

03

امروزه، استفاده از مبلمان باغی آلومینیومی و مبلمان باغی حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات آلومینیومی و حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر ۲۴ ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”