طراحی روف گاردن

برای ایجاد یک بام باغ یا همان طراحی روف گاردن، ایده های بسیار زیادی می توان داشت. اما اجرایی کردن این ایده ها، هم به بودجه متفاوتی نیاز دارد و هم اینکه باید مطمئن شویم که پشت بام خانه یا آپارتمان، تا چقدر می تواند بار مرده و افزایش آن در طراحی روف اردن را تحمل نماید.

با ما در “دکورز”یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

طراحی روف گاردن و مهمترین نکته آن

طراحی و اجرای روف گاردن یک کار بسیار تخصصی است. بام بسیاری از ساختمان ها و خانه ها، ظزفیت تحمل اجرای روف گاردن را ندارد. به همین خاطر باید در ابتدای کار و توسط یک تیم حرفه ای، تمام این موضوعات سنجیده و ارزیابی شود. تنها در صورت محرز شدن این موضوع که سقف انتهایی سازه قابلیت تحمل روف گاردن را دارد، می توان به طراحی و اجرای آن پرداخت. مرحله بعدی هم تعیین بودجه است که می تواند تعداد آیتم های اجرایی در طراحی روف گاردن را کم یا زیاد کند.

ضمن اینکه میزان باری که بام می تواند تحمل کند نیز باید تخمین زده شود تا بتوان طراحی روف گاردن را به بهترین نحو و با آیتم های مناسب انجام داد.

 

آیتم های جذاب د طراحی روف گاردن

فضای سبز و پوشش گیاهی مناسب

فضای سبز و پوشش گیاهی در روف گاردن

یکی از اصلی ترین و جذاب ترین آیتم های طراحی روف گاردن، پوشش گیاهی و فضای سبز آن است. اصلا بدون این آیتم، نمی توان نام روف گاردن (باغ بام) را روی آن پروژه گذاشت. طراحی فضای سبز می تواند تنوع زیادی داشته باشد. مثلا اینکه:

  • چند درصد از متراژ پشت را فضای سبز در نظر بگیریم.
  • سبک طراحی آن به چه صورت باشد، سنتی یا مدرن؟
  • گیاهانی که برای روف گاردن انتخاب می کنیم از چه نوعی باشند (البته این موضوع از حالت سلیقه ای به تخصصی تبدیل می شود. زیرا بحث آبیاری و مقاومت گیاهان در برابر تابش مستقیم نور خورشید هم پیش می آید که بهتر است از کارشناسان این حوزه مشورت بگیرید).
  • از گلدان و باکس استفاده شود و یا از روش کاشت گیاهان. در این صورت، بحت ضدآب کردن سقف و سیستم های آبیاری نیز می پیش می آید.

سایبان برای روف گاردن

پرگولا در طراحی روف گاردن

مورد بعدی، ایجاد سایبان مناسب در طراحی روف گاردن است. این آیتم هم درست مانند فضای سبز از ضروریات است؛ زیرا بدون آن نمی توان در طول روزهای گرم و آفتابی از موهبت یک باغ در بام ساختمان لذت برد. معمولا برای طراحی روف گردن از پرگولا با متریال سبک و یا سایبان چتری یا پرده های سقفی استفاده می شود تا وزن کمی ایجاد نماید.

مبلمان فضای باز

مبلمان فضای باز حصیری

تمام این بام باغ برای این است که بتوان در آن تفریح و استراحت کرد و بدون مبلمان فضای باز، چنین چیزی هم امکان پذیر نیست. بنابراین باید مبلمان مناسبی نیز تهیه کنید که البته باید بگوییم، تنوع این مبلمان بسیار زیاد است و شما باید با توجه به سبک زندگی و نیازتان آنها را انتخاب کنید. اما به طور کلی، بهتر است مبلمان روف گاردن را از انواع زیر انتخاب کنید:

آبنما و استخر در طراحی روف گاردن

آبنما و حوض

اگر روف گاردنی که می توانید بسازید، ظرفیت زیادی دارد، احتمالا ایده یک آبتنی حسابی در آن هم می تواند وسوسه کننده باشد. البته آبنما که جنبه زینتی دارد و باعث دل انگیزتر شدن فضای روف گاردن می شود. اما استخر کمی چالش برانگیزتر است. پیشنهاد ما استفاده از استخر و جکوزی های آماده است که اتفاقا این روزها به یک ترند عالی در تمام دنیا برای فضای باز تبدیل شده اند.

باربیکیو

باربیکیو در روف گاردن

یکی دیگر از آیتم های ضروری و مورد علاقه خانواده ها در طراحی روف گاردن، باربیکیو است که امکان پخت و پز در روف گاردن را به شما می دهد. اگر خیلی حرفه ای هستید و عادت دارید در فضای باز مهمانی برگزار کنید، می توانید یک آشپزخانه تمام عیار در طراحی روف گاردن خود داشته باشید اما در حد یک آتشدان و یک منقل (با سایزهای مختلف) نیز می تواند نیاز شما را رفع کند.

نورپردازی و کفپوش نیز مهم است.

کفپوش در طراحی روف گاردن

نورپردازی کمک می کند تا در شب هم بتوانید به اندازه روزها از روف گاردن بهره ببرید. اما کفپوش یک موضوع سلیقه ای است که بهتر است آن را به بهترین شیوه انجام دهید. زیرا هم باعث لوکس تر به نظر رسیدن طراحی روف گاردن می شود و هم اینکه استفاده از فضای باز و قرار دادن مبلمان باعی در آن را راحت تر می کند.

 

چرا باید مبلمان و تجهیزات باغی را از جنس حصیری پلی رتن (پلیمری) انتخاب کنیم؟

پلیمر نوعى پلاستیک است که انواع مختلفى دارد. مقاوم ترین و باکیفیت ترین نوع پلیمرى که براى ساخت مبلمان و صندلى باغى در بازار وجود دارد، پلیمر پلى رتن است که در “برند دکورز” با استفاده از به‌روزترین متد مهندسى پلیمر و نانو ساخته مى شود و مزایاى بسیار عالى و کاملا متناسب برای استفاده در فضای باز را به همراه دارد. به همین دلیل، صندلى و مبلمان پلیمرى پلى رتن بهترین نوع مبلمان باغى در بازار است که دوام بسیار زیادى در فضاى باز دارد و تحت تاثیر بارندگى و تابش نور خورشید دچار خرابى و فرسودگى نمى شود.

برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

میز و صندلی نهارخوری

ضمانت و خدمات پس از فروش مبلمان و تجهیزات باغی برند دکورز:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزی 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912