چگونه از شر حشرات و جانوران مزاحم خلاص شویم؟

استراحت کردن در فضای باز و نشیمن آن، همیشه خوشایند و جذاب است اما متاسفانه، شاهد حضور حشرات و جانوران مزاحم در آن هستیم و فرقی نمی کند که این فضای باز از چه نوعی باشد، از باغ گرفته تا پاسیو و روف گاردن، به دلیل وجود محیط آزاد و همچنین انواع گیاهان مختلف، همیشه چنین مشکلاتی وجود دارند. به همین خاطر تصمیم گرفته ایم در ادامه، چند راه حل ساده و بی خطر برای کم کردن حضور حشرات و جانوران مزاحم در فضای باز را به شما بگوییم.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

حشرات و جانوان مزاحم را چگونه از فضای باز دور کنیم؟

حشرات و جانوران مزاحم

حشرات و جانوران مزاحم مانند انواع مگس و پشه، شته ها، سوسک ها و… ، همیشه مزاحم راحتی و آسایش ما هستند و مخصوصا در فضای باز و آن هم در فصل تابستان، این مزاحمت ها بیشتر و بیشتر هم می شود. بهترین کار این است که فضا را برای حضور آنها نامناسب کنیم!

بله درست است، این آفات و حشرات و جانوران مزاحم، تنها زمانی که غذا و محل زندگی مناسب و آماده ای داشته باشند، تکثیر می شوند و لانه سازی می کنند. پس در درجه اول، باید حواستان باشد که اجازه ندهید چنین شرایطی برایشان ایجاد شود.

 

8 راه حل ساده و بی خطر برای خلاص شدن از شر حشرات و جانوران مزاحم از فضای باز

1.       تمیز کردن کامل و دائمی فضای باز

پاسیو و نشیمن باغ و فضای باز تمیز و عاری از حشرات

اگر می خواهید پاسیو و نشیمن فضای باز، عاری از حشرات و جانوران مزاحم باشد، باید کاری کنید که همیشه تمیز بماند. گفتیم که باید محیط را برای تجمع و تکثیر جانوران مزاحم و حشرات، نامناسب کنید. پس بعد از هر بار غذا خوردن و یا بعد از هر بار استفاده از فضای باز، آن را کاملا تمیز کنید و جارو بکشید.

تمام خرده های غذا و یا حتی نوشیدنی ریخته شده روی مبلمان باغی و یا روی کفپوش را تمیز کنید. زیرا می تواند باعث جمع شدن مورچه ها و حشرات شود.

2.       چند گیاه دافع بکارید.

از قدرت گیاهان دافع استفاده کنید. گیاهانی مثل سیر و رزماری می توانند حشرات و جانوران مزاحم و گزنده را دفع کنند و محیط راحت تری را برایتان بسازند. همچنین برای انواع آفات و حشرات دیگر هم می توانید گیاه علف لیمو و پیازچه بکارید.

3.       مشعل سیترونلا بسوزانید.

در مواقعی که در فضای باز هستید، از سوزاندن مشعل های گیاه سیترونلا کمک بگیرید. این گیاه به عنوان دافع حشرات و جانوران مزاحم شناخته می شود و حتی استفاده از روغن آن نیز روش مناسبی می باشد. همچنین می توانید از شمع های سیترونلا و یا شمع های مرکبات هم استفاده کنید تا تاثیر بیشتری از آن بگیرید.

استفاده از گیاه سیترونلا نیاز به رعایت اصول خاصی دارد زیرا می تواند برخی حیوانات مانند سگ ها، سمی باشد.

4.       لامپ ها را تعویض کنید.

تعویض لامپ

نور لامپ های سفید، برای حشرات و جانوران مزاحم جذاب است و دور آن جمع می شوند. با تعویض لامپ ها و چراغ های سفید به لامپ ها و چراغ های زرد و یا انواع لامپ بخار سدیم، می توانید از حضور حشرات مزاحم جلوگیری نمایید. نورهای زرد و نارنجی کمتر از نورهای سفید برای آنها جذابند.

5.       از اسپری روغن ها و عصاره های طبیعی کمک بگیرید.

اسپری کردن روغن اسطوخدوس و یا عصاره اکالیپتوس در محیط و هوا و همچنین روی بدن، باعث دور کردن حشرات مزاحم می شود. البته روغن های دیگر هم هستند که می توانید آنها را رقیق کنید و در هوا اسپری نمایید. این روش ها، یک مانع طبیعی در نشیمن فضای باز و پاسیوی شما ایجاد می کنند.

6.       گل همیشه بهار را به عنوان حصار پاسیو بکارید.

در اطراف پاسیو و فضای باز، گل همیشه بهار بکارید. این گیاه آفات و حشرات گزنده را از محیط نشیمن شما دور می کند و تاثیر قدرتمندی در کاهش مزاحمت های آنها دارد.

7.       با دهانشویه، همه جا را ضدعفونی کنید.

یک دهانشویه نعنایی بخرید و آن را در یک بطری اسپری دار بریزید. تمام محیط فضای باز، تجهیزات و میز و صندلی ها را با آن اسپری کنید. هم به ضد عفونی کردن محیط کمک می کنید و هم اینکه بوی نعنایی آن، باعث می شود حشرات و جانوران مزاحم از اطراف آن دور شوند.

8.       از هیدروژن پراکسید هم می توانید استفاده کنید.

هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه نیز یک محلول ضد عفونی کننده است که می توانید آن را روی تمام سطوح فضای باز مانند کف و دیوارها و محیط پیرامونی آن اسپری کنید.

هشدار:

آب اکسیژنه و محلول دهانشویه را روی غذاها و نوشیدنی ها اسپری نکنید.

از اسپری کردن آنها روی مبلمان باغی، بدون تست کردن خودداری کنید. بهتر است یک قسمت کوچک که دور از دید است را تست کنید و اگر این محلول ها باعث خرابی، تغییر رنگ و… در مبلمان باغی نشدند، آنها را روی مبلمان اسپری نمایید.

بیشتر بخوانید:

هشدارهای مهم درباره استخر خانگی و خصوصی در تابستان

10 ایده 2023 طراحی دکوراسیون باغ ویلا با کمترین هزینه

50 مدل مبلمان فضای باز لاکچری 1402 + بهترین متریال

آشنایی با کیفیت برتر محصولات و مبلمان باغی برند دکورز

برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

نیم ست ورونیکا

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”