وازلین برای مبل چرم و حل مشکلات آن

مبل چرم یکی از انواع بسیار شیک و محبوب مبلمان برای استفاده های مختلف است و وازلین برای مبل چرم، یک روغن عالی و ارزان قیمت می باشد که در این مقاله، نحوه استفاده از آن برای کاهش خط و خش های مبلمان چرمی و نیز برای جلوگیری از ایجاد این خراش ها را خواهیم گفت.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

کاربردهای مبل چرم

مبل چرمی مبلمان چرم

مبل چرم نمای لوکس و باکلاسی دارد. از طرفی طول عمر آن بالاتر از انواع مبلمان دیگر است و همین دو موضوع، کافیست تا آن را به یک مبل همه کاره برای تمام فضاها تبدیل کند. یعنی مبل چرم:

  • هم می تواند یک فرنیچر خانگی و مخصوص دکوراسیون داخلی باشد.
  • هم می تواند به عنوان مبلمان اداری و تجاری مورد استفاده قرار بگیرد.
  • هم به عنوان روکش صندلی های خودرو کاربرد دارد.
  • و در آخر اینکه، حتی برای روکش بخش های نرم در قسمت نشیمن و پشتی در مبلمان باغی و مبلمان مخصوص فضای باز نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

با این وجود، حتما یک مبل چرمی در اطراف خود دارید و نیاز دارید که نحوه استفاده از وازلین برای مبل چرم و کاهش خط و خش آن را بیاموزید. مبل چرمی با اینکه زیبایی، دوام و طول عمر بالایی دارد، اما در برابر خراش اجسام نوک تیز و سخت کمی آسیب پذیر است و نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد (مخصوصا اگر بچه ها و یا حیوانات خانگی روی آن جست و خیز کنند).

 

وازلین برای مبل چرم

خط و خش و خراش روی مبل چرمی

وازلین یک محصول ارزان قیمت است که در همه خانه ها پیدا می شود. این ماده مصارف بسیار زیادی دارد و در صورت کاربرد صحیح می تواند در تمیز کردن، براق کردن، حذف خطوط و خراش های روی مبل چرم و ایجاد نرمی و انعطاف بیشتر در آن کمک کند.

هشدار:

پس حتما متوجه شدید که استفاده از وازلین برای مبل چرم، نیاز به دانستن نکاتی دارد. زیرا ممکن است وازلین باعث ایجاد لکه هایی دائمی روی مبل چرمی شود. بنابراین قبل از انجام هر روشی برای تمیز کردن مبلمان و همچنین استفاده از وازلین برای مبل چرم، حتما آن را تست کنید.

  • مقدار کمی از وازلین را روی یک بخش کوچک از مبل چرمی که در معرض دید نیست، بمالید و بعد از چند دقیقه، وازلین را به طور کامل روی چرم پخش کنید و بمالید تا کاملا صاف شود. چند ساعت صبر کنید و اگر هیچ تغییری در رنگ، فرم و حالت چرم مشاهده نکردید، می توانید مطمئن باشید که وازلین به پارچه چرم مبلمان آسیب نمی رساند.

4 ایده برای راحتی بیشتر در فضای باز

 

نحوه تمیز کردن مبل چرمی با وازلین (و همچنین حذف خط و خش های مبلمان چرمی با وازلین)

تمیز کردن مبل چرم

  1. اول از همه با یک دستمال مرطوب، تمام سطح مبل را تمیز کنید تا هیچ گونه گرد و خاک و آلودگی باقی نماند.
  2. با یک دستمال میکروفایبر تمیز و بدون پرز، مقداری وازلین را در سطح چرم بمالید و مخصوصا آن را روی بخش هایی که دارای خط و خش و خراشیدگی هستند، به آرامی بمالید تا به طور کامل، نرم و براق شود.
  3. بعد از اینکه وازلین را روی بخش های خراشیده شده و دیگر بخش های مبل زدید و خوب پخش کردید، یک ساعت آن را رها کنید و به هیچ عنوان از مبلمان استفاده نکنید و روی آن نشنینید.
  4. بعد از یک ساعت، می توانید با یک دستمال خشک و تمیز دیگر، روی سطح مبلمان را بکشید تا روغن اضافی از آن پاک شود.

چند نکته:

وازلین می تواند به تمیز و براق کردن سطح مبل چرم کمک کند و در آن، نرمی و انعطاف بیشتری ایجاد نماید. اگر سطح مبل چرمی دچار خشکی شود، به راحتی در اثر استفاده معمولی و با ملایمت هم دچار ترک و خراش می شود. بنابراین وازلین برای پیشگیری از خشک شدن چرم موثر است.

همچنین وازلین می تواند خط و خراش های کوچک و سطحی را نیز برطرف کند. با روشی که در بالا گفتیم، روی خراش ها فوکوس کنید تا آثار آنها کاهش یابد.

نباید از وازلین انتظار معجزه داشته باشید. برای خراش های عمیق و شکاف های بزرگ، بهتر است با متخصصان تعمیر مبل مشورت کنید. این خراش های عمیق را می توان با کمک برخی محصولات مانند چسب چرم یا نرم کننده های مخصوص تا حدود زیادی برطرف نمود.

 

آشنایی با کیفیت برتر محصولات و مبلمان باغی برند دکورز

برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

مبل فضای باز

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”