محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی ایرانی

ایرانی ها به زیبا بودن چیدمان خانه شان اهمیت زیادی می دهند. به همین خاطر تصمیم گرفته ایم شما را با محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی ایرانی و جزئیات آنها آشنا کنیم. داشتن آگاهی از جزئیات و ظرافت های یک سبک خاص در دکوراسیون داخلی منزل، کمک می کند تا از شلوغی، در هم آمیختگی و شلختگی دکوراسیون جلوگیری کنید و یک نتیجه بسیار عالی و زیبا را به دست آورید.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل

سبک های زیادی برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد اما همه آنها محبوب و پرطرفدار نیستند مخصوصا در سبک دکوراسیون داخلی ایرانی که معمولا نسخه های بیگانه و ناملموس را مورد پذیرش قرار نمی دهند. با این حال، باز هم تعداد محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی ایرانی کم نیستند و تنوع خوبی دارند.

قطعا انتخاب این سبک های محبوب، باعث می شود خیلی راحت تر و آسان تر بتوانید به آیتم های کاربردی و دکوراتیو در آنها دسترسی داشته باشید و خلاصه اینکه در هر شهر و شهرستان که هستید، راحت تر بتوانید برای منزل خود لوازم و اسباب بخرید. 5 سبک دکوراسیون داخلی که در ادامه معرفی می کنیم، از محبوب ترین سبک ها هستند:

1. سبک دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک

به جرأت می توانیم بگوییم که سبک دکوراسیون کلاسیک، اولین گزینه در لیست محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی ایرانی را به خود اختصاص داده است. سبکی پر از جزئیات فراوان با ریزه کاری های پر نقش و نگار که باعث می شود سبک دکوراسیون کلاسیک، خیلی لوکس و اشرافی به نظر بیاید.

  • پرده های بزرگ و والان دار با پارچه های طرح دار و اغلب از جنس ساتن و مخمل
  • دیوارپوش های طرح دار
  • لوسترهای بزرگ و چند شعله
  • مبلمان سلطنتی بزرگ
  • و آیتم های دکوراتیو جانبی لوکس و گران قیمت

همگی از مشخصات سبک دکوراسیون کلاسیک هستند. باید به رنگ ها هم اشاره کنیم که اغلب رنگ های تشریفاتی و فاخری مثل آبی درباری، طلایی، سورمه ای، ارغوانی و سرخ – قرمز و… هستند. سبک کلاسیک یک سبک مجلل و لوکس محسوب می شود و به همین خاطر، محبوبیت زیادی در بین مردم دارد.

2. سبک دکوراسیون سنتی ایرانی

دکوراسیون سنتی ایرانی

سبک های سنتی هر منطقه ای، معمولا به عنوان زیر مجموعه ای از سبک کلاسیک در نظر گرفته می شوند اما خیلی درست نیست. سبک سنتی ایرانی دارای آیتم هایی نوستالژیک و بسیار زیبا و جذاب است که زمین تا آسمان با سبک کلاسیک جهانی متفاوت می باشد. به طور مثال در سبک دکوراسیون سنتی ایرانی از:

پنجره های بزرگ با شیشه های رنگی

مبلمان و تخت سنتی با چوب های منبت کاری شده وسیع

چراغ های قدیمی

فرش های دست بافت ایرانی – معمولا با رنگ قرمز

کمد و صندوقچه های چوبی

بالشتک های گرد و رومیزی های ترمه بافت

و…

استفاده می شود. این نوع دکوراسیون هنوز هم در خانه های ایرانی محبوبیت دارد و جالب اینکه در سال های اخیر، محبوبیت زیادی در دکوراسیون هتل ها، رستوران ها، مراکز گردشگری و توریستی و… پیدا کرده است.

3. دکوراسیون سبک مدرن

دکوراسیون مدرن

مدرنیته، نقطه مقابل سبک کلاسیک است که اصلا به نوعی برای مقابله با تجملات زیاد موجود در این سبک ایجاد شد. دکوراسیون سبک مدرن به شدت از هرگونه تجمل گرایی، جزئیات و اضافات دوری می کند و سادگی محض را در تمام بخش های دکوراسیون داخلی در جریان می اندازد.

در سبک مدرن، رنگ ها ساده و خنثی هستند مانند سفید، مشکی، بژ، رنگ های نود ( بی رنگی ). همین طور در این سبک از پارچه های ساده و بدون طرح برای استفاده در پرده و مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد و حتی فرش ها نیز ساده و بدون نقش هستند. چراغ ها و روشنایی موجود در سبک مدرن نیز معمولا مخفی و توکار هستند و یا نمایی ساده و هندسی دارند.

4. سبک دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال

بسیاری از کارشناسان، سبک دکوراسیون مینیمال را یک سبک جدا در نظر نمی گیرند و آن را زیر مجموعه سبک مدرن می دانند که البته تا حدودی هم درست است.

در واقع سبک مینیمال، نهایت قواعد سبک مدرن را با خود به همراه دارد و در آن، نوعی سخت گیری شدید به کار می رود. تفاوت عمده این سبک با سبک مدرن در این است که حتی در به کار بردن لوازم و اثاثیه و آیتم های دکوراتیو نیز نوعی خساست به کار برده می شود و تا جایی که امکان دارد، کمترین میزان لوازم استفاده می شود.

5. سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

دکوراسیون نئوکلاسیک

حالا که با جزئیات سبک کلاسیک و سبک مدرن آشنا شدید، حتما در ذهن شما هم یک جرقه جالب درباره یک سبک بینابینی و جذاب زده شده است. یک جرقه خلاقانه که دو جنبه جالب دارد:

کسانی که هم سبک کلاسیک را دوست دارند و هم به سبک مدرن علاقه مند هستند.

و یا کسانی که از هر دو سبک بیزارند. نه شلوغی سبک کلاسیک را می پستدند و نه از سادگی و خلوتی سبک مدرن لذت می برند.

پس یک سبک بینابینی به وجود آمده است که بین هر دو سبک، یک تعادل ایجاد می کند و از قواعد هر دو سبک در طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی بهره می برد. سبک نئوکلاسبک در سال های اخیر در تمام دنیا محبوبیت زیادی کسب کرده است و همین طور به عنوان یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی ایرانی به شمار می آید.

اگر بخواهیم یک راهنمای ساده در مورد سبک نئوکلاسیک بگوییم، باید بدانید که این سبک، در واقع یک سبک کلاسیک است که سعی شده بخش هایی از آن ساده سازی و مدرن شود. بنابراین، کفه ترازو بیشتر به سمت سبک کلاسیک است اما به هیچ عنوان در آن زیاده روی نمی شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین ایده های چیدمان مبل ال در خانه و فضای باز

مبلمان فضای باز یافت آباد – مرکز خرید مبل باغی

 

مبلمان فضای باز، از چه جنس و از چه برندی بخریم؟

برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

میز-و-صندلی-وایرو

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”