مبلمان باغی چوبی

مبلمان باغی چوبی و در واقع مبلمان چوبی مخصوص فضای باز، یکی از انواع مبلمان موجود در بازار است که اتفاقا نمای زیبا و جذابی هم دارد، اما خرید آن شما را با چالش های گوناگونی روبرو می کند. زیرا باید مراقبت های ویژه ای از آن به عمل آورید تا سالم بماند. اگر مبلمان باغی چوبی دارید و یا انتخاب شما برای خرید یک دست مبلمان باغی، از جنس چوبی است، حتما تا انتهای این مقاله را بخوانید.

پس با ما در “دکورز” یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

چرا باید از مبلمان باغی مراقبت کنیم؟ چرا باید از مبلمان باغی چوبی بیشتر مراقبت کنیم؟

مبلمان چوبی

احتمالا با خواندن تیتر بالا، کاملا متوجه شده اید که تمام انواع مبلمان باغی نیاز به مراقبت دارند اما مبلمان باغی چوبی بیشتر!

چرا؟

چون مبلمان چوبی دارای متریالی با جنس چوب طبیعی است و چوب هم در شرایط جغرافیایی مختلف و محیط بیرونی، آسیب پذیر است و با خطرات و ریسک هایی همراه است که نیاز به مراقبت و محافظت از آن را بسیار بیشتر می کند. مبلمان چوبی به دلیل داشتن بافت نفوذپذیر نسبت به آب و رطوبت و همچنین عدم لایه محافظتی در برابر تابش نور خورشید، خیلی زود دچار فرسودگی و خرابی می شود.

شاید حتی با خرید مبلمان باغی چوبی، تا سال ها بتوانید از آن استفاده کنید اما خیلی زود متوجه می شوید که زیبایی و ظاهر جذاب مبلمان از بین رفته است و کهنگی و فرسودگی جای آن را گرفته است. از آنجا که هیچ کس دوست ندارد با مبلمان باغی بدشکل و نازیبا سر کند، دانستن نکته های مراقبت از این نوع مبلمان، کاملا ضروری به نظر می رسد.

 

نکات و روش های مراقبت از مبلمان باغی چوبی

تعمیر مبل چوبی

مراقبت از باران و آفتاب

تقریبا همه می دانند که رطوبت و خیس شدن برای چوب بسیار مضر است و باعث باد کردن چوب و تبله شدن آن می شود. اما تابش نور آفتاب شاید چندان مضر شمرده نشود، در حالی که بسیار مضر است. نور آفتاب باعث تغییر رنگ سریع چوب و همچنین ایجاد لک هایی تیره در ظاهر آن می شود. پس لازم است مبلمان باغی چوبی را از هر دوی این عوامل مخرب دور نگه دارید.

یادتان باشد که نادیده گرفتن این موضوع، خیلی زود شما را پشیمان می کند.

تمیز کردن دائمی و جلوگیری از کهنه شدن آلودگی ها و کثیفی ها

گرد و خاک، لک های چربی و غبار و… روی مبلمان باغی چوبی، هم خیلی زود خودشان را نشان می دهند و هم اینکه خیلی زود تبدیل به جرم سخت و غیر قابل برطرف شدن می شوند. بنابراین نیاز هست که دائما تمیز شوند.

مواد تمیز کننده و روش های تمیز کردن را تست کنید

یک نکته مهم دیگر این است که بسیاری از پاک کننده ها و شوینده ها برای تمیز کردن و شستشوی مبلمان چوبی مناسب نیستند. بنابراین حتما آنها را در یک بخش کوچک و دور از دید مبل تست کنید تا دچار اشتباه نشوید.

دور نگهداشتن مبلمان از آفات و حشرات

مبلمان باغی چوبی به دلیل داشتن بافت سلولزی می تواند یک غذای محبوب برای بسیاری از آفات و حشرات باشد. به همین دلیل لازم است که مبلمان را از آنها در امان نگه دارید. سم پاشی و آفت کشی در اطراف مبلمان چوبی و همچنین بررسی دائمی گوشه ها و کناره ها و درزهای مبلمان بسیار مهم و ضروری است.

چند توصیه:

حتما آلاچیق یا پرگولای مناسب در باغ و یا محوطه خود بسازید تا از مبلمان باغی چوبی محافظت کنید.

با خرید سایبان چتری، مبلمان را از تابش نور آفتاب دور نگه دارید.

در صورت عدم استفاده از مبلمان، آن را جمع آوری و در محل مناسبی انبار کنید.

از رنگ های پوششی و محافظ استفاده کنید. البته یادتان باشد که این رنگ زدن را باید هر از چند گاهی یکبار تکرار کنید.

اتصالات مبلمان باغی چوبی، پاشنه آشیل این نوع مبلمان محسوب می شود زیرا احتمال خوردگی و شل شدگی اتصالات (پیچ و مهره) در بستر چوبی بسیار بیشتر است. بنابراین لازم است با این نوع مبلمان خیلی نرم و لطیف برخورد کنید، از تکان های شدید، وزن زیاد و جابه جایی نامناسب بپرهیزید.

 

چرا باید مبلمان و تجهیزات باغی را از جنس حصیری پلی رتن (پلیمری) انتخاب کنیم؟

پلیمر نوعى پلاستیک است که انواع مختلفى دارد. مقاوم ترین و باکیفیت ترین نوع پلیمرى که براى ساخت مبلمان و صندلى باغى در بازار وجود دارد، پلیمر پلى رتن است که در “برند دکورز” با استفاده از به‌روزترین متد مهندسى پلیمر و نانو ساخته مى شود و مزایاى بسیار عالى و کاملا متناسب برای استفاده در فضای باز را به همراه دارد. به همین دلیل، صندلى و مبلمان پلیمرى پلى رتن بهترین نوع مبلمان باغى در بازار است که دوام بسیار زیادى در فضاى باز دارد و تحت تاثیر بارندگى و تابش نور خورشید دچار خرابى و فرسودگى نمى شود.

برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

مبلمان فضای باز دکورز

ضمانت و خدمات پس از فروش مبلمان و تجهیزات باغی برند دکورز:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزی 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912