زنجیر باران یا زنجیره باران چیست؟

آیا تا به حال درباره زنجیر باران یا زنجیره باران چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید به چه دردی می خورند و کاربرد زنجیر باران چیست؟ اگر می خواهید درباره این اکسسوری جالب باغ و فضای باز بیشتر بدانید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

زنجیر باران چیست؟

زنجیر باران در باغ و فضای باز

زنجیر باران یا زنجیره باران – RAIN CHAIN یک وسیله تزئینی و دکوراتیو است که تاریخچه استفاده از آن به قرن شانزدهم برمی گردد که متعلق به کشور ژاپن می باشد. یک زنجیر به هم پیوسته که از آن، تعدادی فنجان یا کاسه مسی با ته سوراخ آویزان است. این زنجیره در قسمت پایینی ناودان یا در لبه شیروانی خانه ها و معابد نصب می شود تا یک آبنمای ساده اما پر سر و صدا از باران را ایجاد نماید. 

با آمدن باران و پر شدن لوله های ناودانی، این آب به سمت خروجی لوله سرازیر می شود و داخل فنجان ها یا کاسه های مسی را پر می کند و همین طور در زنجیره باران جریان می یابد و تولید صدا می کند.

حتی اگر باران هم نیاید، این زنجیر باران نمای دکوری جذابی ایجاد می کند و امروزه به طور گسترده در باغ ها و فضاهای باز در تمام دنیا استفاده می شود. البته شکل و شمایل آن کمی تغییر پیدا کرده و به جای فنجان مسی، اشکال دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد اصلی زنجیره باران:

زنجیر باران در باغ

ژاپنی ها به استفاده از آب و آبنما در دکوراسیون خانه ها و سبک زندگی خود بهای زیادی می دهند. در گذشته ها این زنجیره باران برای جمع آوری آب باران و زهکشی آن برای آبیاری گل ها و گیاهان باغ و باغچه مورد استفاده قرار می گرفت (هنوز هم می گیرد). اما صدای آب را نمی توان بخش جدایی از آن دانست. جاری شدن آب در زنجیره باران، صدای چک چک یا شر شر آن، طنین دل انگیزی از طبیعت را به گوش می رساند که بسیار لذت بخش و روح نواز است (شما هم آن را امتحان کنید).

البته صدای تکان آن در باد هم جالب توجه است. شاید در نگاه اول، مانند بسیاری از آویزها و زنگوله ها به نظر بیاید که این وسایل فلزی برای ایجاد صدا به یکدیگر زنجیر شده اند. اما سوراخ های فنجان ها و کاسه ها برای جریان یافتن باران در آن است.

 

ساخت زنجیر باران

ساخت زنجیر باران

برخی مدل های زنجیر باران فقط دارای یک زنجیره ساده هستند که صدای آب و باران را انعکاس می دهد. در ساخت آنها از قلاب ها یا وسایل تزئینی ساده به صورت زنجیروار استفاده می شود.  برخی دیگر هم یک زنجیره از گلدان های ریز هستند. برخی دیگر هم انواع ظروف سوراخ دار متصل به هم می باشد که البته این روزها، دیگر تنها جنبه تزئینی پیدا کرده اند.

شما می توانید با چند قلاب و زنجیر ساده  و چند قطعه ظرف و ظروف تزئینی، مدل های زیبایی از زنجیره باران را برای تزئین باغ و حیاط خانه یا بالکن آپارتمان خود بسازید.

5 ایده تزیین باغ با وسایل ساده و کمترین هزینه

 

آشنایی با برند دکورز – کیفیت برتر محصولات و مبلمان باغی

امروزه، استفاده از مبلمان فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

مبلمان بالکنی

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”