نورپردازی باغ با ریسه و چراغ های رشته ای

استفاده از چراغ ریسه ای و انواع ریسه های رنگی و تزئینی برای نورپردازی باغ، یکی از جذاب ترین ایده هاست که تا انجامش ندهید، متوجه نخواهید شد که تا چه اندازه می تواند باعث تغییر در جذابیت فضای باز شود. ریسه کشی باغ، مزایای خاص خودش را هم دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

جادوی ریسه ها در نورپردازی باغ با کمترین هزینه

یکی از بهترین روش هایی که با آن می توانید سادگی فضای باز و باغ را کنار بزنید و آن را به یک فضای دل انگیز و رمانتیک تبدیل کنید، استفاده از چراغ های رشته ای و ریسه های تزئینی است. البته باید اضافه کنیم که این نوع نورپردازی باغ، کمک می کند تا علاوه بر زیباتر شدن فضا، نور کافی نیز در آن ایجاد کنید. فضای باز و محوطه های باغی و ویلایی، معمولا در شب ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا نور کافی در آن وجود ندارد.

با ریسه بندی و چراغ های رشته ای، دیگر نیازی به خرید چراغ های مخصوص فضای باز نیز وجود ندارد و با هزینه بسیار کم، می توانید پروژه نورپردازی را به بهترین نحو انجام دهید.

ریسه کشی باغ و پرگولا 

راهنمای انتخاب بهترین ریسه و بهترین چراغ رشته ای

مدل چراغ را انتخاب کنید:

اینکه فقط یک ریسه بخرید و با آن سرتاسر باغ را ریسه بندی کنید، نباید تنها هدفتان باشد. مدل های جذاب و متنوعی برای سری چراغ ها وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه تان یکی از آنها را انتخاب کنید. مدل های حبابی قدیمی یا مدل های جدید با اشکال فانتزی و تزئینی را می توانید در فروشگاه های مخصوص لوازم برقی و روشنایی جستجو کنید و خریداری نمایید.

نوع رنگ و نور چراغ را هم تعیین کنید:

لامپ های روشنایی که در ریسه ها برای نورپردازی باغ مورد اسفاده قرار می گیرند، دارای دو نوع رنگ نور هستند. نور طبیعی، انتخاب بهتری است.

نور لامپ طبیعی یا آفتابی: لامپ هایی با نور آفتابی یا معمولی دارای دمای رنگ بین 2700 تا 3000 کلوین بوده و رنگ آنها زرد ملایم می باشد.

نور لامپ صدفی: لامپ های که نور رنگ آنها صدفی (نور سفیدی که چشم را می زند) است دارای دمای رنگ 4000 کلوین می باشد.

متراژ مورد نیاز را هم تعیین کنید:

باید چراغ رشته ای را بر اساس متراژ مورد نیازتان خریداری کنید. اینطوری به راحتی می توانید تمام بخش های مد نظرتان را ریسه بندی کنید. قسمت هایی از باغ را که قصد ریسه بندی در آن دارید را به خوبی برانداز کنید تا بتوانید تخمین بزنید که به چه متراژ ریسه نیاز دارید. با یک نخ کاموایی ساده می توانید هر پیچ و تابی که می خواهید را ایجاد کنید و در نهایت، متراژ آن را اندازه گیری نمایید.

پس نیاز دارید که حتما مدل ریسه بندی را نیز مشخص کنید. گاهی فقط می خواهید که ریسه ها را دور ستون های پرگولا بپیچید و گاهی نیز مدل های پیچ و تاب دار مد نظرتان هست. می توانید با یک سرچ کوچک در اینترنت، ایده های زیادی را برای نورپردازی باغ ببینید و از روی آنها انتخاب کنید.

لوازم مورد نیاز برای ریسه بندی را تهیه کنید:

برای نورپردازی باغ با ریسه های لامپی و ریسه های رنگی، نیاز به برخی لوازم مخصوص دارید تا این کار را برایتان تسهیل کند. مثل قلاب های S شکل که کمک می کنند ریسه ها را روی آنها بیندازید و یا آن را در هر جایی، قلاب نمایید. انواع بست، گیره و منگنه های بزرگ نیز نیاز دارید.

نورپردازی درختان باغ 

نورپردازی درخت با ریسه

 یکی از موضوعاتی که سرچ زیادی در گوگل دارد، نحوه نورپردازی درخت با ریسه است. از آنجا که این کار، از نظر علمی و اخلاقی چندان درست نیست، قصد نداریم تا به آن بپردازیم. ریسه بندی کردن درختان و نورپردازی درخت با ریسه و چراغ، کار درستی نیست زیرا در ریتم شبانه روزی درختان و پرندگان، اختلال ایجاد می کند و در دراز مدت باعث افت کیفیت رشد آنها می شود.

اگر قصد نورپردازی درختان باغ را دارید، چراغ ها را برای مدت کوتاهی روشن نگه دارید و اجازه ندهید شب های زیادی را تا صبح روشن باشد.

نورپردازی باغ با ریسه و چراغ رشته ای 

چند نکته در خصوص نورپردازی باغ با ریسه:

  • اطمینان حاصل کنید که ریسه و چراغ رشته ای ها، قابلیت استفاده در فضای باز را دارند و مشکلی برای آنها ایجاد نمی شود.
  • اگر پریز برق در فضای باز موجود است، رشته های چراغ را به دوشاخه مجهز کنید. در غیر این صورت باید در فکر یک منبع تغذیه مناسب باشید.
  • نورپردازی باغ با ریسه و چراغ های رشته ای را به گونه ای انجام دهید که ریسه ها در هم نپیچند. این توصیه برای این است که در زمانی که خواستید، به راحتی بتوانید آن را جمع آوری کنید.
  • در زمان جمع آوری نیز، همیشه لامپ ها و ریسه ها را به گونه ای بپیچید که در هم گره نخورند.
  • در آب و هوای نامناسب، ریسه ها را نیز مانند انواع مبلمان باغی و تجهیزات باغی جمع آوری کنید. البته اگر فضای باز و باغ و محوطه ویلایی شما دارای آلاچیق و پرگولاست، به راحتی با انجام تمهیداتی، می توانید در تمام طول سال از زیبایی آنها بهره ببرید و از فضای باز استفاده کنید.
  • اگر در منطقه بادخیر زندگی می کنید، ریسه ها را طوری در اطراف باغ بپیچید که آویزان نمانند و تکان نخورند.
  • حتما دقت کنید که لامپ ها با برگ ها و شاخه ها و همین طور هر شیِ آتش گیرنده دیگری در تماس نباشد و خطر آتش سوزی ایجاد نکند.
  • حتما از سیم، لامپ و ریسه های کاملا استاندارد استفاده کنید.
  • اگر خودتان در این کار سررشته ندارید، اقدام به نورپردازی باغ ننمایید و از یک فرد کاربلد کمک بگیرد.

 

مبلمان فضای باز، از چه جنس و از چه برندی بخریم؟

مبلمان فضای بیرونی 1

برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر ۲۴ ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”