آرک ورودی باغ و طراحی ورودی باغ و محوطه باغی

یکی از زیبایی ها و جذابیت های باغ این است که می توان جلوه زیبای گل ها و گیاهان سرسبز را در آن به نمایش گذاشت و ورودی باغ، اصلی ترین قسمتی است که اکثر صاحبان باغ و محوطه های فضای باز تمایل دارند با افزودن آرک و طاق های کوچک و بزرگ، جذابیت آن را دوچندان کنند.

با ما در “دکورز”یکی از قطب های اصلی تولید مبلمان فضای باز از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

آرک برای ورودی باغ

آرک ورودی باغ و سایبان

همه ما تا به حال چندین بار از کلمه آرک استفاده کرده ایم اما احتمالا به اشتباه! این روزها در اکثر مراکزی که تزئینات داخلی ساختمانی عرضه می کنند، آرک برای سقف خانه نیز به فروش می رسد و حتما شما هم یکی از آنها را در سقف پذیرایی یا آشپزخانه دارید که البته نام درست آنها، سقف کاذب است نه آرک.

آرک یا همان طاق، به قسمتی در معماری گفته می شود که معمولا در ورودی ها برای تحمل نیروهای کششی اجرا می شود و حالتی قوسی دارد. این روزها از آرک در معماری داخلی کمتر استفاده می شود اما در عوض، آرک ورودی باغ ویلا، جنبه تزئینی بسیار محبوب و پرطرفداری پیدا کرده است.

البته این آرک، معمولا از جنس مصالح ساختمانی نیست و تقریبا یک داربست ساده و سبک وزن است که شکلی قوسی یا چهارگوش دارد تا باعث زیباتر شدن ورودی باغ و ویلا شود. معمولا در پایین آرک ورودی باغ، گیاهان گلدار زیبا و همچنین گیاهان بالا رونده کاشته می شود تا از آرک بالا بروند و نمای ورودی را زیباتر کنند و یک مسیر بسیار رویایی از گل و گیاهان ایجاد نماید.

کاربردهای آرک ورودی باغ

  1. آرک ورودی باغ بیشتر جنبه زیبایی دارد و حتی در بسیاری از باغ ویلاها، بدون گیاهان ساخته می شود تا نمای خود آرک و شکل و شمایل آن، زیبایی خاصی به باغ بدهد.
  2. اگر آرک به شکل وسیع ساخته شود، می تواند یک سایبان مناسب هم باشد و جلوی تابش نور خورشید را بگیرید. چنین آرکی می تواند یک پرگولای ساده هم باشد و یا سایبان بخش پارک خودروها و… . بنابراین آرک برای ورودی باغ یا یک مسیر زیبا ایجاد می کند یا یک سایبان زیبا و از این دو حالت خارج نیست.

کدام نوع مبل و صندلی پلیمری مناسب باغ من است؟

 

چند نکته درباره احداث آرک در باغ و محوطه ویلا

  • شکل آرک در اصل یک طاق قوسی است اما آرک های مستطیلی و 4 گوش هم طرفداران خود را دارند و معمولا با همین نام نیز شناخته می شوند.
  • ساختار آرک و پرگولا مشابه یکدیگر است که البته نمی توان آنها را یک سازه واحد دانست. زیرا آرک وسعت بسیار کمی دارد اما پرگولا کاملا وسیع است و برای نشستن در فضای باز استفاده می شود.
  • آرک ها معمولا در ابتدای ورودی باغ بنا می شوند و یک سازه تکی و واحد هستند. با این حال، بسیاری از کسانی که باغ های عمومی دارند ترجیح می دهند یک مجموعه چندتایی از آرک را در کنار هم بسازند تا یک راهروی زیبا در ودروی باغ ایجاد شود. این آرک ها در بیشتر موارد به هم متصل نیستند اما می توان آنها را متصل هم ساخت.
  • زیبایی آرک به گیاهانی است که در پای آن رشد می کنند. به همین خاطر در بسیاری از باغ ها، ساختار آرک یک داربست بسیار ساده است که قابلیت رشد گیاهان را ایجاد می کند.
  • جنس آرک ها معمولا از فلزات ضدزنگ و سبک است اما انواع چوبی، سنگی، فایبرگلاس و… نیز برای ساخت آنها استفاده می شود.
  • آرک برای ورودی باغ بیشترین کاربرد را دارد اما می توان آن را در قسمت های دیگر باغ و فضای باز نیز بنا کرد.

مهمترین تجهیزات باغ و ویلا – 7 نیاز ضروری در فضای باز

 

مدل های طراحی ورودی باغ با آرک

طراحی ورودی باغ

ورودی باغ

آرک و مبلمان باغی

آرک سنگی در باغ

آرک ورودی

آرک چوبی ساده

آرک چوبی

آرک باغ

آرک فلزی

آرک و سایبان

آرک ورودی زیبا و پرگل

آشنایی با مبلمان حصیری پلی رتن – برند دکورز

برند دکورز دارای انواع میز و صندلی، ست دو نفره و نیم ست، مبلمان کامل، مبلمان ال و راحتی، تخت استخری، تاب و مبلمان دیگر از جنس حصیر بافت پلی رتن می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیار زیبا و شیک تولید می شود و برای چیدمان باغ و ویلا و به طور کلی فضاهای خارجی کوچک و بزرگ، بسیار متناسب هستند. این محصولات دارای بهترین کیفیت می باشند :

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

مبلمان فضای باز دکورز

ضمانت و خدمات پس از فروش:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

آدرس شعب و اطلاعات تماس:

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزى 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912