هشدارهای مهم درباره استخر خانگی و استخر باغ و ویلا

استخر خانگی و استخر خصوصی در باغ و ویلا، یکی از جذاب ترین امکانات اختصاصی خانواده هاست، اما می تواند به همان اندازه هم خطرناک و مشکل آفرین هم باشد. رعایت نکات مهم درباره استفاده از استخرهای خانگی، کمک می کند تا گرفتار این مشکلات نشوید و در ادامه، ما هشدارهای مهم در خصوص این موضوع را برایتان شرح داده ایم.

پس با ما در “دکورز” – یکی از قطب های اصلی تولید مبلمان فضای باز و اوت دور از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران – همراه باشید:

 

استخر خانگی و خصوصی، یک چالش دردسرساز

استخر خانگی زیبا

با اینکه ساخت استخر، حتی در حد طراحی یک استخر کوچک و نقلی می تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد و کلاس دکوراسیون محوطه های فضای باز و باغ و ویلا را ارتقا دهد، اما دردسرهایی هم دارد که خیلی ها معتقدند باید قید آن را به کلی زد.

با این حال، می توان با رعایت نکات مهم و راهکارهای مناسب، خطرات استخر خانگی و باغی خصوصی را کاهش داد و به حداقل رساند. اما در ابتدا لازم است با این مشکلات آشنا شوید.

1. مشکلات بهداشتی در آب استخر خانگی

در آب استخر خانگی به دلیل عدم نظارت صحیح روی کیفیت آب، ممکن است مشکلات بهداشتی متعددی ایجاد شود که لازم است دلایل آن را بدانید. به طور مثال:

  • تصفیه نامناسب و یا تصفیه نکردن آب بیش از 2 روز
  • تجمع آلودگی‌ های انسانی مانند تعریق و چربی پوست بدن افراد 
  • حل شدن کرم ها و لوازم آرایشی در آب استخر
  • ورود افراد بیمار به داخل آب استخر
  • و…

همگی از عواملی هستند که باعث می شود مشکلات بهداشتی در آب استخر ایجاد شود که لازم درباره آنها، بسیار حساس و سخت گیر باشید. دوش گرفتن قبل از وارد شدن به آب، ضدعفونی کردن آب استخر با کلر، تصفیه مناسب و جلوگیری از ورود افراد بیمار به آب، کمک می کند تا این مشکلات کاهش یابند.

2. آفتاب سوختگی پوست و احتمال تشدید بیماری های خطرناکی چون سرطان

از آنجا که استخر خانگی و باغی، معمولا در فضای باز قرار دارد، احتمال اینکه استفاده کنندگان آن دچار آفتاب سوختگی شوند بسیار زیاد است. قرار گرفتن در معرض آفتاب و آن هم در کنار آب (آب تاثیر نور آفتاب روی سوختگی پوست را افزایش می دهد)، قرمز شدن و سوختگی پوست را تشدید می کند و تکرار آن به دفعات، احتمال ابتلا به سرطان پوست و بیماری های خطرناک پوستی را افزایش می دهد.

استفاده از سایبان مناسب روی استخر و اطراف آن، اهمیت زیادی دارد تا از تابش مستقیم نور خورشید به بدن افراد پیشگیری نماید. همچنین استفاده از کرم ها و اسپری های ضدآفتاب نیز کاملا موثر خواهد بود. (خرید چتر و سایبان فضای باز)

ایجاد حفاظ برای استخر خانگی

3. عدم نصب نرده در اطراف استخر خانگی و احتمال غرق شدن در آب

سالانه شاهد غرق شدن افراد زیادی در استخر خانگی و باغی هستیم که به داخل استخر سقوط کرده اند و به دلیل نداشتن مهارت شنا کردن، دچار خفگی شده اند. همچنین این استخرها برای کودکان نیز خیلی خطرناک است، مخصوصا اینکه کنترل آنها سخت است و بازیگوشی می کنند. طراحی و نصب نرده های مناسب در اطراف و دورتا دور استخر خانگی، خیال شما را از بابت این موضوعات راحت خواهد کرد.

4. عدم نورپردازی مناسب در باغ و فضای اطراف استخر

نورپردازی در باغ یکی از مهمترین اصول دکوراسیون باغ و فضای باز است و کمک می کند استفاده بهتر و ایمن تری از فضای باز داشته باشید. علاوه بر محوطه نشیمن و چیدمان مبلمان باغی، نیاز هست که اطراف استخر خانگی و باغی را نیز نورپردازی نمایید تا در شب هم به خوبی قابل رویت باشد و کسی در آب استخر سقوط نکند.

البته اگر توصیه شماره 3 را رعایت کرده باشید، قطعا چنین مشکلی ایجاد نمی شود اما با این حال، نورپردزی ضروری است زیرا مزایای دیگری هم دارد:

  • امکان استفاده از استخر خانگی در شب ها
  • زیبایی بیشتر اطراف استخر و ایجاد یک دکور شیک و جذاب در اطراف آن

5. عدم وجود لوازم نجات غریق و… در اطراف استخر خانگی

استخرهای عمومی دارای مربی های نجات غریق و تجهیزات مناسبی برای جلوگیری از غرق شدگی و… دارند. اما استخرهای خانگی نه! پس بهتر است لوازم مناسب برای ایمنی بیشتر افراد جهت شنا یا آب تنی در آب استخر خانگی را در تعداد مناسب تهیه کنید و در جایی مناسب به صورت بهداشتی نگهداری نمایید تا در صورت نیاز، افراد بتوانند از آنها استفاده کنند.

 

چرا باید مبلمان فضای باز را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کنندگان مبلمان حصیری در ایران است که تمامی محصولات و مبلمان باغی آن از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند و از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شوند. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی می باشند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

نیم ست ورونیکا

ضمانت و خدمات پس از فروش مبلمان و تجهیزات باغی برند دکورز:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”