نکات مهم در خرید باغ

خرید باغ و هر نوع املاک دیگری، نیاز به دقت بسیار زیادی دارد تا به بهترین شکل ممکن انجام شود و به معنای واقعی، جنبه سرمایه گذاری داشته باشد. در ادامه به شما نکات مهمی که کمک می کنند تا بتوانید بهترین باغ یا باغچه را بخرید، خواهیم گفت.

پس با ما در “دکورز”یکی از اولین قطب های تولید کننده انواع مبلمان باغی از جنس حصیری پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

 

اهمیت خرید باغ

خرید و فروش باغ

خیلی از مردم در تمام عمر خود سعی در خرید یک قطعه زمین یا باغ دارند تا بتوانند هم روی آن سرمایه گذاری کنند و هم اینکه از موهبت داشتن یک باغ شخصی و خانوادگی لذت ببرند. بنابراین بسیاری از خانواده ها برای خرید باغ، حاصل یک عمر کار و پس انداز خود را هزینه می کنند و از این جهت، خیلی مهم است که بتوانند بهترین باغ را بخرند.

خرید باغ یا باغچه کمک می کند تا بتوانید در تمام ایام سال و مخصوصا در تعطیلات، تفریحات لذت بخش تری را تجربه کنید و هم اینکه اگر اهل ذوق باشید، خودتان در باغ شخصی تان، باغبانی کنید و از این کار هیجان انگیز و روح افزا، لذت ببرید. ضمن اینکه بسیاری از مردم به تجهیز کردن باغ بسیار بیشتر از باغبانی علاقه دارند. خرید انواع مبلمان باغی، احداث و طراحی استخر و خرید تجهیزات و مبلمان استخری، بر پا کردن یک باربیکیو یا آشپزخانه صحرایی و… ، همگی از کارهای لذت بخشی است که با خرید باغ می توانید تجربه شان کنید. البته در مرحله اول، لازم است یک باغ عالی با موقعیت مناسب بخرید:

 

نکات مهم خرید باغ

خرید باغ و خرید باغ ویلا

  1. موقعیت جغرافیایی و منطقه ای باغ را بررسی کنید

همه چیز بستگی به شما دارد که بخواهید باغ را در یک شهر یا شهرستان دیگر بخرید و یا در نزدیک ترین منطقه به محل زندگی تان. اما در هر کجا که قصد خرید باغ دارید، حتما آن منطقه را به خوبی ارزیابی کنید و یک آشنایی اولیه و کافی درباره آن به دست آورید. این موضوع در شناخت نوع آب و هوا، میزان بارندگی، میانگین دمای هوا در طول سال و اینکه اصلا در باغ می توان چه فعالیت هایی داشت و چه نوع گیاهان و یا تجهیزاتی را به کار برد، بسیار  تعیین کننده خواهد بود.

  1. مسائل حقوقی را به طور کامل ارزیابی کنید

یکی از مهمترین و البته بیشترین مشکلاتی که در خرید املاک برای خریداران ایجاد می شود، مشکلات حقوقی آن است. شما با یک پیگیری ساده از شهرداری و سازمان اسناد، می توانید همه چیز را بررسی کنید.

بررسی باغ از نظر داشتن سند یا قولنامه معتبر، مالک قبلی و اطلاعات مربوط به او، عدم درگیری سند و باغ در مشکلات و دعواهای حقوقی و همچنین مسائل دیگری مانند عدم ساخت و ساز غیر مجاز در باغ، عدم حفر چاه غیر مجاز، مجوزهای ساخت و امکان آن، طرح های عمرانی، عقب نشینی و… را نیز باید به طور کامل بررسی نمایید.

  1. در قولنامه خرید باغ، همه جزئیات را ذکر کنید

از آنجا که بیشتر باغ ها فاقد سند هستند و از طریق قولنامه و از روی سند مادر معامله می شوند، می توان یک باغ بزرگ را به چند بخش تقسیم و به صورت جداگانه فروخت. اینجاست که درج تمامی مشخصات تکه باغ خریداری شده اهمیت پیدا می کند. مانند:

  • درج متراژ و  مساحت آن
  • موقعیت آن از نظر همسایگی (ممکن است بدون دیوار باشد)
  •  راه‌ های عمومی که احیانا به علت ترددهای شخصی، جزء فروش زمین محاسبه شود
  • حتی تعداد درختان داخل باغ و محوطه آن
  1. بررسی امکانات باغ

نکته دیگر این است که امکانات باغ را به طور کامل بررسی کنید تا مشکلی از بابت:

دسترسی به آب

مجوز ساخت و ساز در آن

مالکیت چاه آب

استخر

موتورخانه

مجوز کشاورزی و… پیش نیاید. تمام این موارد در تعیین قیمت در زمان خرید باغ موثر هستند.

  1. و اما زیبایی باغ و سلامت آن

یکی از نکات مهم دیگر در خرید باغ، توجه به نوع درختان و همچنین سلامت آنهاست. این طوری می توانید بلافاصله بعد از خرید باغ از داشتن آن لذت ببرید وگرنه تا مدت ها درگیر درمان درختان و پوشش گیاهی آن خواهید بود. توجه به اینکه درختان میوه دار و همچنین سایه افکن در باغ وجود داشته باشد هم می تواند کمک کند تا باغ زیبایی بخرید.

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شده، حالا می توانید به فکرهایی که برای باغ خود در سر داشته اید برسید و در آن یک محوطه زیبا و دلخواه (لنداسکیپ) راه اندازی کنید و تمام موارد یک محوطه سازی حرفه ای را به کار ببرید، اعم از:

  • مبلمان فضای باز
  • تجهیزات باغی
  • راه اندازی آلاچیق و پرگولا
  • استخر
  • نورپردازی و…

بیشتر بخوانید:

چرا باید مبلمان باغی را از جنس حصیری پلی رتن بخریم؟

میز و صندلی نهارخوری

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کننده های انواع مبلمان و محصولات حصیری پلی رتن می باشد که زیبایی و کیفیت را به معنای واقعی به نمایش گذاشته است. تمامی محصولات و مبلمان باغی برند دکورز از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند که از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شود. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی هستند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

ضمانت و خدمات پس از فروش مبلمان و تجهیزات باغی برند دکورز:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس

کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود…

فروشگاه مرکزی 1

کرج، عظیمیه، بلوار کاج، ساختمان خورشید

تلفن: 1301 3254 026 

فروشگاه مرکزی 2

تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان ولیعصر، جنب بانک سپه، پلاک 3098

  • شماره تماس موبایل شعب مرکزی تهران و کرج: 5641 324 0912