گرم کردن فضای باز با هیتر و بخاری قارچی

خیلی ها این سوال را دارند که آیا واقعا بخاری قارچی و انواع هیتر و گرم کن فضای باز، کارآمد هستند و می توانند در گرم کردن فضای باز و محیط نشیمن در آن موثر باشند؟ هر یک از تجهیزات باغی برای رفع یک نیاز در این نوع محیط ها طراحی شده اند که باعث می شوند نشستن و وقت گذراندن در فضای باز خیلی راحت تر شود. بیایید ببینیم که تجهیزات باغی مانند بخاری فضای باز واقعا کارآمد هستند یا خیر؟

پس با ما در “دکورز” – یکی از قطب های اصلی تولید مبلمان فضای باز از جنس پلی رتن و تامین کننده برتر تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

معرفی هیتر و انواع بخاری فضای باز

گرم کردن فضای باز و باغ

فضای باز، محیط بسیار جذابی برای خیلی از افراد و خانواده هاست و حتی داشتن یک تراس و یا بالکن کوچک هم می تواند انگیزه خوبی بزای خانواده ها‌ در تجهیز کردن آن ایجاد نماید زیرا کمک می کند تا روحیه سرزنده تری داشته باشند و از اوقات خود در فصل های مختلف، بهره بیشتری برای خوش گذراندن ببرند.

به همین خاطر هم هست که دوست دارند زمانی که برای طراحی باغ و حیاط و محیط های باز اختصاصی خود هزینه می کنند، کاری کنند که برای تمام طول سال، مهیا و قابل استفاده باشد نه اینکه بخش بزرگی از روزهای سال را از دست بدهند و نتوانند در باغ و پاسیو و حیاط منزل وقت بگذرانند. تجهیزاتی مانند هیتر و بخاری فضای باز برای همین منظور طراحی شده اند.

گرم کن های فضای باز دارای چندین مدل هستند که به روش های مختلف گرمادهی می کنند:

آتشدان یا فایرپیت های هیزمی یا قابلیت اتصال به گاز شهری

بخاری های تابشی مانند بخاری قارچی و مدل های معمولی

گرم کن های گازی – گاز شهری یا پروپان

گرم کن های الکتریکی

با توجه به اینکه از چه نوع سوختی در بخاری و گرم کن استفاده می شود، میزان گرما دهی آنها متفاوت است. دسترسی به سوخت های مختلف، عامل تعیین کننده ای در انتخاب نوع گرم کن و بخاری است. هر یک از این مدل ها دارای مقدار معینی از گرمادهی هستند و می توانند در گرم کردن فضای باز، موثر باشند.

 

بررسی توان انواع هیترها در گرم کردن فضای باز

انواع بخاری فضای باز

بخاری فضای باز، معمولا با مشخصاتی همچون محدوده پوشش (به فوت مربع) و BTU (یکای بریتانیایی حرارت) معرفی می شوند.

در مشخصات بخاری‌ فضای باز، محدوده‌ پوشش (به فوت مربع) و BTU (یکای بریتانیایی حرارت) ذکر می‌ شود. البته بررسی و سنجش اینکه این بخاری ها تا چه حد می توانند در گرم کردن فضای باز توانا باشند، کمی سخت است و نیاز به تغییر واحد و… دارد. مثال زیر، به خوبی می تواند این موضوع را روشن نماید:

برای مثال، برای اینکه دمای محیطی به مساحت ۱۰ فوت مربع (نزدیک به ۱ متر مربع) را تا ارتفاع ۸ فوت (تقریباً ۲.۵ متر)، از ۶۰ فارنهایت به ۷۰ فارنهایت (تقریباً از ۱۵ درجه به ۲۱ درجه سانتی‌ گراد) برسانیم، به ۸۰۰ فوت مکعب ضرب در ۱۰، یا ظرفیت ۸ هزار BTU، نیاز خواهیم داشت. به همین منوال، محیطی با مساحت ۲۰ فوت مربع (نزدیک به ۱.۹۰ متر مربع) به ۶۴ هزار BTU نیاز خواهد داشت تا دمایش از ۵۰ درجه به ۷۰ درجه فارنهایت (تقریباً از ۱۰ به ۲۱ درجه سانتی‌ گراد) برسد.

سرعت باد را هم باید در نظر گرفت:

وزش باد بر اساس میزان سرعت آن، باعث می شود کار گرم کردن فضای باز دچار کاهش بازدهی شود. باد باعث می شود گرمای تولید شده توسط هیتر و بخاری فضای باز به سرعت از محیط اصلی و نشیمن مد نظر شما خارج شود و سرما جایگزین آن گردد. برای جلوگیری از تاثیر منفی باد در گرم کردن فضای باز، باید حتما از پوشش ها و دیوارهای محافظ استفاده کنید. این دیوارها مانند یک مانع عمل می کنند و فضای نشیمن شما را در فصل های سرد، در برابر وزش باد و از دسترس خارج شدن گرمای بخاری فضای باز، ایمن نگه می دارند.

 

موثرترین راه حل ها برای گرم کردن فضای باز

بخاری فضای باز

استفاده از تعداد کافی بخاری قارچی و هیتر و آتشدان

همان طور که گفتیم، هر بخاری و هیتر می تواند محدوده معینی از فضای باز را گرم نماید. می توانید اطمینان داشته باشید که این بخاری ها در گرم کردن فضای باز با آن محدوده ای که اعلام کرده اند، کاملا کارآمد باشند و واقعا آن متراژی که ادعا کرده اند را به خوبی گرم کنند ( البته در صورت خرید یک بخاری استاندارد و باکیفیت). برای گرم کردن فضاهای بزرگ تر، نیاز دارید که از تعداد بیشتری بخاری استفاده کنید. این موضوع بخصوص در محیط های خدماتی و تفریحی بیرونی مانند کافی شاپ های فضای باز، رستوران های فضای باز و روف گاردن های عمومی، بیشترین اهمیت را در خدمت رسانی مناسب به مشتریان دارد.

فضا را ببندید

همان طور که در بالا هم گفتیم، استفاده از دیوار و مانع در مسیر باد، می تواند به گرم کردن فضای باز کمک نماید. این دیوارها می توانند از هر جنسی باشند اما در نهایت، تاثیر خوبی در کاهش سرعت باد و کاهش تاثیر منفی آن در میزان گرمادهی تجهیزات و گرم کردن فضای باز داشته باشند.

ایجاد نشیمن در آلاچیق و پرگولا

آلاچیق و پرگولا فقط برای ایجاد سایه در فصل تابستان نیستند و کاربردهای بهتری هم در فصل پاییز و زمستان دارند. با چیدن مبلمان باغی خود در این سازه ها، می توانید گرمادهی بیشتری با کمک تجهیزات گرمایشی باغی ایجاد کنید. ضمن اینکه پوشاندن فضای داخلی آنها با کاورهای ضدباد و حتی کاورهای پلاستیکی معمولی نیز کار راحت تری است.

 

چرا باید مدل های مبلمان فضای باز را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کنندگان مبلمان حصیری در ایران است که تمامی محصولات و مبلمان باغی آن از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند و از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شوند. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی می باشند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول
  • تنوع بسیار عالی

مبلمان برند دکورز

ضمانت و خدمات پس از فروش مبلمان و تجهیزات باغی برند دکورز:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”