ایده های تزیین باغ با وسایل ساده و کم هزینه

ساخت آلاچیق و پرگولا در فضای باز مزایای زیادی دارد اما نکات بسیار مهمی هم دارد که اگر پیش از ساخت آن بدانید، قطعا نتیجه بهتری برایتان حاصل خواهد شد. یکی از مهم‌ترین نکات این است که بهترین و مناسب ترین جا برای ساخت آلاچیق یا پرگولا در فضای باز را در نظر بگیرید. اگر نیاز دارید بدانید که این بهترین جا کجاست و چگونه می بایستی آن را انتخاب کنید تا از هر لحاظ بهترین باشد، تا انتهای این مقاله را بخوانید.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

بهترین جا برای ساخت آلاچیق و پرگولا در فضای باز

ساخت آلاچیق و پرگولا در فضای باز کوچک و محدود:

آلاچیق در فضای کوچک و کنجی

اگر فضای باز در دسترس شما، یک محیط با متراژ کوچک است (فرقی نمی کند حتی می تواند یک پاسیو یا روف گاردن کوچک و نقلی باشد)، مسلما انتخاب شما هم محدودتر خواهد بود. در یک فضای باز کوچک، آلاچیق و پرگولا باید در یک گوشه بسته ساخته سود تا فضا برای ساخت و ایجاد آیتم های دیگر باقی بماند. اگر ساخت آلاچیق و پرگولا را در محوطه نزدیک به دیوار انتخاب کنید، فضای بهتری هم برای چیدمان مبلمان و میز و صندلی باغی ایجاد می کند.

تازه اگر این فضا خیلی کوچک باشد هم می توانید یک پرگولا سه ضلعی (کنجی) بسازید یا اینکه فقط دو پایه برای آلاچیق و پرگولا در نظر بگیرید و سمت دیگر را روی دیوار سوار کنید. این طوری هزینه های ساخت و ساز هم برایتان کاهش می یابد، زیرا از متریال کمتری استفاده می شود.

ساخت آلاچیق و پرگولا در فضای باز بزرگ:

برای ساخت آلاچیق در فضای بزرگ و وسیع، انتخاب های زیادی دارید. حتی می توانید بیشتر از یک عدد بسازید و چندین آلاچیق با سایزهای مختلف را در باغ و محوطه برپا کنید. به هر حال، رعایت نکات زیر می تواند کمک زیادی به شما در انتخاب بهترین جا برای ساخت آلاچیق و پرگولا نماید.

جلوی ورودی

ساخت آلاچیق و پرگولا در مقابل درب ورودی ویلا

یکی از بهترین مکان ها برای ساخت آلاچیق و پرگولا در مقابل درب ورودی ویلا (یا خانه باغ و…) است. می توان مقابل درب ورودی یک سکوی باغی زیبا و کاربردی ساخت و یک آلاچیق یا پرگولا به عنوان سایبان روی آن برپا کرد.

در کنار استخر

آلاچیق در کنار استخر

اگر فضای باز شما استخر دارد، یکی از بهترین نقاط آن برای ساخت آلاچیق، کنار استخر است. این آلاچیق یا پرگولا می تواند یک سازه کامل باشد تا بتوان در آن استراحت کرد، لباس عوض کرد و یا اینکه یک پرگولا ساده برای سرو نوشیدنی و… باشد. با این سازه، علاوه بر اینکه یک نمای بسیار لوکس در کنار استخر ایجاد می کنید، می توانید از مزایای آن برای چیدمان مبلمان استخری نیز بهره ببرید.

بهترین نقطه باغ از نظر خودتان

بهترین نقطه باغ برای آلاچیق و پرگولا

یکی دیگر از نکاتی که می توانید در انتخاب بهترین جا برای ساخت آلاچیق و پرگولا به آن توجه کنید، این است که خودتان بررسی کنید تا متوجه شوید بهترین جا کجاست.

آیا یک نقطه خلوت و دنج را می پسندید؟ پس آن را در دور دسترس ترین گوشه فضای باز قرار دهید.

آیا می خواهید یک منظره سرسبز ببینید؟ پس آلاچیق را در کنار فضای سبز حیاط، روف گاردن، محوطه و یا باغچه بسازید.

آیا می خواهید از آن به عنوان یک نشیمن استفاده کنید؟ پس بهتر است در کنار آشپزخانه باغ یا فضای ورودی خانه باغ یا ساختمان ویلایی باشد تا رفت و آمد به آشپزخانه برایتان راحت باشد.

 

ساخت آلاچیق و پرگولا چقدر هزینه دارد؟

هزینه های ساخت یک سازه اینچنینی در باغ و محوطه ویلا و حیاط و… ، به چند عامل مختلف بستگی دارد. از جمله:

ابعاد آلاچیق و پرگولا

متریال مورد استفاده در ساخت آنها که می تواند چوب، فلز، شیشه، پلاستیک فشرده و… باشد.

تیم پیمانکاری ساخت آلاچیق و پرگولا

انتخاب روش ساخت و ساز تخصصی در فضای باز یا روش خرید یک آلاچیق و پرگولای آماده و نصب آن در محیط

طراحی و مدل آلااچیق که می تواند خیلی ساده و یا خیلی حرفه ای و تخصصی باشد.

و…

بنابراین، هزینه و قیمت ساخت آلاچیق متفاوت است و می توانید با میزان بودجه ای که دارید، مدل و جنس مناسبی را انتخاب و اجرا کنید. به هر حال، وجود یک سایبان مناسب در طراحی فضای باز کاملا ضروری است. البته می توانید از سایبان های چتری نیز کمک بگیرید. این چترها با کاربری بسیار ساده، تنوع در ابعاد، ساخت مستحکم و بادوام، به خوبی می توانند نیازهای شما در فضای باز خصوصی و عمومی را برطرف کنند و هزینه بسیار کمتری در مقایسه با ساخت آلاچیق و پرگولا دارند.

 

چرا باید مبلمان ویلایی و فضای باز را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

مبلمان اوت دور و فضای باز، در جنس ها و متریال های مختلفی ساخته می شود. اما هیچ کدام از آنها به زیبایی، جذابیت، تنوع و کیفیت بسیار بالای پلی رتن نیستند. مبلمان پلی رتن، ماندگاری و دوام بسیار بالایی در فضای بیرونی و در شرایط جوی مختلف دارد و از طرفی، بسیار شیک و زیباست و از انواع لوکس و مجلل برای دکوراسیون انواع فضاهای بیرونی مانند دکوراسیون باغ و ویلا و پاسیو محسوب می شود.

کیفیت برتر محصولات برند دکورز

سایبان چتری به جای آلاچیق و پرگولا

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”