تفریح و استراحت در فضای باز مانند حیاط و باغ و ویلا بسیار لذت بخش است که برای داشتن رفاه و راحتی در هنگام استراحت و تفریح نیاز به یک سری لوازم و وسایل مانند سایبان و صندلی وغیره است. آتشدان نیز یکی دیگر از این لوازم است که طرفداران بسیار زیادی دارد. جمع شدن به دور آتش و دورهمی های شبانه و تماشای آتش یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی است که مورد توجه بسیاری است، بنابراین استفاده از آتشدان فضای باز در باغ و ویلا و یا حیاط منزل باعث روشنایی و زیبایی فضا و همچنین گرما بخشیدن در فصول سرد سال می شود.

اگر قصد خرید آتشدان برای حیاط منزل و یا ویلا و باغ خود دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع آن آشنا شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید:

آتشدان چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست آتشدان در واقع وسیله ای است که درون آن آتش روشن می کنند. استفاده از آتش و جمع شدن دور آن قدمت دیرینه ای دارد. از گذشته تا به حال در تمامی دوره ها از آتش برای گرما بخشیدن و همچنین تفریح استفاده می شود. امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی انواع لوازم و تجهیزات باغی و فضای باز با انواع طرح و مدل های مختلف تولید می شوند که پاسخگوی هر سلیقه ای هستند. آتشدان یکی از این تجهیزات است که بسیار طرفدار داشته و یکی از لوازم مورد نیاز برای باغ و و فضای باز به خصوص در فصول سرد سال است زیرا علاوه بر گرما بخشیدن به محیط باعث زیبایی و جذابیت بیشتر فضا و دلنشین شدن آن می شود. در واقع آتش به دلیل داشتن گرما و نور بسیار آرامش بخش است و به عنوان کانون مرکزی باعث جمع شدن افراد به دور آتش می شود. آتشدان فضای باز نمونه ای از شومینه است با این تفاوت که شومینه مناسب فضای داخلی است اما آتشدان مناسب فضای باز و باغ و ویلا است که در طرح ها و مدل های مختلفی از جمله مدرن و کلاسیک و سنتی ساخته می شود که پاسخگوی هر نوع فضا و سلیقه ای است.

انواع آتشدان فضای باز

آتشدان فضای باز به دلیل آنکه طرفداران بسیار زیادی دارد نمونه های زیادی نیز از آن تولید می شود.  آتشدان های  فضای باز با سوخت های متفاوت مانند گاز، هیزم، الکل و برق کار می کنند که با توجه به فضای مورد استفاده و امکانات آن می توانید هر نمونه از این آتشدان ها را استفاده کنید.

آتشدان جامی یکی از پرکاربرد ترین آتشدان های فضای باز است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و همانطور که از اسم آن مشخص است در واقع یک جام نسبتا  بزرگ است که آتش درون آن روشن میشود و با متریال و جنس های مرغوب و با کبفبت مانند چدن و فلزات محکم ساخته می شوند و نمونه های بسیاری از این نوع آتشدان  وجود دارد که با توجه به سلیقه خود و همچنین سبک فضای مورد نظر می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

atashdan1 768x521 1

نمونه دیگر از آتشدان فضای باز، آتشدان های دودکش دار است که در بالای آن یک دودکش برای بالابردن و خارج کردن دود های مضر حاصل از آتش تعبیه شده است که نمای ۳۶۰ درجه دارد و یکی از پرکاربرد ترین و پر طرفدارترین نمونه های آن است. این نوع از آتشدان ها را می توان در آلاچیق ها استفاده کرد.

آتشدان گودالی یکی دیگر از نمونه های آتشدان فضای باز است که با شکل های مختلف مانند دایره و مربع و نیم دایره ساخته می شود که گاهی درون زمین در محیط های باز و فضای بیرونی ساخته و تعبیه می شود.

آتشدان های چدنی و فلزی نیز با انواع طرح ها ساخته می شوند که دارای محفظه ی ذغال و همچنین دریچه ای برای تخلیه خاکستر حاصل از سوختن ذغال است. این نوع از آتشدان فضای باز را به دلیل سنگین بودن نمی توان  به راحتی جابه جا کرد.

انواع آتشدان باغی نیز وجود دارد که از آجر و بتن و سیمان با طرح های مختلف ساخته می شود که می توان از آن به عنوان میز وسط مبلمان فضای باز نیز استفاده کرد و فضایی زیبا و دلنشین را در محیط بیرونی و باغ ایجاد کرد.

 

تفاوت آتشدان گازی و هیزمی

همانطور که گفته شد آتشدان فضای باز در نمونه های بسیار مختلفی ساخته می شود که با انواع سوخت ها مانند هیزم و گاز و برق و غیره کار می کنند که با توجه به امکانات موجود در فضایی که قرار است از آتشدان استفاده کنید می توانید هر یک از این نمونه ها را انتخاب کنید.

آتشدان هیزمی از انواع آتشدان های سنتی است که نیازمند چوب و هیزم است، صدای سوختن و بوی دل انگیز چوب در حال سوختن در آن بسیار لذت بخش است که البته داشتن این نوع آتشدان نیاز به جمع آوری هیزم و چوب دارد و همچنین دود و خاکستر تولید می کند و در پایان نیاز به تمیز کردن دارد.

در آتشدان های گازی برخلاف آتشدان هیزمی دیگر خبری از خاکستر و دود و بوی چوب در حال سوختن نیست و علاوه بر آن امنیت بیشتری نیز دارد. امروزه انواع آتشدان ویلایی دوکاره نیز تولید می شود که هم میتوان به صورت هیزمی و هم گازی و یا به صورت همزمان از آن استفاده کرد که بسیار پر طرفدار هستند.

atashdan

انتخاب آتشدان فضای باز مناسب

برای انتخاب یک آتشدان باغی برای ویلا و باغ و یا حیاط منزل خود در قدم اول به سبک آن فضا و همچنین دیگر لوازم موجود در آن محیط دقت کنید تا متناسب با آن سبک آتشدان را انتخاب کنید، به عنوان مثال اگر فضای باغ و یا حیاط منزل به سبک مدرن طراحی شده است بهتر است که از انواع آتشدان های ساخته شده به سبک مدرن و متناسب با طرح و رنگ دیگر لوازم آن محیط انتخاب کنید و یا برای سبک های سنتی از انواع آتشدان های اجری و بتنی با طرح های سنتی استفاده کنید تا علاوه بر گرما و نور بخشیدن به آن فضا باعث زیبایی و جذابیت بیشتر آن شود.

 

قیمت و خرید آتشدان فضای باز

همانطور که گفته شد آتشدان های فضای باز در نمونه ها و ابعاد بسیار مختلفی ساخنه می شوند و پاسخگوی هر نیاز و سلیقه ای هستند. مواردی همچون جنس لوازم به کار رفته در آتشدان و کیقیت انها و همچنین ابعاد آتشدان و نوع سوخت آن در قیمت گذاری تاثیر بسیار زیادی دارد.

برای خرید آتشدان ویلایی دقت داشته باشید که حتما از فروشگاه های معتبر و تولید کنندگان با سابقه در این زمینه خرید خود را انجام دهید. زیرا کوچکترین ایراد و کوتاهی در ساخت آتشدان باعث خسارت و آسیب می شود، بنابراین با خرید از فروشگاه و تولید کنندگان معتبر با خیالی آسوده و اطمینان کامل از جنس و کیفیت محصول لحظات شاد و مفرح و آرامش بخشی را برای خود و عزیزانتان داشته باشید.

  • ارسال امن و مطمئنمحصولات انتخابی شما با امنیت کامل و بسته بندی مطمئن به سراسر ایران ارسال می شوند و این تضمین را می دهیم که کالای شما به صورت ۱۰۰% سالم به دستتان می رسد.
  • کیفیت تضمین شدهمبلمان رتن باغی (PE RATTAN) دارای اسکلت آلومینیومی و روکش بافته شده از الیاف پلی اتیلن بوده، همچنین این محصولات به دلیل مقاوم بودن در برابر آب، آفتاب، رطوبت، قارچ و جلبک می توانند در تمامی فصول سال در فضای باز مورد استفاده قرار گیرند.
  • پشتیبانی تمامی محصولات مبلمان باغی و سایر محصولاتکلیه محصولات گروه دکو رز دارای پشتیبانی پس از خرید ۱۰۰ درصد رایگان هستند، برای اطلاعات بیش تر راجع به پشتیبانی پس از خرید محصولات با شماره : ۰۹۱۲۰۳۹۲۲۵۳ تماس بگیرید.
  • بهترین قیمت در قبال کیفیتتمام تلاش خود را به کار برده ایم تا در برابر کیفیت عالی و ویژگی های برتر محصولات، بهترین قیمت ممکن را ارائه دهیم.

همین الان برای مشاوره رایگان خرید آلاچیق ویلایی تماس بگیرید!!

گالری محصولات آتشدان فضای باز دکورُز

WhatsApp Image 2019 12 26 at 15.17.33
WhatsApp Image 2019 12 26 at 15.17.34
WhatsApp Image 2019 12 26 at 15.17.35
WhatsApp Image 2019 12 26 at 15.17.341
WhatsApp Image 2019 12 26 at 15.17.361
WhatsApp Image 2019 12 24 at 11.52.23