رستوران فضای باز

حالا که هوا رو به گرمی و روزهای روشن و طولانی می رود، یکی از بهترین تفریحات؛ رستوران گردی و آن هم در رستوران فضای باز است. اما ایده های بهتری هم می توان پیدا کرد که هزینه های رستوران فضای باز را به دنبال نداشته باشد که در ادامه این ایده ها را به شما خواهیم گفت.

پس با ما در “دکورز” یکی از برترین تولید کنندگان مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

رستوران فضای باز یا ساخت یک رستوران خانگی در فضای باز شخصی….

رستوران فضای باز و غذا خوردن در فضای باز

وقتی صحبت از رستوران فضای باز و رستوران گردی می شود، اولین چیزی که به ذهن بیشتر مردم می رسد، هزینه های زیاد و هنگفت این تفریح است، مخصوصا اگر جنبه خانوادگی هم داشته باشد و تعداد افراد زیاد باشند. با اینکه رستوران گردی هیجان زیادی دارد و حتی برای افزایش جذابیت آن، شاهد فعالیت انواع رستوران فضای باز در سطح شهر هستیم، اما اگر بخواهیم هزینه های زیاد آن را هم نادیده بگیریم، به ریسکِ خوردنِ عذاهای بیرونی می رسیم که اغلب سالم نیستند و سلامتی افراد را تهدید می کنند.

اما به هر حال: “غذا خوردن در فضای باز مزایای زیادی دارد و می تواند تاثیرات مثبتی در بدن، روحیه و سبک زندگی افراد ایجاد کند!”

پس بهترین کار، ساخت یک رستوران فضای باز خانگی و شخصی است. فرقی نمی کند که فضای باز شما در چه حد بزرگ یا دارای امکانات است، چون شما حتی در یک تراس کوچک هم می توانید رستوران فضای باز خود را برپا کنید و حتی در پشت بام خانه.

ایده های زیادی برای خرید مبلمان فضای باز، میز و صندلی نهارخوری و تجهیزات باغی وجود دارد که می توانید از این ایده ها برای بهبود فضای زندگی خود و خانواده تان استفاده کنید.

 

مزایای پختن و خوردن غذا در فضای باز

میز و صندلی ناهارخوری حصیری

  1. هوای تازه می خورید.

هیچ چیز بهتر از وقت گذرانی در فضای باز و در هوای تازه نیست. در واقع راه حل بسیاری از مشکلات روحی و بدنی نیز همین است، بودن در هوای تازه و انجام یک فعالیت دلپذیر در آن. این طوری هوای تازه با اکسیژن بیشتری دریافت می کنید و مغز می تواند بسیار بهتر کار کند.

جالب است بدانید که کارشناسان سلامت به کارمندان اداره ها توصیه می کنند نهار خود را در فضای باز و در هوای تازه میل کنند تا مغز آنها تازه و رفرش شود. برای افرادی که شاغل نیستند هم، قطعا دور شدن از هوای کهنه و بازیافتی داخل منزل بهترین کار است.

  1. طبیعت یک آرام بخش طبیعی است.

تحقیقات نشان داده که قرار گرفتن در طبیعت و یا حتی در کنار المان های ساده و کوچک از طبیعت مانند چند گلدان گیاه سبز یا یک آکواریوم ساده، می تواند هورمون های استرس زا را در بدن کاهش دهد. اصلا شاید به همین دلیل باشد که ماندن در خانه و بیرون نیامدن از آن باعث ایجاد آشفتگی روحی و افسردگی در افراد می شود. بهتر است تا جایی که می توانید، فعالیت های روزانه خود را به فضای باز منتقل کنید.

 پس چه چیزی بهتر از برپاکردن یک رستوران فضای باز ساده و کوچک در تراس و یا حیاط خانه می باشد؟

  1. راحتی و یک ریلکسینگ بی نظیر را تجربه می کنید.

فرقی نمی کند که در یک رستوران فضای باز تمام عیار در بیرون از شهر غذا بخورید و یا در حیاط کوچک خانه خودتان، در هر دو صورت حتما از مبلمان باغی راحت برای نشستن و استراحت کردن استفاده می شود. البته مبلمانی که خودتان برای رستوران فضای باز خانگی تهیه می کنید، احتمالا راحت تر هم خواهد بود. به هر حال شما در یک فضای باز اختصاصی، قطعا راحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

این وقت گذراندن در فضای باز می تواند خستگی ها را از بدن شما بییرون کند. کافیست کمی به محوطه سازی در آن اهمیت دهید و یک طراحی فضای باز مناسب و کاربردی را رقم بزنید.

  1. عملکرد بدن بسیار بهتر و سالم تر خواهد بود.

در قسمت قبلی گفتیم که عذا خوردن و بودن در یک فضای باز و سرسبز باعث می شود استرس از بدن بیرون برود. همین کاهش سطح استرس، روی تمام ارگان های بدن تاثیر مثبت ایجاد می کند. در این صورت، عملکرد معده و ارگان های داخلی بهتر صورت می گیرد و غذا به خوبی هضم می شود و مواد مغذی آن جذب بدن می گردد.

بودن در فضای باز و نور طبیعی باعث افزایش سطح ویتامین دی در بدن می شود. این ویتامین تاثیرات زیادی در بدن و حتی در خلق و خوی افراد دارد و همین طور باعث می شود جذب کلسیم بهبود یابد. در نتیجه استخوان های سالم تری خواهید داشت و کمتر به بیماری های استخوانی مبتلا خواهید شد. همچنین ویتامین D باعث می شود سطح آدرنالین، سروتونین و دوپامین در بدن کنترل شود و در نتیجه افسردگی کاهش یابد.

ضمن اینکه جایگزینی نور طبیعی با نور مصنوعی، می تواند احتمال ابتلا به چاقی، دیابت و سایر بیماری های مضر کاهش دهد. واقعا با این حجم از مزایا و تاثیرات مثبت، چرا نباید یک رستوران فضای باز را در گوشه ای از خانه خود احداث کنیم؟!

  1. در فضای باز، بیشتر فعالیت بدنی خواهید داشت.

فقط غذا خوردن نیست، احتمالا در این شرایط تصمیم می گیرید که یک باربیکیو یا رستوران فضای باز خانگی را احداث کنید و در آن اجاق گاز و کباب پز بگذارید. همین غذا درست کردن در فضای بیرون از خانه باعث می شود از موبایل و کامپیوتر دور شوید و در عوض کمی با بچه ها بازی کنید و بیشتر فعالیت بدنی داشته باشید.

غذا درست کردن در فضای باز و بیرون از آشپزخانه می تواند یک تفریح لذت بخش خانوادگی باشد، آن را امتحان کنید.

  1. خواب بهتر و باکیفیت تر خواهید داشت.

بودن در فضای باز و استفاده از آن مزایای آن، در نهایت باعث می شود خواب بهتر و باکیفیت تری را تجربه کنید. فعالیت بدنی مناسب، خوش گذرانی با خانواده و آشنایان، هوای تازه و فعالیت های مورد علاقه، دوری از فضای مجازی و…، نهایتا به یک خواب عالی هم منجر می شود.

  1. مهمانی های بزرگ و بدون دردسر برگزار کنید.

همه می دانند که مهمانی دادن در فضای خانه نیاز به آمادگی های زیادی دارد. مخصوصا در مورد ما ایرانی ها که بیشتر حجم کار را معمولا خانم خانه به عهده می گیرد و بعد از مهمانی، نه تنها لذتی از آن نبرده است، بلکه خسته تر هم شده. مهمانی در فضای باز، همه را فعال تر می کند و از طرفی حجم کارها و تعارفات معمول را کاهش می دهد.

همچین در رستوران فضای باز خود می توانید افراد بیشتری را به مهمانی دعوت کنید.

  1. پخت و پز در فضای باز، آلودگی و کثیف کاری کمتری دارد.

آشپزی کردن در فضای باز، مزایای دیگری هم دارد، مثلا اینکه روغن، چربی، دود و آلودگی های پخت و پز وارد هوای خانه و سطوح کابینت و… نمی شود و خانه تمیزتر می ماند. بسیاری از خانواده ها حتی اگر فضای کافی نداشته باشند، باز سعی می کنند غذاهای دود و دم دار را در بیرون از فضای داخلی درست کنند. اما توصیه ما این است که حتی اگر در داخل خانه غذا درست می کنید، آن را در فضای بیرونی و در رستوران فضای باز کوچک و زیبایی که در بیرون از غذا برپا می کنید، میل نمایید.

سخن پایانی

شما با طراحی و ساختن یک فضای باز و یک رستوران فضای باز، در واقع روی سلامت و کیفیت زندگی تان سرمایه گذاری می کنید. هیچ چیز بهتر است توجه به مسائل مهم اما خارج از دید نیست. زندگی های مدرن به زندگی هایی بدون هیجان، بی تحرک و پر از استرس تبدیل شده اند که حتما باید برای تغییر آن تلاش کنید و ساختن یک رستوران فضای باز، قطعا ایده بسیار عالی ای خواهد بود.

خرید مبلمان فضای باز و تجهیزات باغی و طراحی یک فضای باز دلپذیر حتی در محیط های کوچک، از مهمترین کارهایی است که باید در برنامه خود به آن بپردازید.

 

چرا باید مبلمان و تجهیزات باغی را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

میز-صندلی-مخصوص-ویلا-دکورز

ضمانت و خدمات پس از فروش مبلمان و تجهیزات باغی برند دکورز:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزی 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912