تمیز کردن استخر

یکی از جذابیت های باغ و فضای باز اختصاصی، داشتن یک استخر زیبا در آن است که خب مسلما تمیز کردن استخر هم یکی از دغدغه های جانبی آن است. اگر قصد دارید کار شستشو و تمیز کردن استخر را خودتان انجام دهید، در این مقاله آموزش آن را به شما گفته ایم.

پس با ما در “دکورز” یکی از بهترین تولید کننده های مبلمان باغی با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده تجهیزات فضای باز – همراه باشید:

 

مراحل تمیز کردن استخر باغ

برای اینکه استخر باغ را تمیز و قابل استفاده کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب و یا به تناسب نیازی که در استخر می بینید انجام دهید:

1. تمیز کردن اطراف استخر

اول از همه باید فضای اطراف استخر را به خوبی تمیز کنید. اگر زباله ای در اطراف هست و یا احساس می کنید که نیاز هست کف زمین یا کفپوش اطراف استخر باغ را بشویید، خب پس اول باید این کار را انجام دهید و بعد به سراغ استخر بروید.

2. تمیز کردن زباله های سطح آب

توری استخر

مسلما استخرهای باغ همیشه مقداری زباله های محیطی مثل برگ درختان و حشرات را دارند اما اگر مدت زیادی از آن استفاده نکرده باشید، مقدار این زباله ها بیشتر هم هست. پس با استفاده از یک جاروی مخصوص استخر یا توری با دسته بلند، می توانید تمام زباله ها را از سطح آب بگیرید و دور بریزید.

3. برس کشیدن استخر

اگر استخر کوچک و بدون آب است، بهترین روش این است که با برس های مخصوص، دیواره ها، لبه استخر و کف آن را بکشید تا از گرد و غبار، جرم و آلودگی تمیز شود.

4. جاروبرقی استخر

جاروبرقی استخر

جاروبرقی استخر یکی از بهترین تجهیزاتی است که باید برای داشتن یک استخر کاملا تمیز و بهداشتی تهیه کنید. این جاروبرقی مزایای زیادی دارد و در سه نوع :

  • دستی
  • نیمه اتومات
  • تمام اتومات

در بازار یافت می شوند که هر کدام قیمت های متفاوت و کارایی گوناگونی دارند و در انواع فیلتردار و بدون فیلتر، برای تمیز کردن استخر باغ کاملا مناسب می باشند. جاروبرقی استخر قادر است زباله های کف، گرد و غبار و آلودگی های کف و دیواره استخر را تمیز کند. برای تمیز کردن استخر، بهتر است حداقل هفته ای یک بار آن را جاروبرقی بکشید.

5. استفاده از فیلتراسیون برای تمیز کردن استخر

سیستم های فیلتراسیون در استخرها یکی از اصلی ترین تجهیزاتی است که باید در آن به کار برده شود وگرنه حجم آلودگی، ذرات معلق و ته نشین شدن آنها به شدت افزایش می یابد و عملا، استفاده از استخر و یا حتی تمیز کردن استخر را با مشکل مواجه می نماید. فیلترهای استخر باغ معمولا از نوع شنی و فیلتراسیون آنها به صورت فیزیکی است. آب استخر به وسیله یک پمپ از آن خارج می شود و سپس با عبور از مخزن فیلتر شنی، تمیز و بدون آلاینده می شود و دوباره به استخر باز می گردد. این عمل به تدریج و مداوم انجام می شود و تاثیری روی حجم آب استخر ندارد.

6. سنجش PH و مواد شیمیایی درون آب

سنجش کیفیت آب استخر باغ

تجهیزات زیادی برای اندازه گیری سطح مواد شیمیایی و همچنین PH آب وجود دارد که لازم است هفته ای 3 بار از آنها استفاده کنید تا سطح اسیدی بودن آب استخر را بسنجید. عدد PH باید عددی بین 7.2 تا 7.6 باشد و در صورت کم و زیاد بودن، از کاهنده یا افزاینده PH استفاده نمایید.

7. استفاده از تمیز کننده های شیمیایی برای تمیز کردن استخر از آلودگی های میکروبی

همه آلودگی ها فیزیکی و مواد معلق نیستند، بلکه آلودگی های اصلی، میکروبی هستند که در صورت زیاد شدن باعث رشد جلبک و قارچ و همچنین ایجاد بیماری در بدن انسان می شوند. بنابراین لازم است مواد شیمیایی به صورت محدود و کنترل شده برای تمیز کردن کامل آب استخر استفاده شود.

استفاده از قرص کلر

برای استخرهای کوچک، استفاده از قرص های کلر مناسب است. زیرا به تدریج در آب استخر، کلر آزاد می کنند و باعث تمیز کردن استخر و آب آن می شوند. اما دستگاه های مخصوص کلر زن هم در بازار هستند که درست مانند دستگاه های فیلتراسیون عمل می کنند و به صورت همزمان و در کنار یکدیگر، به تمیز کردن استخر باغ کمک می کنند.

یک سوال: چرا با وجود استفاده از کلر، آب استخر تمیز و زلال نمی شود؟

برخی مواد و آلودگی هایی که در آب آزاد می شوند، مانند اسپری مو، روغن، لوسیون بدن، مواد شیرین و… ، از آزاد شدن کلر و عملکرد آن ممانعت می کنند. به همین دلیل نیاز هست از مواد شوک دهنده استفاده شود (هفته ای یک بار). این شوک دهنده ها باعث اکسید شدن آلودگی ها و آزاد شدن کلر می گردند.

هشدار:

  • تمیز کردن استخر (حداقل برای دفعات اولیه) نیاز به کسب مهارت، تجربه و آگاهی دارد. بنابراین حتما با مشورت یک کارشناس، کار تمیز کردن استخر را انجام دهید.
  • استفاده از مواد شیمیایی باید اصولی انجام شود و در میزان و مقدار مناسب مورد استفاده قرار گیرد.
  • شستشوی استخرهای بدون آب با مواد اسیدی، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

این مطالب را هم بخوانید:

پرگولا و آلاچیق مدرن باغی – 20 مدل جذاب آلاچیق اروپایی

7 ترند جذاب برای خرید مبلمان و تجهیزات باغی در سال 2023

مبلمان ویلایی را چگونه بچینیم تا شیک و کاربردی شود؟

 

مبلمان ویلایی باکیفیت و زیبا از کجا بخریم؟

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

میز-صندلی-مخصوص-ویلا-دکورز

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزی 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912