ایده های ارزان برای خنک کردن فضای باز

خنک کردن فضای باز، روش های مختلفی دارد مانند خرید سیستم مه پاش باغی و یا انواع پنکه های مه پاش. اما روش های ساده تر و ارزان تری هم هست که اگر آنها را در باغ اجرا کنید، می توانید نتیجه بسیار بهتری بگیرید.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا روش های ارزان قیمت و موثر برای خنک کردن فضای باز را به شما بگوییم:

 

خنک کردن فضای باز در فصل تابستان

فصل تابستان بهترین فصل برای استفاده از فضاهای باز اختصاصی و خانوادگی است. زیرا هم امکان نشستن در فضای باز وجود دارد و هم اوقات فراغت در این فصل زیاد است می توانید روزهای زیادی را برای وقت گذرانی در باغ و… برنامه ریزی کنید. تنها مشکلی که وجود دارد، گرمای هواست.

البته روش های جالبی برای کاهش گرمای هوا و خنک کردن فضای باز وجود دارد که با کمک آنها می توانید هوا و دمای آن را تعدیل کنید.

 

روش های خنک کردن فضای باز

استفاده از لوازم سرمایشی مخصوص فضای باز

خرید سیستم های مه پاش باغی

سیستم مه پاش باغی

مه پاش باغی یکی از انواع لوازم سرمایشی در فضای باز محسوب می شود. مه پاش باغی یک سیستم ساده اما موثر در خنک کردن فضای باز است که متشکل از یک پمپ، خطوط لوله ضد زنگ و یک نازل ویژه می باشد.

با این سیستم، قطرات آب به شکل پودری و بسیار ریز در می آیند و در هوا پخش می شوند. این قطرات، به سرعت با جذب گرمای هوا تبخیر می شوند و در نتیجه هوا خنک می شود. ضمن اینکه قطرات موجود در هوا باعث می شود یک هوای لطیف و معتدل ایجاد شود. پمپ های مخصوص سیستم مه پاش باغی از نوع پمپ فشار کم یا فشار متوسط هستند و می توان آنها را برای ابعاد کوچک تا بزرگی از فضای باز دایر نمود.

پنکه مه پاش

پنکه مه پاش هم یکی دیگر از لوازم سرمایشی برای خنک کردن فضای باز است که دقیقا همان ساز و کار سیستم مه پاش باغی را دارد اما در شکل یک پنکه کوچک. پنکه های مه پاش یا به شیر آب شهری متصل می شوند و یا دارای مخزن آب هستند تا عمل مه پاشی را انجام دهند (مقاله پنکه مه پاش را بخوانید).

ایده های ارزان قیمت و ساده برای خنک کردن فضای باز

استفاده از سایبان های مختلف

بهترین کار برای خنک کردن فضای باز، ایجاد سایه بان در بخش های نشیمن آن است. این سایه بان می تواند از هر نوعی باشد:

مهم این است که بخش های نشیمن باغ به خوبی سایه افکنی شود.

کاشت درخت های سایه افکن

درخت سایه افکن

درخت هایی که قامت بلندی دارند و حجم شاخه و برگ های آنها زیاد است، درختان بسیار مناسبی برای کاشت در فضای باز هستند. این درخت ها با جذب نور خورشید و ایجاد سایه در باغ، باعث پایین آمدن دمای هوا در اطراف خود می شوند.

رنگ های خنک و روشن

اگر بخش های مختلف باغ نیاز به رنگ شدن دارند، بهتر است از رنگ های روشن مانند سفید، آبی، زرد و لیمویی استفاده کنید. رنگ های روشن جذب گرما ندارند و از آن طرف به انتقال احساس خنکی نیز کمک می کنند. برای همین است که توصیه می شود در تابستان، لباس های رنگ روشن به تن کنید.

مبلمان باغی

نیم ست ورونیکا

علاوه بر سیستم مه پاش باغی، حتما لوازم و تجهیزات دیگری نیز در باغ دارید که مبلمان از مهمترین آنهاست. اگر هنوز مبلمان باغی نخریده اید و یا می خواهید مبلمان باغی خود را تعویض کنید، بهتر است بدانید که مبلمان فلزی، بیشترین میزان جذب گرما را دارند. بهتر است از مبلمان با جنس حصیری انتخاب کنید که هم رنگ بندی های زیبا و متنوعی دارد و هم سطح تماس آن در تابستان و زمستان، کاملا قابل تحمل باقی می ماند و دمای آن، تغییرات قابل توجهی ندارد.

آبنما، حوض و استخر

اگر باغ شما دارای آبنما، حوض یا استخر است، بهترین جا برای چیدمان مبلمان باغی در اطراف آنهاست. در کنار آب، هوا بسیار لطیف تر و خنک تر است و کمتر از گرمای هوا رنج می برید.

پوشش گیاهی و پارتیشن بندی

پارتیشن در باغ

اگر می خواهید که در کنار تمام راهکارهای بالا، بهترین نتیجه را در خنک کردن فضای باز بگیرید، این ایده ارزان قیمت را هم اجرا کنید. استفاده از شاخه های خشکیده درختان به عنوان حصار دور تا دور بخش نشیمن، گرمای هوا را کاهش می دهد. همچنین کاشت گیاهان و افزایش پوشش گیاهی نیز همین نتیجه را دارد. یک توصیه هم ما به شما داریم و آن اینکه، حتما با پارتیشن های چوبی و آویزان کردن پارچه های سفید رنگ دور تا دور باغ و فضای نشیمن، هم سایه های بیشتری ایجاد کنید و هم یک دکور زیبا و رویایی بسازید.

 

آشنایی با کیفیت برتر محصولات و مبلمان باغی برند دکورز

برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

مبلمان گرد دکورز

 

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”