انتخاب نقطه کانونی در دکوراسیون فضای باز

شناخت نقطه کانونی در دکوراسیون فضای باز، درست مانند اهمیت آن در دکوراسیون داخلی می باشد. این موضوع برای کسانی که روی محوطه سازی های اطراف خانه و آپارتمان، ویلا، روف گاردن و یا حتی در کسب و کار خود سرمایه گذاری کرده اند، اهمیت فراوانی دارد. ایجاد یک نقطه کانونی در دکوراسیون فضای باز، کمک می کند چیدمان بسیار بهتری را رقم بزنید و علاوه بر آن، کاملا راحت باشد. در واقع نقطه کانونی باعث می شود کاربرد همه چیز در فضای باز راحت تر، زیباتر و بهتر شود.

با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان حصیربافت پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید تا شما را با جزئیات بیشتری درباره این موضوع آشنا سازیم:

 

نقطه کانونی در دکوراسیون به چه معناست؟

نقطه کانونی؛ بهترین و مناسب ترین قسمت در یک محیط برای چیدمان مبلمان در آن است. هر جایی که شما انتخاب کنید تا مبلمان خود را دور آن بچینید، یک نقطه کانونی است زیرا همان طور که می دانید، همه لوازم و اکسسوری ها در اطراف مبلمان چیده می شوند و مبلمان در آن، یک نقش محوری و بااهمیت ایفا می کند. درست است که هر قسمتی که شما مبلمان در آن بچینید، یک نقطه کانونی محسوب می شود، اما پیدا کردن و شناخت این نقطه، نیاز به بررسی کافی دارد تا واقعا بهترین و مناسب ترین نقطه در دکوراسیون داخلی یا دکوراسیون فضای باز انتخاب شود.

نقطه کانونی، تنها یک نقطه واحد نیست و می توان چندین نقطه مختلف را در فضای باز به عنوان نقطه کانونی انتخاب نمود.

اهمیت نقطه کانونی در دکوراسیون فضای باز

با اینکه به نظر می رسد تعیین نقطه کانونی در فضای باز، با تعیین نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی متفاوت است، اما باید بدانید چنین چیزی صحیح نیست. در فضای باز هم سعی بر این است که یک چیدمان اصولی و زیبا در آن ایجاد شود پس کاملا مهم است که آن را به بهترین نحو انتخاب کنید.

 

راهنمای پیدا کردن نقطه کانونی در دکوراسیون فضای باز

بر عکس فضاهای داخلی و دکوراسیون داخلی، در دکوراسیون فضای باز، نقاط مختلفی را می توان به عنوان مرکز انتخاب کرد. زیرا ابعاد محیط بزرگ است و آیتم های سرگرم کننده زیادی در آن وجود دارد.

برخی از مهمترین و محبوب ترین انواع نقطه کانونی در دکوراسیون فضای باز

اطراف استخر

مبلمان اطراف استخر

استخرها یکی از جذاب ترین نقاط یک فضای باز به شمار می آیند و بیشتر مردم دوست دارند در کنار آن، مشغول به تفریح و معاشرت و… باشند. علاوه بر زیبایی و نمای لوکس استخر، باید هوای لطیف و صدای دلنشین آب را هم در نظر بگیریم که باعث این محبوبیت شده است. اطراف استخرها، یکی از بهترین و مناسب ترین نقاط کانونی محسوب می شوند. البته باید ایمنی اطراف آن را کاملا ارزیابی کنید تا خطر سقوط در آب، وجود نداشته باشد.

اطراف آب نما

آبنمای مدرن

آبنماها هم یک المان دکوراتیو عالی و محبوب هستند. استفاده از زیبایی های آب در دکوراسیون فضای باز، واقعا یکی از هوشمندانه ترین کارهاست و ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون فضای باز در کنار آبنما، یکی از بهترین انتخاب هاست. آبنما می تواند بسیار ساده یا بسیار تخصصی و حرفه ای باشد اما به هر حال فرقی ندارد، چون می توان یک نشیمن عالی را در کنار آن ایجاد نمود.

اطراف پرگولا و سایبان ثابت موجود در فضای باز

pergola

قطعا یک محل مناسب که در آن سایه فراخ و پوشاننده ای وجود داشته باشد، انتخاب خوبی برای ساخت یک نقطه کانونی در دکوراسیون فضای باز است. درست است که پرگولا یا آلاچیق در هر جایی از باغ می توانند ساخته شوند و دیگر نمی توان جای آنها را تغییر داد. اما خب نقطه ای که پرگولا یا آلاچیق در آنها ساخته می شود هم باید امکانات و ویژگی های مطلوبی داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مطلب زیر از “وب سایت دکورز” را بخوانید:

بهترین جا برای ساخت آلاچیق و پرگولا کجاست؟

اطراف شومینه فضای باز

شومینه به عنوان نقطه کانونی در دکوراسیون فضای باز

شومینه ها هم نقطه کانونی جذابی هستند. البته در فصل های سرد، کاربرد آنها بیشتر از جذاب کردن محیط است و نقشی پررنگ در لذت بردن از فضای باز در سرما را دارند. اما حتی اگر فصل سرد هم نباشد، شومینه زیبایی خاص خودش را دارد و می تواند یک نقطه مرکزی در دکوراسیون باغ و فضای باز مناسب را شکل بدهد.

 

چرا باید مبلمان ویلایی و فضای باز را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

مبلمان اوت دور و فضای باز، در جنس ها و متریال های مختلفی ساخته می شود. اما هیچ کدام از آنها به زیبایی، جذابیت، تنوع و کیفیت بسیار بالای پلی رتن نیستند. مبلمان پلی رتن، ماندگاری و دوام بسیار بالایی در فضای بیرونی و در شرایط جوی مختلف دارد و از طرفی، بسیار شیک و زیباست و از انواع لوکس و مجلل برای دکوراسیون انواع فضاهای بیرونی مانند دکوراسیون باغ و ویلا و پاسیو محسوب می شود.

کیفیت برتر محصولات برند دکورز

outdoor-furniture

 

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”