صندلی راک چیست؟ معایب صندلی راک

صندلی راک از مدل های محبوب صندلی راحتی است که به تازگی، استفاده از مدل های جدید آن مورد استقبال قرار گرفته است و در ادامه قصد داریم شما را با جزئیات بیشتری درباره آن آشنا کنیم. 

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

صندلی راک چیست؟

صندلی راک یا صندلی گهواره ای، یک مدل صندلی با پایه های نیم دایره ای است که امکان تاب خوردن ریتمیک و آرامش بخشی را ایجاد می کند. این صندلی در گذشته بیشتر برای استراحت افراد سالمند، مادر/ پرستار و فرزند و… کاربرد داشته است. اما خب بعدها با طراحی مدل های جدیدتر  و راحت تر، استفاده از آن توسط همه افراد به یک امر عادی تبدیل شد و تقریبا هر مدل و جنس مبل و صندلی با پایه های نیم دایره ای راک ساخته شده است.

جنس صندلی راک:

صندلی راک چوبی

صندلی راک چوبی، اصلی ترین جنس این نوع صندلی است. اما همان طور که گفتیم، صندلی راک در تمام مدل ها و جنس های مختلفی که در تولید مبلمان خانگی و حتی مبلمان فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد، ساخته شده است. مثلا:

صندلی راک حصیری رتن و پلی رتن

صندلی راک آلومینیومی

صندلی راک راحتی (از جنس مبلمان راحتی خانگی)

صندلی راک پلاستیکی

و…

 

مزایا و معایب صندلی راک

مزایا:

  • این صندلی به دلیل تاب خوردن، می تواند احساس ریلکسی و آرامش خوبی را در افراد ایجاد کند. ضمن آنکه تاب خوردن باعث تقویت اعصاب و بهبود عملکرد دستگاه های داخلی بدن نیز می شود.
  • طراحی این صندلی متفاوت از دیگر صندلی هاست و خب این تفاوت باعث ایجاد یک دکوراسیون زیبا در خانه و یا فضای باز می شود.
  • از صندلی راک در تمام بخش های خانه و حتی محیط کار هم می توانید استفاده کنید.

معایب:

  • صندلی راک به دلیل تکان و حرکت زیاد، ممکن است باعث ایجاد آسیب و صدمه در سطح زیرین خود مانند کفپوش یا فرش شود.
  • کیفیت ساخت و طراحی صندلی راک باید کاملا استاندارد و اصولی باشد وگرنه خیلی زود بست های آن باز می شوند و صندلی می شکند.
  • این صندلی در نوع چوبی به دلیل کافی نبودن استحکام چوب برای تحمل فشار و تکان زیاد (بست ها در چوب به دلیل حرکت زیاد جا باز می کنند و لق می شوند)، قابل استفاده برای افراد سنگین وزن نیست.
  • این صندلی ثابت نیست و با تکان خوردن؛ کم کم از جای خود حرکت می کند. بنابراین ممکن است به پایه های مبلمان دیگر، پایین دیوارها و… آسیب وارد کند.

 

طرز استفاده از صندلی راک

صندلی راک پلی رتن

صندلی راک را می توانید به عنوان یک مبل مکمل (یک یا دو عدد) در کنار دیگر مبلمان خانه بچینید.

لازم است که فضای اطراف صندلی راک کمی بازتر و خلوت تر باشد.

می توانید روی آن بالشتک و کوسن بچینید تا نشستن روی آن راحت تر و لذت بخش تر شود.

بهتر است برای ایجاد زیبایی و هارمونی بیشتر، صندلی راک را با اکسسوری های منزل ست کنید.

صندلی راک را در گوشه های دنج خانه قرار دهید تا آرامش بیشتری در زمان استفاده از آن تجربه کنید.

در خصوص استفاده سالمندان و کودکان از صندلی راک، باید دقت کنید که فضای اطراف صندلی کاملا امن باشد وگرنه ممکن است پایه آن به جایی گیر کند و باعث سقوط آنها شود.

صندلی راک را در انواع متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. به طور مثال اگر سبک دکوراسیون خانه کلاسیک و سنتی است، بهتر است از مدل های چوبی و کلاسیک استفاده کنید و اگر مدرن است، انواع جدید و امروزی را بخرید.

برای استفاده از صندلی راک در فضای باز، بهتر است انواع جنس مناسب و با دوام را خریداری کنید. مانند انواع صندلی آلومینیومی و یا حصیری پلاستیکی.

 

تاب ریلکسی، جایگزین صندلی راک

تاب خوردن فایده های زیادی در بدن دارد. از کاهش استرس و بیماری ها روحی و روانی تا افزایش سلامت و کارکرد ارگان های داخلی بدن، همگی از مزایای تاب خوردن برشمرده می شوند. تاب ریلکسی نیز دقیقا بر اساس همین مزایا و فایده های عالی برای بدن طراحی و تولید شده است تا برای استراحت، مطالعه، خواب روزانه و یا مدیتیشن، یک ابزار عالی و کاربردی باشد.

تاب ریلکسی حصیری پلی رتن، در سایزها و اندازه های مختلف، قابل استفاده در محیط داخل خانه و همچنین فضای باز باغ، ویلا، روف گاردن، تراس و بالکن و.. است و ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارد.

خرید انواع تاب ریلکسی برای باغ و ویلا از برند دکورز

 

مبلمان فضای باز جنس خوب از کجا بخریم؟

مبلمان اوت دور و فضای باز، در جنس ها و متریال های مختلفی ساخته می شود. اما هیچ کدام از آنها به زیبایی، جذابیت، تنوع و کیفیت بسیار بالای پلی رتن نیستند. مبلمان پلی رتن، ماندگاری و دوام بسیار بالایی در فضای بیرونی و در شرایط جوی مختلف دارد و از طرفی، بسیار شیک و زیباست و از انواع لوکس و مجلل برای دکوراسیون انواع فضاهای بیرونی مانند دکوراسیون باغ شهری یا دکوراسیون ویلا، روف گاردن و پاسیو محسوب می شود.

ضمن اینکه به دلیل همین زیبایی و جذابیتی که در مدل و طراحی مبلمان باغی برند دکورز به چشم می خورد، برای استفاده در دکوراسیون داخلی ویلا و باغ ویلا نیز مناسب است و می توانید یک استفاده چند منظوره از آن داشته باشید.

کیفیت برتر محصولات برند دکورز

مبلمان فضای باز لاکچری دکورز

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز