روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون فضای باز

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون فضای باز، به اندازه دکوراسیون داخلی اهمیت دارد و در واقع کمک می کند تا هزینه ای که برای خرید تجهیزات باغی و مبلمان مخصوص فضای باز می پردازید، هدف دار شود و روی رفاه و سلامت روان شما تاثیرات مطلوب و بهبود دهنده ای داشته باشد.

با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان حصیربافت پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا شما را با نکات مهمی در این زمینه آشنا کنیم:

 

تاثیر روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون فضای باز

رنگ ها همیشه جلوی چشمان شما هستند و شما در طی انجام تمام کارهایی که در خانه یا در فضای باز انجام می دهید، تحت تاثیر پنهان اما دائمی آنها قرار دارید. روانشناسان بر این باورند که هر رنگ می تواند یک احساس ویژه را در شما تقویت کند و دست کم گرفتن آنها و یا استفاده از رنگ های اشتباه در محیط، باعث می شود که نظم و آرامش ذهنی مطلوب و مورد انتظار خود را برای همیشه و هر لحظه از دست بدهید.

موضوع روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون فضای باز به این جهت اهمیت دارد که بیشتر افراد، چیدمان، دکوراسیون و خرید لوازم مخصوص فضای باز را برای زمان فراغت، استراحت، راحتی و آرامش خود می خواهند. بنابراین خیلی مهم است که با روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون فضای باز آشنایی داشته باشند و ترکیب درستی از رنگ مبلمان، اکسسوری ها؛ رنگ درب ها و دیوارها و… را در آن به کار ببرند.

 

مفهوم رنگ ها در دکوراسیون فضای باز

گفتیم که هر رنگ باعث تقویت احساس خاصی در ذهن افراد می شود و طراحان دکوراسیون با استفاده از این مفاهیم، پیشنهادات جالبی برای دکوراسیون اماکن مختلف دارند. مثلا رنگ غالب در بیشتر غذاخوری ها و رستوران ها در سرتاسر دنیا، قرمز و نارنجی است. این رنگ به تقویت احساس اشتیاق، هیجان و عملگرایی کمک می کند و بنابراین تاثیری بسیار قوی در تحریک اشتها دارد. اما بیایید با تاثیر و روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون فضای باز به طور دقیق تر آشنا شویم.

روانشناسی رنگ ها – هر رنگ چه مفهومی دارد؟

روانشناسی رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی:

روانشناسی رنگ قرمز

این رنگ ها از دیرباز به عنوان رنگ های پر جنب و جوش و محرک شناخته می شوند و معمولا افرادِ در معرض این رنگ ها، تمایل بیشتری به احساس اشتیاق، هوشیاری، اعتماد به نفس و مصمم بودن دارند.

روانشناسی رنگ های سرد مانند آبی و سبز:

روانشناسی-رنگ-آبی-و-سبز

این رنگ ها هم نماد سکون و آرامش هستند. هر مکانی که به نوعی محل استراحت و رفع خستگی باشد، بهتر است که از طیف رنگ های سرد بهره ای داشته باشد. انتخاب سایه های مختلف آبی و سبز می تواند بهداشت روانی بسیار مطلوبی را در افراد ایجاد کند.

روانشناسی رنگ بنفش:

روانشناسی رنگ بنفش

رنگ بنفش هم یکی از رنگ های سرد است که برای دکوراسیون فضای باز محبوب و پرطرفدار شمرده می شود، زیرا رنگ خوش گذرانی، جاه طبی، خردورزی، معنویت و خلاقیت محسوب می شود و کمک می کند احساس رازآلود بودن در فضا پخش شود که این موضوع، لذت بردن از فضای باز را افزایش می دهد.

روانشناسی رنگ زرد:

روانشناسی رنگ زرد

رنگ زرد هم به نوعی از گروه رنگ های گرم و پرانرژی است و نماد شادی، امید و خوش بینی می باشد. در استفاده از رنگ زرد برای دکوراسیون داخلی و فضای باز، نباید از حد یک رنگ جانبی پیشروی کنید، زیرا در معرض انبوهی از رنگ های زرد بودن می تواند منجر به استرس و اضطراب شود و افسردگی را تشدید کند.

روانشناسی رنگ های خنثی مانند سیاه، سفید، بژ، خاکستری، طوسی، کرم و قهوه ای:

رنگ های خنثی

این رنگ ها اصطلاحا خنثی و بدون تاثیرند و به عنوان رنگ پس زمینه و بکگراند در نظر گرفته می شوند. از طرفی اصلی ترین رنگ های سبک دکوراسیون مدرن و مینیمالیستی را نیز همین رنگ ها تشکیل می دهند. البته باید گوشزد کنیم که گرچه این رنگ ها به عنوان رنگ های خنثی و بدون تاثیر معرفی می شوند، اما یکدست کردن تمام بخش های یک محیط با آنها باعث ایجاد احساس کسالت و بی حوصلگی می شود.

برخی رنگ ها مفهوم خاص تری دارند:

ست مبلمان فضای باز مدل دیسی e1689243545741

  • رنگ آبی اقیانوسی یا سورمه ای به عنوان رنگ های مجلل شناخته می شوند. بنابراین با انتخاب آنها می توانید دکوراسیون فضای باز و باغ را باشکوه تر و لوکس تر جلوه دهید.
  • رنگ صورتی به عنوان یک رنگ با لطافت زنانه شناخته می شود و ممکن است استفاده از آن برای یک دکوراسیون کلی که تمام افراد از آن استفاده می کنند، چندان جالب نباشد.
  • ترکیب رنگ های شاد و رنگین کمانی، بیشتر برای بچه ها و سنین خردسالی استفاده دارد.

 

چند نکته در ارتباط با انتخاب رنگ برای دکوراسیون فضای باز با توجه به روانشناسی رنگ ها

  • روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون فضای باز باید با علاقه و سلیقه شخصی شما سازگاری داشته باشد. برخی افراد به طور ناخودآگاهانه ای از یک رنگ بدشان می آید. پس صرفا به دلیل تاثیر مطلوب یک رنگ که از آن بیزارید، لازم نیست که آن را انتخاب کنید، همیشه جایگزین های دیگری نیز وجود دارند.
  • می توانید فضای باز را به صورت کاملا حرفه ای به چندین بخش مجزا تقسیم کنید. این طوری می توانید از روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون فضای باز به صورت مجزا برای هر فضایی کمک بگیرید.
  • یکی از ایده هایی که به کمک خیلی افراد در دکوراسیون داخلی و فضای باز می آید، انتخاب رنگ های خنثی برای پس زمینه و ترکیب آنها با رنگ ها موثر و معنادار به عنوان مکمل و رنگ جانبی است. مثلا می توانید روکش مبلمان را کاملا سفید انتخاب کنید و روی آن چندین بالش و کوسن رنگ آبی و سایه های مختلف آن را قرار دهید. این ایده کمک می کند تا هر موقع از دکوراسیون خسته شدید، با تغییر رنگ بالش ها، یک تغییر اساسی در دکوراسیون ایجاد کنید.
  • رنگ آبی و سبز از اصلی ترین رنگ ها هستند. بیشتر افراد در فضای باز، علاقه فراوانی به استراحت و ریلکس کردن دارند. رنگ های آبی و سبز آرامش بسیار زیادی دارند که حتما باید از آنها در روانشانسی رنگ ها در دکوراسیون فضای باز کمک بگیرید.

 

آشنایی با کیفیت برتر محصولات و مبلمان باغی برند دکورز

مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

ست نهارخوری

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”