طراحی بالکن و تراس

طراحی بالکن و تراس در آپارتمان و خانه های ویلایی، کار چندان سختی نیست ولی اگر همراه با ایده های کاربردی انجام شود، قطعا به یک محیط دنج و دوست داشتنی تبدیل خواهد شد که همه افراد خانواده می توانند از آن استفاده کنند و از بودن در آن لذت ببرند.

با ما در “دکورز” یکی از قطب های اصلی تولید مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

بالکن و تراس چه تفاوتی با هم دارند؟

شاید این سوال خیلی ها باشد که بالاخره بالکن چیست؟ تراس چیست؟ بالکن و تراس هر دو جزء بخش های بیرونی و تقریبا، فضای باز ساختمان هستند که تفاوت آنها در داشتن یا نداشتن سقف است. بالکن یک فضای مسقف است و تراس، بدون سقف می باشد. تراس اغلب جزء بدنه اصلی و در متراژ زیربنای آن ساخته می شود در حالی که بالکن از بدنه ساختمان بیرون است و جزء فضای زیربنایی آن نیست.

 

طراحی بالکن و تراس

در سال های خیلی دور که خانه ها حیاط داشتند، توجه شهروندان به تراس و بالکن در حد یک مکان برای پهن کردن لباس ها و حتی استفاده از آن به عنوان انباری بود. اما امروزه نگرش عموم جامعه فرق کرده و به تراس و بالکن به عنوان یک فضای باز اختصاصی نگاه می شود که می تواند به یک محیط دنج و راحت برای وقت گذرانی و استراحت ساکنین تبدیل شود.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به زیبایی آپارتمان و منزل خود اهمیت می دهید و همچنین می خواهید که یک استفاده کاربردی و عالی از تراس و بالکن بکنید، ایده هایی که در ادامه می گوییم، حتما به کارتان می آید:

طراحی بالکن و تراس کوچک

طراحی یک فضای کوچک به هوشمندی بیشتری هم نیاز دارد. شما باید از فضای کم و متراژ کوچک، بهترین استفاده را ببرید و این یعنی اینکه باید با چشمانی باز به انتخاب لوازم و تجهیزات بپردازید. بهترین ایده ها برای طراحی بالکن و تراس کوچک:

  • استفاده از دیوار و سقف برای ایجاد یک فضای سبز مناسب، بدون استفاده از فضای کاربردی خود بالکن و تراس. حتی می توانید یک نرده فلزی یا چوبی در گوشه ای از آن ایجاد کنید و به آن گلدان های بزرگ و کوچک آویزان کنید تا هم طراوت و سرسبزی به بالکن بدهد و هم حریم خصوصی بیشتری ایجاد نماید.
  • استفاده از تجهیزات کم اما کاربردی. یک لیست از لوازم و تجهیزاتی که دوست دارید در بالکن و تراس داشته باشید تهیه کنید. ضروری ترین موارد، می تواند بهترین انتخاب ها باشند.
  • از لوازم و مبلمان کوچک و کمجا و یا تاشو استفاده کنید. هیچ فضای باز و سرسبزی بدون مبل و صندلی کارایی خوبی نخواهد داشت. اما اگر فضا خیلی کوچک باشد، می توانید از مدل های کمجا یا تاشو استفاده کنید تا فضای زیادی هم اشغال نشود.
  • یکی از انتخاب های عالی، خرید نیمکت و پاف است که فضای زیرین آن نیز می تواند یک محل مناسب برای نگهداری و ذخیره لوازم دیگر باشد.
  • حتی کوچکترین بالکن و تراس را هم می توانید با چند گلدان زیبا و یک میز و صندلی تراسی، طراحی کنید و از آن استفاده کاربردی تر نمایید. اما اگر جای کافی دارید، ما خرید یک تاب ریلکسی را پیشنهاد می کنیم که هم دکوراسیون بسیار شیکی دارد و هم اینکه برای استراحت و تمدد اعصاب و آرام کردن روح و روان بسیار مناسب است. این تاب ها به اندازه کافی راحت هستند و حتی می توانید روی آنها یک چرت لذت بخش داشته باشید.

بالکن کوچک و تاب ریلکسی

طراحی بالکن کوچک

مبل حصیری شیک و لوکس در بالکن

ایده های طراحی بالکن و تراس

طراحی بالکن و تراس بزرگ

در طراحی بالکن و تراس بزرگ دست شما باز است و حتی می توانید به اندازه یک فضای باز تمام عیار روی آن حساب باز کنید. اگر دستتان آنقدر باز هست که می توانید از تمام انواع مبلمان و تجهیزات باغی در آن استفاده کنید، پس یعنی بالکن و تراس شما به معنای واقعی بزرگ و جادار است.

  • مهمترین چیز در طراحی بالکن و تراس بزرگ، خرید لوازم کاربردی برای آن است. درست است که شما فضای زیادی دارید، اما قرار نیست آن را به یک انباری شلوغ تبدیل کنید.
  • بالکن و تراس بزرگ می تواند یک فضای عالی و کمکی در مهمانی ها باشد. پس با توجه به اینکه چگونه میزبانی هستید، می توانید برای آن ست های مبلمان راحتی و یا میز و صندلی غذاخوری خریداری نمایید. همچنین، میز بار و کافی هم یکی از بهترین تجهیزات است که می توانید از آن یک استفاده عالی و چند منظوره برای صرف نوشیدنی، معاشرت و یا حتی میل کردن صبحانه و… نمایید.
  • در طراحی بالکن و تراس بزرگ، می توانید درست مانند طراحی داخل منزل عمل کنید. یعنی یک قسمت را به نشیمن، یک قسمت را به غذاخوری و یک قسمت را به باربیکیو اختصاص دهید.

مبلمان حصیری زیبا

طراحی بالکن بزرگ

دیزاین بالکن با مبل حصیری

طراحی تراس بزرگ

چند نکته:

  1. شما می توانید طراحی بالکن و تراس را با هر سبکی که دوست دارید انجام دهید. حتی از لوازم و تجهیزاتی که از قبل دارید و هنوز قابل استفاده هستند هم می توانید کمک بگیرید. اما اگر به زیبایی این قسمت از خانه هم اهمیت می دهید، حتما با خرید مدل های جدید مبلمان باغی، لذت و راحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد.
  2. نورپردازی در بالکن و تراس هم خیلی مهم است. می توانید از چراغ های تزئینی با نور مناسب و یا حتی ریسه های لامپ استفاده کنید تا نور کافی ایجاد کنند.
  3. یک دیوار سبز در بالکن و تراس برپا کنید. این دیوار سبز می تواند یک دیوار سبز حرفه ای و تمام عیار باشد که حتی خودتان با آموزش هایی که در اینترنت هست، آن را بنا کنید. اما اگر از ما بپرسید، بهتر است از سیستم گلدانی استفاده کنید تا خرابی های احتمالی را به بار نیاورد.
  4. استفاده از کفپوش فضای باز و یا فرش مناسب هم دارای اهمیت است. به هر حال هر دکوراسیونی با فرش کامل می شود. چمن های مصنوعی هم انتخاب خوبی هستند.

 

آشنایی با مبلمان پلی رتن – کیفیت برتر محصولات برند دکورز

ست ناهارخوری مخصوص کافه

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

آدرس شعب و اطلاعات تماس:

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزى 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912