مبلمان فضای باز ضد خش

اگر برای باغ و ویلا، محوطه های بیرونی و یا حتی مشاغل تفریحی و عمومی به دنبال بهترین مبلمان فضای باز ضد خش می گردید، حتما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله را بخوانید چرا که قصد داریم تمامی انواع مبلمان فضای باز از لحاظ ضدخش بودن، بررسی کنیم و بهترین نکات در زمان خرید مبلمان را به شما بگوییم.

پس با ما در وب سایت دکورز همراه باشید تا شما را با بهترین انواع مبلمان فضای باز ضد خش آشنا سازیم:

 

مبلمان فضای باز ضد خش یعنی چه و چرا اهمیت دارد؟

می دانید که شرایط در فضای باز، به هیچ عنوان شبیه به شرایط خانه و فضای بسته نیست. در فضای باز، عوامل تخریب کننده مبلمان بسیار شدیدتر و فعال تر هستند که باعث می شوند زیبایی، سلامت و طول عمر مبلمان به شدت تحت تاثیر قرار داشته باشد، از جمله این عوال:

  • نور خورشید
  • رطوبت، باران و برف
  • باد و طوفان
  • آلاینده های طبیعی مانند گرد و خاک و ریزگردها و…
  • وجود آلاینده های میکروبی مانند قارچ و کپک و…

همه این ها، عواملی هستند که روی رنگ، بافت و ساختار مبلمان فضای باز تاثیر منفی دارند. یعنی این عوامل، به خودی خود باعث می شوند که مقاومت مبلمان و بدنه و رنگ آن کاهش یابد و مورد تخریب تدریجی قرار بگیرد. اولین چیزی که در این روند تخریب مشاهده می شود، تغییر رنگ، ایجاد ترک و بروز خط و خش و خراشیدگی روی مبلمان است!

بنابراین خرید مبلمان فضای باز ضد خش، به معنی خرید یک مبلمان کاملا مقاوم در برابر عوامل تخریب کننده طبیعی می باشد که باعث می شود مبلمان، تا مدت های طولانی، زیبا، سالم و کاربردی باقی بماند و طول عمر بالایی داشته باشد.

 

بررسی مبلمان فضای باز ضد خش در جنس های مختلف

مبلمان فضای باز چوبی

چوب ها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها به عنوان چوب نرم و برخی دیگر به عنوان چوب سخت شناخته می شوند. چوب های سخت، دوام و مقاومت بهتری دارند. برای مبلمان فضای باز، معمولا چوب خیزران، ساج، بلوط و… مورد استفاده قرار می گیرند. چوب ها، زیبا و با حسی گرم و جذاب هستند و انواع مقاوم و باکیفیت آنها، می توانند در شرایط آب و هوایی بیرون، سلامت و استحکام خود را حفظ کنند.

اما تنها به یک شرط! و آن هم مراقبت حداکثری از مبلمان چوبی می باشد. این مراقبت حداکثری، ایجاب می کند که در بسیاری از فصل ها و روزهای مخصوص سال، مبلمان را از دسترس خارج کنید و دائما آن را از تابش نور خورشید در امان نگه دارید. ضمن اینکه هر نوع چوبی، در برابر تغییر رنگ و ایجاد کهنگی و فرسودگی در ظاهر و رنگ چوب، غیر مقاوم است و خیلی زود زیبایی و نو بودن خود را از دست می دهد.

بیشترین آسیب هایی که مبلمان چوبی را تهدید می کند:

  • تغییر رنگ
  • ایجاد لک در بخش رویی
  • پوسیدگی
  • شل شدن پیچ و مهره و بست ها و اتصالات
  • رشد کپک و قارچ در منافذ چوب
  • و…

می باشد. مبلمان چوبی به هیچ عنوان یک مبلمان فضای باز ضد خش نیست.

مبلمان فضای باز سنگی و بتنی

مبلمان بتنی

این نوع مبلمان، اکثرا در فضاهای شهری مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به معنای واقعی، نوعی مبلمان فضای باز ضد خش محسوب می شود. اما وزن زیاد، دشواری جابجایی و سختی نصب آن و همین طور هزینه های بسیار سنگینی که برای ساخت دارد، عموم مردم و مشاغل را از داشتن آن منصرف می سازد. مردم، اکثر مبلمان را برای باغ و ویلا، تراس و بالکن و یا روف گاردن می خواهند.

ضمنا مبلمان سنگی برای مشاغلی مانند رستوران و کافی شاپ و…، محدودیت های جدی دارد و البته که مشتریان هم، نشستن روی چنین مبلمانی را نمی پسندند و به دنبال انوع راحت تر، نرم تر گرم تر می باشند.

مبلمان فضای باز آهنی و فولادی

مبلمان آهنی و فولادی

مبلمان فلزی، مبلمانی مقاوم است و در صورت استفاده از رنگ مناسب و باکیفیت روی آن، می تواند تا حدودی هم ضد خش باشد. البته مبلمان فولادی کاملا ضد خش نیستند اما به دلیل قطر باریک و غیر پهن در آن، چندان هم اهمیت ندارد که خش داشته باشد یا خیر زیرا چیزی که در یک مبلمان آهنی یا فولادی می بینید، قطعا سطح وسیعی پارچه + مقدار کمی فلز خواهد بود.

با این حال، مبلمان آهنی خیلی هم پرطرفدار نیست، زیرا:

  • در مقابل گرما و نور خورشید، به شدت داغ می شود و لمس داغ و ناخوشایندی دارد.
  • در هوای سرد، به شدت سرد می شود و حس ناخوشایندی دارد.
  • بسیار سنگین است و نمی تواند به اندازه کافی کاربردی باشد.
  • فلزات و حتی فولاد، در برابر خردگی، زنگ زدگی و… آسیب پذیر هستند.

مبلمان فضای باز شیشه ای

مبلمان شیشه ای

این نوع مبلمان، از شیشه های سکوریت و حرارت دیده با ضخامت بالا تولید می شوند که نمایی بسیار شیک و مدرن دارند (البته برخی از آنها از جنس های دیگری هستند و فقط نمای شیشه ای دارند که به سرعت هم در برابر نور خورشید تغییر رنگ می دهند). کثیفی در آنها زیاد است و با توجه به نوع ساخت، می توانند خیلی شکننده و آسیب پذیر باشند. قیمت بالا، تنوع و تولید محدود، وزن بالا و ایجاد نور بسیار قوی در محیط، از دلایلی هستند که استقبال عمومی از این نوع مبلمان را کاهش می دهد.

به هر حال، مبلمان شیشه ای به هیچ عنوان یک مبلمان فضای باز ضد خش نیست و نمی توان انتظار داشت که بتواند ظاهر شفاف و بدون خراش خود را تا مدت زیادی نگه دارد.

مبلمان پلاستیکی

مبلمان پلاستیکی

رزین ها و پلاستیک ها، انواع مختلفی دارند که به وسیله فرایند تزریق پلاستیک تولید می شوند. با توجه به کیفیت و نوع مواد اولیه، برخی از آنها می توانند تا حدودی باکیفیت باشند (اکثرا از پلاستیک بازیافتی می باشند) اما وزن بسیار سبکی دارند و نمی توان به عنوان یک مبلمان باکیفیت و لوکس به آن توجه نمود.

مبلمان پلاستیک معمولی به هیچ عنوان یک مبلمان فضای باز ضد خش محسوب نمی شود و اتفاقا در برابر خط و خراش بسیار آسیب پذیر است.

مبلمان فضای باز آلومینیومی

مبلمان فضای باز ضد خش آلومینیومی

مبلمان آلومینیومی هم به نوعی مبلمان فلزی محسوب می شود اما ویژگی های بسیار جالبی دارد که می تواند به عنوان مبلمان فضای باز ضد خش شناخته شود. از همین ابتدا، تاکید می کنیم که مبلمان آلومینیومی در درجه بندی های کیفی گوناگونی وجود دارد و همه آنها، ارزش دفاع را ندارند. اما اگر کاملا باکیفیت باشند و باکیفیت هم ساخته شده باشند، نوعی مبلمان عالی و فوق العاده برای استفاده در فضای باز خواهند بود.

لوله ها و پروفیل های آلومینیومی به اندازه آهن و فولاد مقاوم نیستند اما اگر قطر آنها مناسب باشد، کاملا مستحکم و قوی هستند و علاه بر آن، آنقدر سنگین نمی شوند که غیر قابل کاربرد شوند. بنابراین وزن مناسب خواهند داشت به گونه ای که مناسب مناطق بادخیز باشند و از طرفی تکان دادن و جابجایی آن سخت نباشد.

روکش رنگ پودی در مبلمان فضای باز ضد خش آلومینیومی:

یکی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد در مبلمان فضای باز ضد خش از نوع آلومینیومی، امکان استفاده از روکش رنگ پودری پلی استر در آن است که باعث می شود در برابر زنگ زدگی، تغییر رنگ، خراش و ترک، کاملا مقاوم باشد. بنابراین با خیال راحت می توان از آن به عنوان مبلمان فضای باز ضد خش یاد کرد.

مبلمان فضای باز حصیری پلی رتن

مبلمان حصیری پلی رتن

مبلمان حصیری از نوعی پلیمر بادوام و با چگالی بالا (پلی اتیلن) تولید می شود که به آن پلی رتن گفته می شود. نام حصیری به جنس آن ارتباطی ندارد بلکه به ظاهر آن مربوط است که به صورت الیاف یا رشته هایی روی یک اسکلت آلومینیومی کشیده می شود. پلی رتن با توجه به کیفیت تولید آن، می تواند یک مبلمان فضای باز ضد خش به معنای واقعی باشد.

علاوه بر ضد خش بودن، در برابر تغییر رنگ، پوسیدگی، شل شدن، قارچ و کپک و… نیز مقاومت کامل دارد و در یک کلام، مناسب ترین و تخصصی ترین نوع مبلمان فضای باز ضد خش با دوام و طول عمر بسیار بالا محسوب می شود. ضمن اینکه با توجه به الیاف و رشته های پلیمری، نمای شیک و لوکسی هم دارد و تنوع ساخت مبلمان فضای باز ضد خش در این نوع مبلمان، از همه انواع دیگر بیشتر است.

 

آشنایی با دکورز – برند ایرانی با کیفیت جهانی

مبلمان فضای باز مدل والنسیا

دکورز یکی از بهترین تولید کننده های ایرانی است که در کارخانجات آن، بهترین و بالاترین استانداردهای جهانی برای تولید مبلمان فضای باز ضد خش از جنس حصیری پلی رتن و مبلمان آلومینیومی به کار برده می شود. طول عمر بالای این تولیدات و همین طور کیفیت ثابت و تنوع بی نظیر در طراحی های راحت و زیبای آن، باعث شده تا بسیاری از خریداران فکر کنند که این برند، خارجی و وارداتی است. اما باید با افتخار بگوییم که این تولیدات، نتیجه تلاش مهندسین و طراحان بومی کشور خودمان می باشد.

ضمانت ۲۴ ماهه و بهترین خدمات پشتیبانی تمام محصولات برند دکورز، باعث شده تا استقبال و اعتماد به این برند افزایش بی سابقه ای داشته باشد. اما تمایز دیگری که باید در خصوص خرید از برند دکورز در مقایسه با مبلمان فضای باز ترک و خارجی عنوان کنیم، این است که با خرید از دکورز، می توانید تمام ست ها، مدل ها، رنگ مبلمان و جزئیات آنها را سفارشی سازی کنید (یعنی مبلمان بر اساس نیاز و سلیقه شما تولید شوند نه فقط از بین محصولات آماده به فروش!).

 

آشنایی با مبلمان فضای باز دکورز + ۵۴ مدل جذاب مبلمان باغی

 

آشنایی با ویژگی های مبلمان حصیری پلی رتن و مبلمان آلومینیومی برند دکورز:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر ۲۴ ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”