طراحی فضای باز

این روزها، طراحی فضای باز به اندازه چیدمان و دکوراسیون داخلی منازل، اهمیت پیدا کرده است. چون هر خانواده ای که چنین فضایی در اختیار دارند، قطعا بیشترین اوقات تعطیلی و فراغت خود را در آن سپری می کنند و حتی مهمانی ها و جشن های خود را در فضای باز برگزار می کنند. بنابراین دانستن نکات مهم برای طراحی فضای باز، خیلی ضروری و کاربردی است.

پس با ما در “دکورز”یکی از بهترین تولید کننده های مبلمان باغی با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات فضای باز – همراه باشید تا شما را با نکات مهم در زمان طراحی فضای باز، آشنا سازیم:

 

طراحی فضای باز برای افزایش قیمت باغ و ویلا و به طور کلی فضای باز

شما هر چقدر که به طراحی فضای باز و تجهیز و دکور آن، اهمیت بیشتری بدهید، قطعا در افزایش قیمت و بهای آن تاثیر بیشتری خواهد داشت. علاوه بر آن، می توانید زیبایی و کیفیت بیشتری را در آن شاهد باشید و لذت بیشتری از این فضا ببرید. طراحی فضای باز با توجه به اینکه این روزها، خیلی در بین مردم در سرتاسر کشور اهمیت پیدا کرده است، باید به شیوه درست و اصولی انجام شود.

5 نکته ای که در ادامه برای طراحی فضای باز به آنها می پردازیم، کمک زیادی به افزایش قیمت املاک شما می کنند:

 

1. نورپردازی و ایجاد روشنایی مناسب در قسمت های مختلف فضای باز

طراحی فضای باز به هر سبکی و با هر هزینه و بودجه ای، به نورپردازی مناسب و هوشمندانه نیاز دارد تا بخش های مختلف فضای باز، روشن و قابل استفاده شود و از طرفی بتوان از تمام ظرفیت های آن در زمانی که هوا تاریک است هم استفاده نمود.

نورپردازی باید با چراغ های کم مصرف و مدرن به صورت هوایی و همچنین از کف باشد. برای این کار، حتما به یک کارشناس برق ماهر نیاز دارید تا کار نورپردازی بدون نقص و کاملا به روز و مدرن انجام شود.

 

2. احداث استخر و آبنما

آبنما و استخر در طراحی فضای باز

اصلا طراحی فضای باز بدون استخر و آبنما، یک چیزی کم دارد. شاید احداث استخر و آبنما چیزی به قیمت باغ و ویلای شما اضافه نکند، اما نبود این دو آیتم، قطعا باعث افت قیمت آنها می شود. اکثر مردم، باغ و ویلا را به خاطر استخر آن دوست دارند و اگر یک آبنما در کنار آن احداث کنید، قطعا فضای باز شما، سَبک بسیار دلنشین و دلربایی به خود می گیرد و البته شیک تر هم می شود.

بسیاری از تجهیزات باغی مانند تخت استخری و انواع مبلمان برای چیدمان در کنار استخر، فوق العاده زیبا و محبوب هستند. آبنما هم می تواند صدای دلنشین جریان آب را در ملک شما طنین انداز کند تا از شنیدن آن و حذف صداهای اضافی و ناخوشایند باغ، لذت بیشتری ببرید و آرامش بگیرید.

 

3. یک نقطه کانونی برای چیدمان مبلمان در نظر بگیرید

در طراحی فضای باز، بهترین نقطه باغ و محوطه ویلا و… را به ایجاد یک نقطه کانونی اختصاص دهید. این نقطه کانونی باید:

  • بهترین دید و منظره را داشته باشد.
  • ابعاد آن متناسب با ابعاد کلی فضای باز باشد.
  • خوش آب و هوا باشد.
  • بهترین نقطه از لحاظ زاویه تابش آفتاب و زاویه سایه باشد.

نکته:

ایجاد نقطه کانونی برای چیدمان بهتر مبلمان فضای باز است. با توجه به سبک چیدمان و سبک دکوراسیون و طراحی فضای باز، می توانید بهترین انتخاب ها در خرید مبل و صندلی فضای باز داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم مطالعه نمایید:

اجرای سبک روستیک با مبلمان حصیربافت پلی رتن برند دکورز

دکور سبک بوهو در کنار مبلمان حصیربافت پلی رتن

چیدمان باغ و ویلا به سبک مینیمال با مبلمان حصیری رتن

 

4. استفاده از تایل ها و کفپوش های مخصوص فضای باز

ایجاد عرشه و سکو در طراحی فضای باز

در بازار، انواع متعددی از تایل و کفپوش های مخصوص طراحی فضای باز وجود دارد. انتخاب و استفاده از این کفپوش ها برای ساخت یک عرشه یا همان سکوی مرکزی در فضای باز، می تواند کلاس و سطح طراحی فضای باز شما را تا حد بسیار زیادی ارتقا دهد.

این کفپوش ها و استفاده از آنها در طراحی فضای باز، همان نقطه تمایز ملک شما از دیگر انواع باغ و ویلای تجاری خواهد بود. پس حتما این ایده را به کار ببندید.

 

5. حریم خصوصی ایجاد کنید

می دانید که ما ایرانی ها حتی در فضای باز هم به دنبال یک حریم خصوصی مناسب هستیم و دوست داریم که این حریم حتما در گوشه و کنار طراحی فضای باز به نحوی رعایت شود تا راحت تر باشیم. البته فقط بحث حریم خصوصی نیست، با ساخت یک مکان مسقف مانند پرگولا و آلاچیق، امکان استفاده از فضای باز در زمان هایی که هوا چندان مساعد نیست را نیز فراهم می کنید. گرم کردن یا خنک کردن چنین مکانی در زمستان و تابستان، بسیار راحت تر است.

 

چرا باید مبلمان فضای باز را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

مبلمان اوت دور و فضای باز، در جنس ها و متریال های مختلفی ساخته می شود. اما هیچ کدام از آنها به زیبایی، جذابیت، تنوع و کیفیت بسیار بالای پلی رتن نیستند. مبلمان پلی رتن، ماندگاری و دوام بسیار بالایی در فضای بیرونی و در شرایط جوی مختلف دارد و از طرفی، بسیار شیک و زیباست و از انواع لوکس و مجلل برای دکوراسیون انواع فضاهای بیرونی مانند دکوراسیون تراس بزرگ یا دکوراسیون باغ و ویلا و پاسیو محسوب می شود.

ضمن اینکه به دلیل همین زیبایی و جذابیتی که در مدل و طراحی مبلمان باغی برند دکورز به چشم می خورد، برای استفاده در دکوراسیون داخلی نیز مناسب است و می توانید یک استفاده چند منظوره از آن داشته باشید.

برند دکورز

کیفیت برتر محصولات برند دکورز

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

آدرس شعب و اطلاعات تماس:

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزى 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912