ایده های طراحی روف گاردن ارزان

مسلما هر نوع فضای باز در کنار محل زندگی و مخصوصا در آپارتمان ها، یک موهبت بزرگ است اما طراحی یک روف گاردن ارزان، کمی تخصصی تر است زیرا به هر حال، قرار است این فضای سبز در پشت بام خانه برپا شود و نیاز به تجهیزات و اکسسوری های مخصوص به خودش را دارد.

در ادامه، ایده های ارزان قیمت برای طراحی روف گاردن پشت بام را به شما خواهیم گفت. پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

روف گاردن چیست؟

اگر با “مقالات وب سایت دکورز” همراه بوده باشید، قطعا با روف گاردن و مبلمان مخصوص روف گاردن و حتی چیدمان مربوط به آنها آشنایی دارید. روف گاردن به معنای باغ بام یا بام سبز است و اشاره دارد به فضای سبزی که در پشت بام خانه و آپارتمان احداث می شود. با اینکه روف گاردن به طور روشن در معنای خود به بام خانه ها اشاره دارد، اما باز هم اصطلاحات اشتباهی مانند روف گاردن پشت بام رایج شده است!

به هر حال، حتی ساخت یک روف گاردن ارزان یا روف گاردن کوچک و نقلی هم یک امتیاز بسیار جذاب محسوب می شود و می تواند کیفیت زندگی ساکنین ساختمان را افزایش دهد. تبدیل پشت بام به یک حیاط یا باغچه، در درجه اول به ایمنی و رعایت نکات مربوط به آن نیاز دارد.

مهمترین نکان ایمنی در تبدیل پشت بام به حیاط و روف گاردن:

  • ایجاد حفاظ محکم و بادوام دور تا دور بام ساختمان
  • ایجاد زیرسازهای لازم برای کاشت گیاهان مختلف در بام و زهکشی لوله های مربوط به آن
  • تخمین میزان تحمل بار برای قرار دادن اکسسوری ها، گلدان ها، فلاورباکس، ایجاد باغچه و همین طور چیدمان انواع مبلمان فضای باز در آن

 

ایده های طراحی روف گاردن ارزان قیمت و ساده

1.       ایجاد یک سکوی کوچک و ساده

سکوی نشیمن در روف گاردن کوچک

به جای اینکه کل فضای روف گاردن را به ساخت یک محوطه بزرگ برای نشیمن اختصاص دهید، بهتر است یک سکوی زیبا و محدود بسازید. این طوری می توانید باقی فضا را چمن کاری کنید یا حتی با سنگریزه های ارزان قیمت، یک کفسازی ساده و ارزان قیمت را رقم بزنید.

در عوض، همان سکوی کوچک و محدود را با یک ست نهارخوری زیبا یا مبلمان راحتی فضای باز، تجهیز نمایید تا بتوانید برای غذا خوردن یا استراحت کردن از آن نهایت لذت را ببرید.

2.       استفاده از چترهای سایبان

سایبان چتری

ساخت آلاچیق یا پرگولا برای ایجاد یک سایبان مناسب در روف گاردن، بسیار پرهزینه و پردردسر است اما نصب یک یا چندین سایبان چتری با سایزهای مختلف، مزایای بی نظیری دارد که قطعا ایده مناسبی برای طراحی و اجرای روف گاردن ارزان قیمت خواهد بود.

3.       خودتان باغچه یا فضای سبز دیواری بسازید

دیوار سبز زیبا

یکی از ایده های بسیار جذاب برای ایجاد فضای سبز مناسب در طراحی روف گاردن ارزان، ساخت یک باغچه ساده و زیباست. باغچه های مسطح با استفاده از گیاهان ساده و مقاوم، هزینه زیادی در بر ندارد. مسلما ساخت یک دیوار سبز حرفه ای، نمای باشکوهی ایجاد می کند اما جالب است بدانید که علاوه بر قیمت بالا، دردسرهای زیادی هم دارد.

استفاده از گلدان های دیواری و زمینی با اندازه های کوچک و بزرگ، ایده بسیار بهتری هستند. پس خودتان این فضای سبز جذاب را ایجاد کنید. مخصوصا اینکه می توانید به مرور زمان، زیبایی آن را با کاشت و اضافه کردن گلدان های جدید، افزایش دهید.

4.       استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش

چمن مصنوعی

کفپوش های مخصوص فضای باز، قیمت های بالایی دارند و کفپوش های ساده ای که در پشت بام مورد استفاده قرار می گیرند، زیبایی و راحتی مناسبی ندارند. برای اینکه یک روف گاردن ارزان داشته باشید، انتخاب چمن مصنوعی ایده بسیار بهتری است.

چمن مصنوعی علاوه بر ایجاد زیبایی طبیعی، بادوام و راحت نیز هست و می توانید روی آن بازی و سرگرمی های اینچنینی را هم تجربه نمایید.

5.       با قدم های کوچک شروع کنید

طراحی روف گاردن کوچک

اگر دلتان می خواهد یک روف گاردن پشت بام لاکچری داشته باشید، می توانید با قدم های کوچک شروع کنید. به جای آیتم های ارزان قیمت، بهتر است طراحی روف گاردن را پله پله انجام دهید تا به دیزاین مورد علاقه خود برسید.

ضمن اینکه خیلی از آیتم های روف گاردن را می توانید خودتان بسازید. درست مانند دیوار سبز کوچکی که در بالا به آن اشاره کردیم.  اجرای کفپوش، ساخت فلاورباکس ها یا حتی ساخت یک سایبان چوبی، به مهارت چندانی نیاز ندارد. پس به جای اکتفا کردن به گزینه های ارزان و بی کیفیت، روی کاهش هزینه ها به روش های دیگر تمرکز نمایید.

 

چرا باید مبلمان ویلایی و فضای باز را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

مبلمان اوت دور و فضای باز، در جنس ها و متریال های مختلفی ساخته می شود. اما هیچ کدام از آنها به زیبایی، جذابیت، تنوع و کیفیت بسیار بالای پلی رتن نیستند. مبلمان پلی رتن، ماندگاری و دوام بسیار بالایی در فضای بیرونی و در شرایط جوی مختلف دارد و از طرفی، بسیار شیک و زیباست و از انواع لوکس و مجلل برای دکوراسیون انواع فضاهای بیرونی مانند دکوراسیون باغ و ویلا و پاسیو محسوب می شود.

کیفیت برتر محصولات برند دکورز

مبلمان پلی رتن کنار استخر

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”