تخت سنتی چوبی برای فضای باز

یکی از انتخاب های مردم به عنوان مبلمان فضای باز، خرید تخت سنتی چوبی است. این انتخاب کمی چالش برانگیز است و نیاز به بررسی های کاملی دارد. زیرا تخت چوبی و به طور کلی مبلمان چوبی، جنس چندان مناسبی برای فضای باز محسوب نمی شود.

با ما در “دکورز”یکی از اولین و اصلی ترین قطب های تولید مبلمان فضای باز با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا شما را با ریسک خرید تخت سنتی چوبی برای فضای باز آشنا کنیم:

 

تخت سنتی چوبی

خرید تخت سنتی چوبی

خیلی از مردم به تخت سنتی چوبی، به عنوان مبلمان فضای باز نگاه می کنند که البته این درست نیست. زیرا کاربری تخت سنتی و همچنین ابعاد و شکل و شمایل آن، به کلی با مبلمان متفاوت است و اصلا همان طور که از نام آن نیز مشخص است، نمی تواند نقش مبلمان را داشته باشد.

  • کاربری اصلی تخت سنتی چوبی در رستوران ها و قهوه خانه های سنتی است آن هم در فضای سرپوشیده!

پس این موضوع که با خرید تخت سنتی چوبی، بتوان آن را به عنوان مبلمان فضای باز استفاده کرد، اصولی نیست و البته ریسک های فراوانی هم دارد. درست مانند “مبلمان چوبی فضای باز”، خرید تخت سنتی چوبی برای فضای باز هم دارای ریسک های فراوانی است. به طور کلی جنس چوب برای فضای باز، چندان مناسب نیست و خرید آن شما را کاملا درگیر این ریسک ها می کند.

 

ریسک خرید تخت سنتی چوبی به عنوان مبلمان فضای باز

چوب یکی از انواع متریال طبیعی در ساخت مبلمان است و در مقابل عوامل تخریب گر موجود در فضای باز، بسیار آسیب پذیر است. شما هرگز تخت خواب چوبی یا مبلمان چوبی خانه تان را در حیاط منزل قرار نمی دهید، زیرا در بهترین حالت، در معرض نور خورشید و گرد و خاک فراوان قرار می گیرد.

حالا به این دو عامل، باران و رطوبت را نیز اضافه کنید که تا چه حد می توان قدرت ویرانگری در مبلمان چوبی را افزایش دهد. زیرا:

  • جنس چوب در معرض رطوبت و بارندگی و خیس شدن، باد می کند و ظاهر آن دچار تغییر سایز و زیبایی می شود.
  • تغییر سایز چوب در معرض باران و رطوبت باعث فشار آمدن به اتصالات می شود و اتصالات آن را شل می کند (رطوبت روی این اتصالات هم تاثیر منفی دارد و باعث زنگ زدگی در آن می شود).
  • نور خورشید، چوب را رنگ پریده می کند و زیبایی آن را خیلی سریع از بین می برد.
  • همچنین نور خورشید و اشعه های مخرب آن باعث ایجاد پوسیدگی در بافت چوب می شود و استحکام و ماندگاری آن را به شدت کاهش می دهد.

نتیجه:

نتیجه اینکه با وجود عواملی که در بالا توضیح دادیم، خرید تخت سنتی چوبی به عنوان مبلمان فضای باز برای باغ و ویلا، روف گاردن، پاسیو یا حیاط منزل و…، باعث می شود به میزان بسیار زیادی درگیر مراقبت از آن باشید. با خرید تخت سنتی چوبی، باید در تمام ایام سال، از آن در برابر بارندگی، هوای سرد، هوای گرم و نور آفتاب محافظت کنید.

یک نکته:

در واقع باید بگوییم که این عوامل مخرب در فضای باز، روی تمامی انواع مبلمان تاثیرات منفی دارند و فقط مختص مبلمان چوبی و تخت چوبی نست. اما همان طور که گفتیم، جنس چوب بیشترین آسیب پذیری را دارد و خیلی سریع تر از انواع دیگر دچار خرابی، تغییر ظاهر و… می شود.

 

چگونه می توان از مبلمان فضای باز، بهترین محافظت را به عمل آورد؟

بهترین محافظت در مبلمان این است که از ابتدا، یک مبلمان فضای باز مناسب و سازگار با محیط بیرونی خریداری نمایید. یعنی یک جنس متناسب و مخصوص برای استفاده در فضای باز. چنین مبلمانی دیگر تحت تاثیر عوامل مخرب محیطی قرار نمی گیرد و یا اینکه بیشترین دوام و ماندگاری را دارد.

مورد بعدی این است که مبلمان فضای باز و یا در صورت خرید تخت سنتی چوبی به عنوان مبلمان باغی، آن را در یک محیط مناسب با سایه گسترده قرار دهید. در روزهای بارانی، لازم است که این سایه بان، ضدآب هم باشد.

گرد و غبار روی مبلمان را با یک دستمال مرطوب پاک کنید تا تبدیل به جرم نشوید زیرا در آن صورت، مبلمان به شستشوی کامل نیاز دارد که این موضوع باعث تسریع روند خرابی در آن می شود.

هر چند وقت یکبار روی مبلمان فلزی، رنگ ضدزنگ و روی مبلمان چوبی، روکش محافظ بزنید تا دوام و مقاومت آن افزایش یابد.

مبلمان حصیربافت پلی رتن برند دکورز، بهترین انتخاب برای فضای باز:

ست نهارخوری دونفره

 

خوشبختانه باید بگوییم که برند دکورز، دارای تولیدات بسیار ارزشمند و باکیفیت در زمینه محصولات و مبلمان باغی و اوت دور در ایران است. انواع ست مبلمان، نیم ست، میز و صندلی، ست غذاخوری، تخت استخری و تاب ریلکسی و… ، با بهترین متریال و کیفیت در این مجموعه تولید می شود که می توانید مدل های جذاب آن را برای محیط های کوچک و بزرگ انتخاب نمایید.

محصولات برند دکورز، همگی از جنس حصیری پلی رتن (پلیمر پلی رتن) هستند که دارای بالاترین استانداردها و از جمله ی بهترین مبلمان مخصوص فضای باز محسوب می شوند. ویژگی های مبلمان حصیربافت پلی رتن برند دکورز:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ، کپک و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت (جنس پلیمری بسیار مقاوم)
  • اسکلت آلومینیومی مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری و اتصال قطعات مبلمان ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

برند دکورز

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزى 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912