فواید آفتاب گرفتن و تجهیزات آفتاب گرفتن

آفتاب گرفتن یکی از بهترین کارهایی است که هر کسی از آن در فصل بهار لذت می برد و اگر از فواید و روش درست آن اطلاع داشته باشید، قطعا آن را در برنامه ریزی خود قرار می دهید. حالا که بعد از مدت ها می توانید در فضای باز بنشینید و از انواع تجهیزات باغی خود لذت ببرید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید و آفتاب گرفتن اصولی و بدون ریسک را نیز بیاموزید.

پس با ما در “دکورز”یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

چطور از آفتاب فصل بهار لذت ببریم؟

فواید آفتاب گرفتن

فصل بهار، فصل تغییرات بزرگ است و اگر شما هم به اطراف خود دقت کنید، می بینید که همه چیز زیباتر و دوست داشتنی تر است. مردم تمایل زیادی به بیرون رفتن و وقت گذراندن در بیرون از خانه دارند. گل ها بیرون آمده اند و درختان سرسبز شده اند و آفتاب بهاری هم دلنوازتر می تابد. کارهای زیادی هستند که می توانند در فصل بهار برایتان لذت بخش باشند و اوقات خوشی را با آنها تجربه نمایید:

  • آفتاب گرفتن
  • شنا
  • پیاده روی
  • پیکنیک
  • صرف غذا در فضای باز
  • بازی و سرگرمی با دوستان و اطرافیان
  • کوهنوردی
  • و…

هر کدام از فعالیت های بالا نیاز به تجهیزات خاصی دارند اما شاید هیچ کدام به اندازه آفتاب گرفتن، مفید و در عین حال دارای ریسک نباشد. در سال های اخیر، آفتاب گرفتن مخصوصا به منظور برنزه شدن، مشکلات پوستی و سلامتی زیادی برای مردم دنیا ایجاد کرده است. از طرفی، کمبود نور آفتاب و کمبود قرار گرفتن در معرض نور آفتاب هم می تواند به همین اندازه خطرناک و مشکل آفرین باشد. پس لازم اصول قرارگیری در معرض تابش نور مفید – مضر خورشید را یاد بگیرید.

 

فواید و مزایای آفتاب گرفتن در فصل بهار

  1. بهبود خلق و خو و کاهش خشونت های رفتاری و عصبی
  2. کاهش ریسک ابتلا به افسردگی و استرس
  3. کاهش دیابت نوع 2
  4. بهبود بیماری های مختلف جسمی  و حتی سرطان
  5. کاهش فشار خون
  6. افزایش کیفیت و مدت خواب شبانه
  7. تقویت سیستم ایمنی بدن
  8. بهبود عملکرد ذهنی کودکان و افزایش توانایی یادگیری در آنها

نکته:

برای بهره بردن از فواید آفتاب گرفتن در فصل بهار، یک پیاده روی 15 دقیقه ای در معرض نور آفتاب پیشنهاد می شود.

 

مضرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید

مضرات نور خورشید

  1. آفتاب سوختگی
  2. پیری زودرس پوست
  3. ابتلا به سرطان پوست

نکته:

این مضرات به دلیل وجود اشعه های خطرناک و قدرتمند موجود در نور خورشید (اشعه UV) هستند. با رعایت نکاتی ساده، می توان این مضرات را از نور خورشید حذف کرد (در واقع از مضرات آن در امان ماند) و از فواید آن بهره برد. به طور مثال:

  • استفاده از محصولات و تجهیزات محافظتی (آنتی UV)
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی حتی با وجود تجهیزات محافظتی

 

چند نکته درباره روش اصولی آفتاب گرفتن

همان طور که در بالا گرفتیم، یک پیاده روی 15 دقیقه ای برای بهره بردن از فواید آفتاب بسیار عالی است. اما اگر منظور شما از آفتاب گرفتن، یک استراحت عالی و برنزه شدن است، نکات زیر به دردتان می خورد:

از کرم ها و لوسیون های ضدآفتاب استفاده کنید. این محصولات مراقبتی را باید 30 دقیقه قبل از آفتاب گرفتن بزنید.

از ضدآفتاب با SPF 30 استفاده کنید تا محافظت مناسبی به پوست شما بدهد، همچنین باید یک لایه ضخیم از کرم به پوست بمالید و مقدار آن کافی باشد.

بین ساعت های 11 تا 15، بیشترین میزان اشعه یو وی در فضای باز وجود دارد پس در این ساعت ها در سایه بمانید.

آب و شنا می تواند تاثیر ضدآفتاب و لوسیون را کاهش دهد و باعث تشدید سوختگی پوست شود پس باید از انواع ضدآفتاب ضدآب استفاده کنید.

لوسیون ها و کرم های ضدآفتاب تا 2 ساعت ایمنی ایجاد می کنند پس آنها را تمدید کنید.

اگر پوست شما سفید یا خیلی سفید است، اصرار به آفتاب گرفتن و برنزه شدن نداشته باشید. زیرا چنین پوست هایی قابلیت برنزه شدن ندارند و آسیب بسیار زیادی می بینند.

خیس شدن بدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون محصولات ضدآفتاب، بسیار سوزاننده و خطرناک است.

 

تخت آفتابی و سایبان فضای باز برای آفتاب گرفتن

تخت آفتابی تخت استخری برند دکورز

یکی از تجهیزات بسیار محبوب و پرطرفدار برای فضای باز و همچنین کنار استخرها، تخت استخری و سایبان چتری است که از قدیم به عنوان یک مبلمان لوکس شناخته می شود و این روزها، خانواده های زیادی حتی بدون داشتن استخر، از آن در فضای باز استفاده می کنند. زیرا:

  • برای استراحت در فضای باز عالی است.
  • برای آفتاب گرفتن و برنزه شدن عالی است.
  • نمای لوکسی به دکوراسیون فضای باز می دهد.
  • کاربرد خیلی زیادی در تعطیلات دارد.

چه نوع تخت آفتابی مناسب برای فضای باز است؟

درست مانند دیگر انواع مبلمان باغی و تجهیزات فضای باز، تخت استخری هم باید برای استفاده در شرایط بیرونی طراحی شده باشد. نور آفتاب روی هر چیزی تاثیر مخرب دارد و به همین دلیل، تخت آفتابی هم باید جنس ضدآفتاب و آنتی یو وی داشته باشد. بهترین نوع تخت آفتابی در بازار، انواع تخت ریلکسی حصیری پلی رتن است. این تخت های حصیری با داشتن اسکلت آلومینیومی ضدزنگ و مقاوم، در برابر اشعه خورشیدی مقاوم می باشند و از طرفی با خاصیت نانویی، ضدآب و ضد کپک و قارچ (کاملا بهداشتی و استریل) هستند.

انواع مبلمان استخری “برند دکورز”

برند دکورز به عنوان یکی از اولین و اصلی ترین قطب های تولید مبلمان و تجهیزات فضای باز از جنس حصیری پلی رتن در ایران، انواع تخت آفتاب و ریلکسی زیبا و کاربردی با تشک های نرم و بادوام را در بین محصولات خود عرضه نموده است که از جمله پرفروش ترین محصولات فضای باز محسوب می شوند. برای مشاهده و خرید این محصولات، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید تخت استخری، تاب ریلکسی و آلاچیق استخری

 

چرا باید مبلمان و تجهیزات باغی را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

میز-صندلی-مخصوص-ویلا-دکورز

ضمانت و خدمات پس از فروش مبلمان و تجهیزات باغی برند دکورز:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزی 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912