ساخت خانه باغ کم هزینه

پروژه ساخت خانه باغ یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که می توان در یک زمین باغ اختصاصی انجام داد که البته، بسیاری از مالکان باغ ها تاکید دارند که یک پروژه کم هزینه و ارزان قیمت باشد. در ادامه، نکات مهم در این خصوص را به شما خواهیم گفت.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان حصیربافت پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

خانه باغ چیست؟

به زبان ساده، هر نوع خانه ای که در باغ ساخته شود را خانه باغ می گویند. خانه باغ ها دقیقا مانند خانه های ساده روستایی یا شهری هستند و هر نوع امکانات اضافه تر و لوکس تری، آنها را به ویلا باغ یا همان باغ ویلا تبدیل می سازد. وقتی صحبت از ساخت خانه باغ می شود، انواع مختلفی از طراحی های مختلف و متریال و مصالح ساختمانی مختلف در ذهن مجسم می شود، از جمله:

  • ساخت خانه باغ سنگی

خانه باغ سنگی

  • ساخت خانه باغ چوبی

خانه باغ چوبی

  • ساخت خانه باغ بلوکی

ساخت خانه باغ بلوکی

  • ساخت خانه باغ با فونداسیون و نقشه معماری اصولی

خانه باغ ویلایی

روش ساخت خانه باغ ارزان و کم هزینه

به غیر از گزینه آخر که در بالا معرفی کردیم، باقی روش ها از جمله روش های ارزان قیمت برای ساخت خانه – باغ محسوب می شوند. ساخت خانه باغ چوبی و بلوکی از همه پرطرفدارتر است و معمولا هم می توان اجزای مختلفی از خانه باغ را به صورت مرحله ای در آن ایجاد نمود (یعنی می توان فرایند ساخت خانه باغ را طولانی تر کرد و بخش های مختلف آن را به صورت جداگانه تکمیل نمود).

 

پاسخ به چند سوال مهم در خصوص ساخت خانه باغ:

آیا ساخت خانه باغ ارزش هزینه کردن دارد؟

مسلما بله! حتی ساخت یک اتاقک چوبی ساده هم می تواند در افزایش ارزش و بهای باغ تاثیرگذار باشد و تا 1.5 برابر آن را گران تر کند. بنابراین ساخت یک خانه باغ با امکاناتی مانند برق و آب و گاز، می تواند ارزش هزینه کردن بسیار بالایی داشته باشد.

حتی بدون در نظر گرفتن این موضوع هم باید بگوییم که وجود یک  خانه – باغ؛ راحتی و آسایش شما و خانواده تان را در باغ در پی دارد. پس قطعا ارزش هزینه کردن دارد.

آیا برای ساخت خانه باغ به مجوز نیاز هست؟

برخی انواع ساخت و ساز نیاز به گرفتن مجوز دارد. هر گونه پی ریزی و ساخت بنای با فونداسیون و همچنین لوله کشی و انشعابات مختلف در باغ ها، نیاز به اخذ مجوز دارد و متاسفانه در برخی موارد، صدور مجوز امکان پذیر نیست. به همین خاطر، ساخت یا خرید اتاقک های چوبی یا فلزی پیش ساخته، بهترین انتخاب برای طراحی و ساخت خانه باغ محسوب می شوند.

ارزان ترین روش ساخت خانه باغ کدام است؟

همان اتاقک های چوبی و فلزی که در قسمت قبلی گفتیم، ارزان ترین، راحت ترین و بدون دردسرترین انواع خانه باغ هستند که اتفاقا امکانات بسیار خوبی را هم می توان در آنها ایجاد نمود (درست مانند یک خانه شهری).

این خانه ها نیاز به اخذ مجوز ندارند و در بیشتر موارد، هیچ مشکلی از لحاظ حقوقی برای مالکان زمینه های زراعی و باغی ایجاد نمی کنند. زیرا اساسا یک پروژه ساخت و ساز محسوب نمی شوند و ارگان های اداری و دولتی نیز با آنها مشکلی ندارند. از طرفی، حتی یک درصد هم اگر مشکلی پیش بیاید، می توان آنها را جابجا نمود و هیچ زیان مالی در خصوص تخریب بنا متوجه مالک نخواهد شد.

 

مهمترین آیتم ها در طراحی و ساخت خانه باغ

ساخت باربیکیو و آشپزخانه صحرایی

بهره مندی از یک آشپزخانه یا باربیکیو در باغ و به طور کلی در فضای باز، یکی از مهمترین آیتم های ساخت خانه باغ است که کمک می کند پخت و پز بسیار راحت تر، تمیز تر و سازمان یافته تر انجام شود.

ساخت استخر در باغ

البته این مورد هم نیاز به اخذ مجوز دارد ولی حتی در صورت عدم امکان دریافت مجوزهای لازم، می توان از استخرهای پرتابل و سونا و جکوزی آماده و پیش ساخته هم استفاده نمود.

ساخت محوطه گل کاری و درختکاری شده زیبا

ممکن است این مورد کمی عجیب به نظر بیاید زیرا باغ، خودش یک فضای سبز کامل و بزرگ است. اما حتما متوجه هستید که باغ نمی تواند مانند یک محوطه ویلایی یا باغ شهری، زینت یافته و شکیل باشد. پس منظور ما نیز همین است. یعنی باید یک محوطه شکیل و زیبا که با گل ها و درخت های زینتی تزئین شده، در آن ایجاد کنید.

ساخت یک نشیمن عالی در باغ

و اما مهم ترین آیتم در طراحی و ساخت خانه باغ، ایجاد یک محوطه نشیمن در آن است. در واقع لطف باغ به داشتن یک محوطه زیبا و مناسب برای چیدمان مبلمان باغی در آن است. اگر ساخت خانه باغ به عنوان یک سرپناه در آن اهمیت داشته باشد، در واقع ساخت نشیمن مهمترین هدف از داشتن باغ اختصاصی محسوب می شود. زیرا هیچ کس دوست ندارد در زمان تفریحات و تعطیلات هم در محیط سرپوشیده و مسقف بماند.

و همچنین ساخت آلاچیق و پرگولا و….

سایبان ها همیشه از ارکان اصلی در ساخت و تکمیل فضای باز و خانه باغ و امکانات باغی محسوب می شوند.

 

چه نوع مبلمانی برای استفاده در فضای باز مناسب است؟

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ست مبلمان فضای باز مون

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”