طرح سکوی باغی مدل سکوی حیاط

اگر قصد محوطه سازی حرفه ای در باغ یا حیاط و… دارید، احتمالا به دنبال مدل سکوی حیاط و طرح سکوی باغی هستید تا به کمک آن، زیباترین، جذاب ترین و کاربردی ترین محوطه را ایجاد کنید. سکوها برای جدا کردن محل چیدمان مبلمان در فضای باز عالی هستند و البته مزایای دیگری هم دارند که در ادامه خیلی بیشتر درباره شان توضیح خواهیم داد.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان حصیربافت پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

سکوی باغی یعنی چه؟

قطعا با شنیدن اصطلاح سکوی باغ به یاد یک سازه کوچک با ارتفاع زیاد افتاده اید. اما طرح سکوی باغی متفاوت از سکوهایی است که می شناسیم. البته مدل سکوی حیاط و باغ می تواند کاملا مرتفع و بلند باشد اما در بیشتر موارد این گونه نیست. طرح سکوی باغی یا Desking؛ به کفسازی مخصوص در فضای باز گفته می شود که یک محل معینی از محوطه را از دیگر قسمت ها جداسازی می کند تا برای چیدن مبلمان و تجهیزات باغی مورد استفاده قرار بگیرد.

سکوی باغ می تواند بخش نشیمن باغ باشد و در مدل های مختلفی هم ساخته شود. باید بگوییم که تنوع بسیار زیادی برای مدل سکوی حیاط وجود دارد که مزایای زیادی برای محوطه و فضای باز ایجاد می کند.

مزایای ساخت سکوی باغی:

جداسازی فضاهای موجود در محوطه و فضای باز

امکان چیدن مبلمان روی یک بخش مقاوم و مناسب و کاهش آسیب در پایه های مبلمان و تجهیزات باغی

ایجاد زیبایی منحصر به فرد در باغ و ویلا

جلوگیری از ورود حشرات و جک و جانوران مزاحم به بخش نشیمن باغ

جلوگیری از انتقال رطوبت کف و زمین به مبلمان

تمیز ماندن محل نشیمن و رفت و آمد راحت تر در آن

 

سکوی باغی را از چه مصالح و متریالی می سازند؟

طرح سکوی باغی و مدل سکوی حیاط بخشی از پروژه لنداسکیپ (محوطه سازی) است. بنابراین باید توسط کارشناسان این حوزه انجام شود. البته اجرای آن کار سختی نیست و اگر در انجام پروژه های اینچنینی مهارت دارید، قطعا می توانید خودتان هم آن را انجام دهید. اما محوطه سازی یک هنر است که درست مانند دکوراسیون داخلی، نیاز به تجربه، دانش و ذوق هنری دارد.

معمولا، مدل سکوی حیاط را از جنس چوب می سازند. چوب معمولی برای استفاده در فضای باز، دوام و استحکام کافی ندارد. به همین جهت، یا آن را از چوب ترموود که یک چوب فرآوری شده است می سازند و یا جایگزین های دیگری مانند چوب پلاست را برای آن به کار می برند.

همچنین می توان سکو را با مصالح ساختمان سازی مانند آجر و سیمان نیز ساخت و در نهایت از انواع کفپوش سنگی برای روکش آن استفاده نمود. سکوی سیمانی معمولا ارزان قیمت تر از انواع دیگر تمام می شود.

امکانات جانبی در کنار سکوی باغی:

پرگولا و آلاچیق از مهمترین سازه هایی هستند که می توان در کنار مدل سکوی حیاط و باغ به کار برد. این سازه ها برای ایجاد سایبان در محل نشیمن مناسب هستند اما بسیاری از طراحان، ترجیح می دهند سکو را به شکلی ساده بسازند و جزئیات بیشتری به آن اضافه نکنند. زیرا همان طور که گفتیم، این سکو می تواند یک نقطه کانونی عالی و متفاوت باشد و نیازی به اجزای دیگر در کنار آن نیست.

به جای سایبان آلاچیق و پرگولا، می توان از چترهای باغی کمک گرفت. این چترها کاربری بسیار ساده و راحتی دارند و قابل استفاده در تمام نقاط باغ هستند. ضمن اینکه ابعاد آنها نیز متنوع است و می توان مدل هایی با ابعاد مختلف را برای قسمت های گوناگون باغ و فضای باز خریداری نمود.

 

مدل های سکوی باغی و انواع محوطه سازی در فضای باز

محوطه سازی در باغ

سکوی باغ با جنس چوب

ساخت سکو و عرشه در فضای باز

دسکینگ و لنداسکیپ

مدل محوطه سازی و سکوی حیاط

مدل سکوی حیاط و ویلا

مدل سکوی حیاط ساده و کم هزینه

مدل سکوی حیاط و مبلمان پلی رتن

طرح سکو باغ

طرح سکو باغ سیمانی

طراحی مدل سکو باغ

سکوی باغی سیمانی

سکوی باغ

محوطه سازی زیبا در باغ

محوطه سازی و ساخت سکو در فضای باز

محوطه سازی و سکوسازی در باغ

 

آشنایی با برند دکورز – کیفیت برتر محصولات و مبلمان باغی

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ست مبلمان فضای باز مون

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”