طراحی حیاط خلوت باید چگونه باشد؟

طراحی حیاط خلوت باید متفاوت از حیاط اصلی خانه باشد. در واقع شاید به دلایلی نتوانید از حیاط اصلی به صورت یک فضای باز تمام عیار استفاده کنید، اما طراحی حیاط خلوت به شیوه ای که آن را به یک فضای استراحت و تفریح برایتاk تبدیل نماید، بهترین تصمیم است که ما هم در ادامه، بهترین ایده ها برای آن را به شما خواهیم گفت.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان حصیربافت پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

طراحی حیاط خلوت و تفاوت آن با پاسیو

شاید پاسیو و حیاط خلوت با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. مثلا اینکه حیاط خلوت مربوط به خارج از ساختمان و بنای خانه می باشد اما پاسیو یک مکان بدون سقف در داخل خانه و بنای آن است. هر چه که باشد، این دو؛ یک فضای باز خانگی محسوب می شوند که فرصتی بی نظیر برای ایجاد یک استراحتگاه دنج و عالی را برایتان می سازند.

شاید استفاده از حیاط خلوت و پاسیو به دلیل مسائلی مانند دید داشتن همسایه ها و…، تنها به نورگیر بودن آن محدود شده است، اما می توانید موضوع دید داشتن آن را با راه حل هایی برطرف کنید و آن را به یک موقعیت عالی برای استراحت، آفتاب گرفتن، رفع خستگی، مطالعه، انجام ورزش های خانگی و یوگا و یا حتی معاشرت های دوستانه و صرف چای، قهوه و یا میان وعده و غذا تبدیل کنید.

 

ایده هایی برای طراحی حیاط خلوت

اصول اولیه طراحی حیاط خلوت

نشیمن در فضای باز

کفسازی مناسب در آن

کفسازی یعنی اینکه در کف حیاط خلوت، یک شیب ملایم به سمت لوله های خروجی آب ایحاد شود تا به خروج آب و عدم تجمع آن کمک کند.

کفپوش مناسب برای آن

بعد از کفسازی به کفپوش هم نیاز دارید. کفپوش ها جنس متنوعی دارند که می توانید بر اساس سلیقه، یکی از آنها را انتخاب کنید. در لینک زیر، راهنمای انتخاب کفپوش مناسب را برایتان توضیح داده ایم:

بررسی انواع کفسازی و کفپوش فضای باز

فضای سبز زیبا

ویژگی اصلی حیاط خلوت و پاسیو در خانه، ایجاد نورگیری و فضای سبز در خانه است. پس باید یک فضای عالی پوشیده از گیاهان و درختان را در آن رقم بزنید. فضای سبز باعث بهبود کیفیت زندگی شما می شود، شک نکنید.

ایجاد حریم خصوصی

موضوع دیگر، ایجاد حریم خصوصی در طراحی حیاط خلوت است. استفاده از پارتیشن ها برای ایجاد حریم خصوصی جانبی عالی هستند و یا حتی ایجاد دیوارهای سبز در طراحی حیاط خلوت. اما برای پوشش سقف و حریم خصوصی در مقابل همسایگانی که از بالا به سمت حیاط خلوت مشرف هستند، سایبان چتری و یا سقف های متحرک، بهترین انتخاب می باشند. زیرا در زمانی که به پوشش سقف نیاز نداشته باشید، می توانید آن را ببندید یا کنار بزنید.

ایجاد نشمین (لیوینگ روم یا داینینگ روم)

می توانید طراحی حیاط خلوت را به یک نشیمن دنج و عالی و یا یک غذاخوری زیبا در خانه اختصاص دهید. برای این منظور به مبلمان مناسب نیاز دارید که به آن، مبلمان باغی یا مبلمان فضای باز گفته می شود. این نوع مبلمان اگر از جنس مناسب انتخاب شود، می تواند تمام مدت سال در حیاط خلوت و محیط باز سالم باقی بماند.

نورپردازی در حیاط خلوت

و اما آخرین نکته، نورپردازی مناسب در طراحی حیاط خلوت است که کمک می کند از این فضای دنج، بتوانید در تاریکی هوا و شب ها هم استفاده کنید.

 

6 ایده برای طراحی حیاط خلوت

طراحی حیاط خلوت زیبا

1.       می توانید یک باغچه یا گلخانه پرورش گیاهان زینتی و یا باغچه تولید گیاهان و صیفی جات خانگی و ارگانیک در طراحی حیاط خلوت دایر کنید.

2.       می توانید طراحی حیاط خلوت را با تم های جغرافیایی جالب و دوست داشتنی همسو کنید، مثلا یک محیط ساحلی یا جنگلی زیبا. برای این کار می توانید دکوراسیون را متناسب با آن را انتخاب کنید.

3.       یک سینمای خانگی دایر کنید. می توانید تجهیزات مورد نیاز مانند صفحه نمایش، پروژکتور و اسپیکر خریداری کنید و حیاط خلوت را به یک سینمای واقعی و خانگی تبدیل کنید. این ایده برای سرگرمی های خانوادگی و یا مهمانی ها خیلی عالی است.

4.       آبنما بسازید. آبنما برای طراحی حیاط خلوت خیلی خلاقانه است و البته بسیار فرح بخش و کاربردی. بودن در کنار آبنما به شما حس طبیعت بکر را  منتقل می کند و در تعدیل دمای محیط هم بسیار عالی است.

5.       یک تنور خانگی در طراحی حیاط خلوت بگنجانید. اگر به پخت و پز در طبیعت و یا پختن نان و کلوچه علاقه دارید، قطعا این ایده را تحویل خواهید گرفت.

6.       حیوانات خانگی را در حیاط خلوت نگهداری کنید. می توانید محیط زندگی آنها را در حیاط خلوت طراحی کنید و آن را وسعت ببخشید تا این حیوانات هم راحت تر باشند. اگر پرنده ای دارید، قطعا صدای آواز خواندن آن باعث جذابیت بیشتر طراحی حیاط خلوت می شود.

 

آشنایی با برند دکورز – کیفیت برتر محصولات و مبلمان باغی

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

مبلمان فضای باز مدل کاسپین پلاس e1688641573700

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”