راهنمای انتخاب ست مبل و فرش

یکی از دغدغه های مردم در زمان خرید لوازم و وسایل مختلف برای خانه، ست کردن آنها با یکدیگر است، مخصوص ست مبل و فرش که از همه بیشتر، نمای ظاهری و دکوراسیون داخلی خانه را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجا که اکثریت خانواده ها از کارشناس دکوراسیون داخلی کمک نمی گیرند، پس بهتر است خودشان اطلاعات اولیه ای در این زمینه به دست بیاورند.

با ما در “دکورز”یکی از بهترین تولیدکنندگان مبلمان آلومینیومی مخصوص فضای باز با بهترین کیفیت در ایران و همچنین تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا شما را اصول ست مبل و فرش آشنا سازیم:

 

چرا باید به اصول ست مبل و فرش و دیگر لوازم خانه اهمیت بدهیم؟

شاید بسیاری از مردم، پاسخ این سوال را سلیقه ای بدانند و بگویند که واقعا دلیلی ندارد به این اصول اهمیت بدهیم. اما اگر کمی در اطراف خود دقت کنید، می بینید که حتی خودتان هم در مواردی، بدون اینکه متوجه اصول و قواعد باشید، هماهنگی ها را حفظ کرده اید و شاید بارها از جمله : “به هم می آیند و یا به هم نمی آیند” برای موارد مختلف استفاده کرده باشید.

پس بهتر است بدانید که ست کردن و هماهنگ کردن لوازم و دکوراسیون خانه باعث ایجاد یک نظم مخفی در آنها می شود. این نظم مخفی زمانی شما را متوجه خود می سازد که رعایت نشده باشد!. یعنی اگر اصول ست کردن را به کار نگیرید، ممکن است باعث شلوغی و آشفتگی اطراف خود شوید، در حالی که همه چیز سر جای خودشان هستند و فقط نبود آن هماهنگی باعث می شود فکر کنید که همه جا شلوغ و درهم ریخته است.

ست مبل و فرش

از آنجا که مبل و فرش، مهمترین اجزای لوازم خانه هستند و بیش از دیگر اثاثیه جلوه دارند، توصیه می کنیم اول از همه، ست مبل و فرش را معیار خود قرار دهید و بعد به فراخور لوازم و امکاناتی که می توانید تهیه کنید، کار ست کردن دیگر لوازم را انجام دهید. اما نگران نباشید، اصولی که در ادامه می گوییم، بیشتر روی مدل و سبک و همچنین رنگ ست مبل و فرش تمرکز دارد. بنابراین می توانید از این اصول در ست دیگر لوازم هم کمک بگیرید و دقت داشته باشید که این اصول بسیار ساده هستند و شما را به دردسر نخواهند انداخت.

اصول ست مبل و فرش

به سبک و مدل مبلمان و فرش دقت کنید.

از همین ابتدا بگوییم که اگر به فرش سنتی علاقه دارید، باید برای خرید مبلمان هم به دنبال سبک های سنتی باشید. مبلمان مدرن با فرش سنتی، سنخیت ندارند و همین طور برعکس. پس مهمترین نکته این است که سبک و مدل ست مبل و فرش در یک راستا باشند. البته این وسط، انتخاب های خنثی هم وجود دارند. مثلا مبلمانی که هم با فرش سنتی ست می شوند و هم با فرش مدرن. 

انتخاب رنگ و مدل ست مبل و فرش

هماهنگی طرح ها و الگوها و نقش ها

اگر مبلمان شما دارای پارچه ای با طرح های شلوغ است، باید فرشی تکرنگ بخرید و برعکس. اگر ست مبل و فرش، هر دو با طرح شلوغ و یا هر دو بدون طرح باشند، کمی هماهنگی ها را به هم می ریزد. مگر اینکه بخواهید سبک دکوراسیون داخلی را بر اساس سبک های مینیمال، ماکسیمال و یا سبک بوهمی و… پیش ببرید که البته باید بگوییم این سبک ها، نیاز به راهنمایی خاص خودشان هستند و ما اینجا فقط نکات یک دکوراسیون معمول را بیان می کنیم.

نکته:

اگر به هر دلیلی، هم مبلمان و هم فرش ها، دارای طرح شلوغ بودند، بهتر است آیتم های دیگر مانند کوسن ها، پرده ها و کاغذ دیواری  و…. را ساده و بدون طرح انتخاب کنید تا این شلوغی کمتر جلوه کنید و همین طور برعکس، اگر ست مبل و فرش از نوع ساده و بدون طرح شدند، آیتم های طرح دار دیگری به آنها بیفزایید تا متعادل سازی شود.

فرش سنتی و مبل تکرنگ

رنگ اصلی ست مبل و فرش

یک روش ساده برای ست مبل و فرش این است که رنگ غالب آنها را با یکدیگر مشترک سازید. به طور مثال اگر رنگ فرش کرمی است (کاری به رنگ های ثانویه که در فرش به کار رفته نداریم و فقط منظورمان رنگ اصلی فرش است)، بهتر است مبل ها هم کرمی باشند.

آیتم های دیگر مانند کوسن ها بهتر است با رنگ ثانویه فرش، یعنی رنگ دوم فرش هماهنگ شود.

ست مبل و فرش کرمی رنگ

رنگ هایی از یک طیف انتخاب کنید.

بهتر است رنگ هایی که در ست مبل و فرش استفاده می کنید، از یک طیف رنگی باشند. مثلا رنگ های طوسی و کرمی، طیف وسیعی دارند که با انتخاب آنها، می توانید هماهنگی خوبی بین اجزای دکوراسیون داخلی و مخصوصا ست مبل و فرش ایجاد نمایید.

انتخاب رنگ ست مبل و فرش از یک طیف رنگی

رنگ های خنثی شما را نجات می دهند!

اگر در زمان خرید و انتخاب ست مبل و فرش و دیگر آیتم های دکوراسیون داخلی دچار تردید شدید که بالاخره کدام رنگ را انتخاب کنید و باز هم تردید داشتید که به هم می آیند یا نه، از قانون رنگ های خنثی کمک بگیرید.

رنگ های طوسی، کرمی، سفید، خاکستری و قهوه ای رنگ های خنثی هستند و با همه نوع رنگی هماهنگی پیدا می کنند.

رنگ فرش در دکوراسیون داخلی

چند نکته:

در زمان خرید و انتخاب ست مبل و فرش باید به موارد بااهمیت دیگری نیز توجه کنید و فقط رنگ و مدل ست مبل و فرش دارای اهمیت نیستند. بلکه باید کمک کنید تا نواقص دکوراسیون و خانه نیز پوشانده شود. مثلا اگر خانه و سالن پذیرایی کوچک است، هر چقدر هم که به رنگ های تیره علاقمند باشید، باید آنها را کنار بگذارید و با انتخاب رنگ های روشن، کمک کنید فضای خانه بزرگ تر به نظر بیاید. (راهنمای خانه کوچک را بخوانید)

اگر سقف خانه کوتاه است، با استفاده مبلمان و یا کوسن هایی که دارای طرح های عمودی هستند به بلندتر به نظر آمدن سقف کمک کنید.

اندازه ها خیلی مهم هستند. مبلمان ظریف برای مکان های کمجا بهتر هستند و مبلمان بزرگ برای سالن های بزرگ.

 

اول فرش بخریم یا مبل؟

خرید فرش و مبل ست

برای انتخاب و هماهنگ کردن ست مبل و فرش، خیلی ها این سوال برایشان ایجاد می شود که اول فرش بخرند یا مبل؟ پاسخ این سوال به درجه اهمیت شما به هر یک از این دو آیتم اصلی بر می گردد. یعنی اگر به مدل و رنگ مبل اهمیت بیشتری می دهید، قطعا باید اول مبل بخرید و فرش را در هماهنگی با آن انتخاب کنید.

اما اگر مدل خاصی از فرش و یا یک طرح و رنگ خاص را می پسندید، بهتر است اول فرش بخرید و بعد در هماهنگی با آن مبلمان را انتخاب و خریداری نمایید.

انواع مبلمان کوچک و کمجا براى فضاى باز – برند دکورز

 

چرا باید مبلمان فضای باز را از جنس پلی رتن انتخاب کنیم؟

مبلمان اوت دور و فضای باز، در جنس ها و متریال های مختلفی ساخته می شود. اما هیچ کدام از آنها به زیبایی، جذابیت، تنوع و کیفیت بسیار بالای پلی رتن نیستند. مبلمان پلی رتن، ماندگاری و دوام بسیار بالایی در فضای بیرونی و در شرایط جوی مختلف دارد و از طرفی، بسیار شیک و زیباست و از انواع لوکس و مجلل برای دکوراسیون انواع فضاهای بیرونی مانند دکوراسیون تراس بزرگ یا دکوراسیون باغ و ویلا و پاسیو محسوب می شود.

ضمن اینکه به دلیل همین زیبایی و جذابیتی که در مدل و طراحی مبلمان باغی برند دکورز به چشم می خورد، برای استفاده در دکوراسیون داخلی نیز مناسب است و می توانید یک استفاده چند منظوره از آن داشته باشید.

صندلی حصیری دکورز

کیفیت برتر محصولات برند دکورز

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

آدرس شعب و اطلاعات تماس:

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزى 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912