کاشت میوه در گلدان

کاشت میوه در گلدان؛ مزایای بسیار جالبی دارد که باعث شده افراد زیادی به دنبال انجام آن باشند. مهم ترین مزیت آن، امکان پرورش گیاهان و میوه جات خوشمزه در فضاهای کوچک و محدود آپارتمانی است که حس سرزندگی بسیار خوبی به شما می دهد. اما جالب است بدانید که کاشت میوه در گلدان در محوطه های فضای باز و باغی نیز بسیار محبوب است. زیرا گلدان های میوه، جذابیت بسیار خاصی به دکوراسیون فضای باز می بخشند.

در ادامه، شما را با 8 میوه مناسب و محبوب برای پرورش در گلدان آشنا خواهیم کرد. پس با ما در “دکورز” – یکی از قطب های اصلی تولید مبلمان فضای باز از جنس پلی رتن و تامین کننده برتر تجهیزات باغی در ایران – همراه باشید:

 

1.       کاشت میوه در گلدان: توت فرنگی

توت فرنگی گلدانی

توت فرنگی، معروف ترین و پرطرفدارترین بذر برای کاشت میوه در گلدان است. بوته های رونده این گیاه، زیبایی و جذابیت زیادی دارند و از طرفی نیاز به مراقبت خاصی ندارند. خاک گلدان باید مرطوب باشد و همین طور نور محیط نیز باید زیاد باشد. این گیاه برای کاشت در فصول گرم سال، بهتر می باشد.

2.       لیمو و مرکبات

کاشت لیمو در گلدان

یکی از مزایای کاشت میوه در گلدان، بهره بردن از نمای زیبای میوه های خوش رنگ و عطرِ مست کننده شکوفه های آنهاست و لیمو و مرکبات، دقیقا یکی از بهرین انتخاب ها برای این منظور هستند. مرکبات و لیموها دارای انواع مختلفی هستند و برای پرورش، به آب و هوای گرم سیری و معتدل نیاز دارند.

مرکبات و لیمو، نیاز به گلدان ها و فلاور باکس های نسبتا بزرگ دارند زیرا درختچه های کوچکی را تشکیل می دهند که جای زیادی را می طلبند. از گلدان های لیمو، می توانید برای دکوراسیون فضای باز و زیباتر کردن چیدمان مبلمان باغی بهره ببرید.

3.       انار

انار مینیاتوری

انار؛ محبوب ترین میوه پاییزی است که نمای آن به عنوان کاشت میوه در گلدان، فوق العاده زیبا و جذاب است. این میوه به آفتاب کامل نیاز دارد و تقریبا در تمام مناطق رشد می کند. خاک آن به زهکشی مناسب و کاملی نیاز دارد. انار با شکوفه ها و میوه های قرمز و جذاب خود، می تواند زیبایی بخش محوطه ها، پاسیو و تراس خانه های آپارتمانی باشد.

4.       تمشک

کاشت تمشک در گلدان

تمشک هم یکی دیگر از گزینه های کاشت میوه در گلدان است که اتفاقا طرفداران زیادی دارد زیرا طعم فوق العاده آن، زمانی که به صورت طبیعی کاشته شود، قابل مقایسه با دیگر میوه ها نیست. با این حال، مراقبت و پرورش آن کار سختی است. تمشک را باید در نور کامل یا نیمه سایه و در شرایط گرم و معتدل با خاک غنی و مرطوب پرورش دهید. با  این حال، قرار گرفتن در معرض سرما به اندازه ای که رشد آن را تحریک نماید، ضروری است.

5.       گیلاس

گیلاس

گزینه زیبا، خوشمزه و محبوب دیگر برای کاشت میوه در گلدان آپارتمانی، گیلاس است. گیلاس ترش برای فضاهای آپارتمانی بهتر است زیرا تحمل سایه و نور کم را دارد اما اگر قصدتان گیلاس شیرین است، می توانید روی نور کامل در فضای باز حساب کنید و آن را پرورش دهید.

نهال گیلاس باید خاک غنی به همراه مواد آلی داشته باشد و نباید در معرض خشکی و نوسان دما قرار بگیرد.

6.       انجیر

درختچه انجیر

انجیر از آن دسته میوه هایی است که می توان برای کاشت میوه در گلدان روی آن حساب باز کرد اما نه در مناطق سردسیری! دمای هوا برای کاشت انجیر باید گرم و معتدل باشد. پس اگر قصد کاشت میوه انجیر در گلدان را دارید، حتما در فصل های سرد سال، آن را در خانه و در دمای مناسب قرار دهید.

برگ های درخت انجیر بسیار زیبا و جذاب هستند و حتی نمای بدون میوه آن نیز به عنوان یک درختچه آپارتمانی محبوبیت دارد. اما یادتان باشد که پرورش آن به آبیاری و کوددهی منظم نیازمند می باشد.

7.       شلیل و هلو

کاشت هلو در گلدان

این دو نوع میوه نیز از درختچه های جذاب برای کاشت میوه در گلدان هستند. البته گلدان ها باید نسبتا بزرگ باشد ولی به طور کلی، شلیل و هلو جزء دسته درختچه های کوتوله هستند که واریته های متفاوتی دارند و می توانید انواع مناسب آنها را خریداری کنید و پرورش دهید.

شکوفه های شلیل و هلو، کاملا معطر هستند و برای رشد به آب و هوای گرم و مرطوب نیاز دارند.

8.       سیب

کاشت سیب در گلدان

کاشت میوه در گلدان، همیشه هم مختص میوه های ریز و کوچک نیست. البته ممکن است کمی کاشت میوه های بزرگ تر مانند سیب سخت تر به نظر بیاید اما شدنی و امکان پذیر است. می توانید دانه های سیب را آماده و در گلدان بکارید و شاهد رویش آن باشید. برای این منظور به خاک مناسب با زهکشی عالی و نوردهی زیاد و کامل نیاز دارید. بنابراین باید در تراس یا حیاط خانه این کار را انجام دهید.

روش بهتر این است که قلمه یا نهال آماده سیب را بخرید و بکارید. میوه های سیب پرورش یافته به عنوان کاشت میوه در گلدان، خیلی بزرگ و آبدار نخواهند بود اما شاهد رویش آنها بودن، به همه سختی های آن می ارزد.

 

آشنایی با دکورز – برند ایرانی با کیفیت جهانی

مبلمان استخری باغی

 

دکورز یکی از بهترین تولید کننده های ایرانی است که در کارخانجات آن، بهترین و بالاترین استانداردهای جهانی برای تولید مبلمان مخصوص فضای باز از جنس حصیری پلی رتن و مبلمان آلومینیومی به کار برده می شود. طول عمر بالای این تولیدات و همین طور کیفیت ثابت و تنوع بی نظیر در طراحی های راحت و زیبای آن، باعث شده تا بسیاری از خریداران فکر کنند که این برند، خارجی و وارداتی است. اما باید با افتخار بگوییم که این تولیدات، نتیجه تلاش مهندسین و طراحان بومی کشور خودمان می باشد.

ضمانت ۲۴ ماهه و بهترین خدمات پشتیبانی تمام محصولات برند دکورز، باعث شده تا استقبال و اعتماد به این برند افزایش بی سابقه ای داشته باشد. اما تمایز دیگری که باید در خصوص خرید از برند دکورز در مقایسه با مبلمان فضای باز ترک و خارجی عنوان کنیم، این است که با خرید از دکورز، می توانید تمام ست ها، مدل ها، رنگ مبلمان و جزئیات آنها را سفارشی سازی کنید (یعنی مبلمان بر اساس نیاز و سلیقه شما تولید شوند نه فقط از بین محصولات آماده به فروش!).

 

آشنایی با مبلمان فضای باز دکورز + ۵۴ مدل جذاب مبلمان باغی

 

آشنایی با ویژگی های مبلمان حصیری پلی رتن و مبلمان آلومینیومی برند دکورز:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر ۲۴ ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”