نکات مراقبت از آلاچیق چوبی

 براى مراقبت از آلاچیق چوبی، لازم است نکات مهم و اساسى را بدانید و در انجام آن بکوشید. آلاچیق و پرگولا چوبى از بهترین سایبان هاى فضاى باز هستند که کمک مى کنند استفاده بهتر و راحت ترى از محوطه هاى بیرونى داشته باشید. هر چه از مبلمان فضاى باز، تجهیزات باغى و سازه هاى موجود در آن، بیشتر و دقیق تر مراقبت کنید، طول عمر آنها افزایش مى یابد و همین طور در زمان مصرف، کاملا نو و شیک باقى مى مانند.

با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا در ادامه، روش های مراقبت از آلاچیق چوبی و پرگولای چوبی را به شما بگوییم:

 

اهمیت مراقبت و نگهداری از آلاچیق چوبی

نگهداری از آلاچیق خوبی و پرگولای چوبی

اگر اهل تفریحات بیرون از منزل هستید و دوست دارید از اوقات فراغت خود در محوطه فضاى باز حیاط یا پاسیو و همین طور باغ خانوادگى و…. لذت ببرید، مى دانید که آلاچیق و پرگولا به خوبى از پوست شما و تجهیزات گران قیمتتان محافظت مى کنند. اما یک نکته وجود دارد و آن اینکه خود آلاچیق و پرگولا هم نیاز به مراقبت دارند. مخصوصا پرگولا و آلاچیق چوبى؛ بیشتر نیازمند این مراقبت ها هستند. زیرا جنس چوب ( حتى آلاچیق ترموود و پرگولا ترموود) ضعیف و آسیب پذیر است. مانند مبلمان فضاى باز چوبى که قبلا در مقالات “دکورز” نکات مراقبت از آنها را توضیح داده ایم.

 

نکات مراقبت از آلاچیق چوبی

شستشوى آلاچیق چوبی

اگر پرگولا و آلاچیق را رها کنید و به نظافت و تمیزى آن اهمیت ندهید، بعد از مدتى به سمت فرسودگى، خرابى و تغییر رنگ مى رود و زیبایی خود را از دست مى دهد. هر سال یک بار، آب و کف درست کنید – با آب گرم- و به کمک یک برس نرم، تمام بخش های داخلى و بیرونى آلاچیق را تمیز کنید و بشویید.

دقت کنید که باید روى سقف آلاچیق و پرگولا را به خوبى تمیز کنید تا اثری از لجن، گرد و خاک و بقایای برگ ها و فضولات پرندگان باقى نماند.

مراقبت از آلاچیق چوبی (2)

درزگیرى و ایجاد پوشش محافظ چوب

چوب به مرور زمان دچار منافذى مى شود که آلودگى و رطوبت و… را به داخل بافت چوب انتقال مى دهد و باعث پوسیدگى آن مى شود. براى جلوگیرى از این موضوع، باید هر چند ماه یک بار- ترجیحا در هر فصل- روى سطح چوب آلاچیق را درزگیرى کنید و با پوشش محافظ آن را تقویت نمایید.

انواع پوشش و اسپرى هاى محافظتى در بازار با مارک هاى مختلف وجود دارد که توصیه می کنیم حتما با مشورت سازنده آلاچیق و یا متخصص چوب، آنها را بخرید و مورد استفاده قرار دهید. اگر آلاچیق رنگ دارد، مى توانید از رنگ مناسب نیز روى آن استفاده کنید و به کمک رنگ آن را تقویت نمایید.

دور کردن حشرات و جانوران از بدنه آلاچیق

برای مراقبت از آلاچیق چوبی، باید هر چند وقت یک بار تمام قسمت های آن را از جهت رشد شبکه های جانوری، تخم گذاری آنها و… بررسی کنید تا مشکلی ایجاد نشود. می توانید از اسپری های حشره کش هم استفاده کنید، مخصوصا در لابلای درزها و سوراخ ها و قسمت هایی که احتمال می دهید جانوران و حشرات می توانند در آنها زندگی یا تخم گذاری کنند.

استفاده از چادرهای محافظ

کاور آلاچیق باغی

یکی دیگر از نکات مراقبت و نگهداری از آلاچیق چوبی، استفاده از کاورهای مخصوص آنهاست. درست مانند کاور محافظ مبلمان باغی، این کاورها برای آلاچیق و پرگولا نیز در دسترس هستند و جنس ضدآب آنها، باعث می شود برای مراقبت از آلاچیق چوبی و پرگولا چوبی در فصل های بارندگی و سرما، کاملا مناسب باشند.

دقت کنید؛ چوب های طبیعی بیشتر در معرض پوسیدگی هستند

چوب طبیعی، خیلی بیشتر در معرض پوسیدگی و خرابی است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. اگر پرگولا و آلاچیق شما از جنس چوب طبیعی هستند، حتما مراقبت ها را به شکل سختگیرانه تری انجام دهید.

چرا باید مبلمان ویلایی و فضای باز را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

مبلمان اوت دور و فضای باز، در جنس ها و متریال های مختلفی ساخته می شود. اما هیچ کدام از آنها به زیبایی، جذابیت، تنوع و کیفیت بسیار بالای پلی رتن نیستند. مبلمان پلی رتن، ماندگاری و دوام بسیار بالایی در فضای بیرونی و در شرایط جوی مختلف دارد و از طرفی، بسیار شیک و زیباست و از انواع لوکس و مجلل برای دکوراسیون انواع فضاهای بیرونی مانند دکوراسیون باغ و ویلا و پاسیو محسوب می شود.

کیفیت برتر محصولات برند دکورز

 

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

مبلمان برند دکورز

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”