نحوه تمیز کردن و شستشوی سایبان چتری

در این مقاله، قصد داریم روش تمیز کردن و شستشوی سایبان چتری را به شما بگوییم که باعث می شود هم نمای زیبا و تمیزی پیدا کند و هم ماندگاری و طول عمر آن افزایش یابد. همان طور که می دانید، سایبان چتری یکی از بهترین و کاربردی ترین تجهیزات باغ است که کمک می کند استفاده بسیار بهتر و راحت تری از فضای باز داشته باشید، پس به فکر تمیز کردن آن هم باشید.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا روش ساده شستشوی سایبان چتری را به شما بگوییم:

 

مزایای سایبان چتری در فضای باز

مبلمان باغی

حتما شما هم زمانی که در فضای آزاد و یک مکان بدون سقف هستید، به دنبال سایه می گردید تا از گرما، آفتاب سوختگی و… در امان بمانید. بهترین وسیله ای که کمک می کند در هر نوع فضای باز با هر نوع کاربری و متراژی، یک سایه مناسب و کاربردی داشته باشید، سایه بان چتری است.

در واقع این نوع سایه بان به دلیل داشتن:

  • انواع سایز کوچک تا بزرگ
  • قابلیت باز و بسته شدن راحت
  • قابلیت حمل و جابجایی آسان

بهترین نوع سایبان برای فضای باز است که خرید آن کاملا ضروری به نظر می رسد. در واقع، نه تنها با کمک این چترها می توانید از مشکلات فضای باز مانند گرمای شدید، آفتاب سوختگی و… در امان بمانید، یک استفاده بسیار مهم دیگری نیز می توانید از آن داشته باشید و آن:

مراقبت از مبلمان فضای باز و جلوگیری از فرسودگی و خرابی آن در اثر تابش مستقیم نور خورشید

می باشد. حتما شما هم در زمان خرید مبلمان باغی، نگران این موضوع بوده اید که چگونه می توان از مبلمان زیبا و گران قیمت باغی، نگهداری و مراقبت بهتری به عمل آورد؟ سایه بان چتری، بهترین گزینه است و داشتن چند سایز از آن، برای استفاده در بخش های مختلف باغ و محوطه های فضای باز، کاملا ضروری به نظر می رسد.

ضمن اینکه، چترها با رنگ های زیبایی که دارند، باعث می شوند فضای باز جلوه و نمای بسیار زیباتری پیدا کند.

 

آموزش روش تمیز کردن و شستشوی سایبان چتری

اولین نکته ای که در خصوص تمیز کردن و شستشوی سایبان چتری باید بدانید، این است که حتما طبق دستور العمل شستشوی آن عمل کنید. اگر در قسمتی از فریم چتر و یا در کاور آن، روشی برای شستشوی سایبان چتری توضیح داده شده است، حتما طبق آن عمل کنید. شاید هم لازم باشد با توجه به جنس کاور و یا فریم آن، به دنبال یافتن روش شستشوی سایبان چتری در سایت تولید کننده آن و یا در گوگل باشید.

به هر حال اگر چنین چیزی مقدور نبود، می توانید از یک روش بدون موثر و کلی که در ادامه می گوییم، کمک بگیرید تا شستشوی سایبان چتری را با خیال راحت از اینکه در آن آسیبی ایجاد نمی شود، انجام دهید.

شستشوی سایبان چتری – قست کاور چتر

شستشوی سایبان چتری کاور

  • اول از همه، قسمت کاور چتر را باز نمایید و آن را در یک سطح تمیز پهن کنید.
  • زباله ها را از روی آن پاک کنید (می توانید جارو برقی بکشید تا گرد و غبار هم از روی آن پاک شود). ممکن است لازم باشد از یک وسیله مانند برس مخصوص استفاده کنید تا بتوانید فضولات پرندگان، برگ ها و صمغ های چسبیده به پارچه را پاک کنید.
  • روی کاور آب بگیرید تا گرد و خاک و دیگر آلودگی های آن شسته شود.
  • حالا یک محلول درست کنید. یک قسمت آب + یک قسمت سرکه سفید + یک قسمت صابون مایع
  • محلول را به خوبی با هم مخلوط کنید و روی کاور سایبان بریزید (پشت و روی سایه بان را کاملا به این محلول آغشته کنید).
  • سپس با یک برس نرم و یا یک تکه پارچه حوله ای و یا یک اسکاچ، شروع به کشیدن روی کاور کنید تا همه قسمت های آن تمیز شود (هم رو و هم پشت کاور).
  • 15 دقیقه صبر کنید تا کاور در محلول شوینده دست ساز شما خیس بخورد و بعد آب کشی کنید.
  • اگر احساس کردید که به اندازه کافی تمیز نشده، این روش شستشو را یک بار دیگر تکرار کنید.

شستشوی سایبان چتری – قسمت فریم چتر

شستشوی سایبان چتری اسکلت و فریم

فریم و اسکلت چترها معمولا دو جنس چوبی و یا فلزی دارد. در صورت فلزی بودن آن، کارتان خیلی ساده است. به راحتی می توانید با یک دستمال خیس، آن را تمیز کنید و اگر جرم یا لکه های سختی روی آن بود، کمی آب گرم و صابون درست کنید و با یک تکه اسفنج یا برس، آن را بکشید تا تمیز شود.

اما اگر فریم سایبان چتری از جنس چوب است، باید دقت بیشتری داشته باشید. ممکن است چوب دچار پوسیدگی شده باشد، پس حتما در موقع کشیدن آن، مراقبت باشید که بافت آن جدا نشود. برای شستشوی سایبان چتری با فریم چوبی، می توانید از محلول آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید. (مراقبت های ضروری از مبلمان باغی چوبی که باید بدانید!)

ضمنا ممکن است چوب دچار کپک زدگی هم باشد. در این صورت باید قسمت هایی که دچار کپک هستند را به خوبی با این محلول بشویید تا کاملا تمیز شود.

چند نکته مهم درباره شستشوی سایبان چتری:

بعد از شستشوی سایبان چتری (هم قسمت کاور و هم قسمت فریم)، حتما آن را در هوای آزاد و یا در مقابل نور آفتاب به طور کامل خشک کنید. اگر جنس بدنه از آهن یا فولاد است، کار خشک کردن آن را خودتان با یک دستمال یا حوله خشک بلافاصله بعد از شستشو انجام دهید (اگر آلومینیومی بود، خیالتان راحت باشد که زنگ نمی زند).

هرگز از سفید کننده ها و یا محلول های دارای آمونیاک برای تمیز کردن و شستشوی فریم سایبان چتری استفاده نکنید. اما برای کاور آن، می توانید قسمتی از پارچه آن را با کمی از محلول سفید کننده تست کنید و اگر ایمن بود، استفاده نمایید.

برای پایه ها و فریم چوبی، بعد از اتمام شستشو و خشک شدن، از یک روغن مخصوص چوب و یا رنگ و یا پوشش محافظ چوب، روی آن استفاده کنید تا دیرتر دچار پوسیدگی یا کپک زدگی شود.

برای مراقبت بیشتر از سایبان چتری و عدم نیاز به شستشوی سایبان چتری به صورت مکرر، بهتر است آن را در زیر درختان قرار ندهید تا صمغ و شیره آنها و یا میوه ها روی آن سقوط نکنند.

از تجمع آب روی سایبان جلوگیری کنید تا باعث ایجاد کپک در آن نشود.

 

آشنایی با برند دکورز – کیفیت برتر محصولات و مبلمان باغی

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

میز و صندلی فضای باز ویلایی یوکا

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”