تفاوت مبلمان فضای باز با مبلمان خانگی

براى خیلى ها، تعریف مبلمان فضای باز و مبلمان خانگی مشترک است و همین موضوع باعث مى شود در انتخاب نوع مبلمان برای استفاده در فضای باز و بدون سقف، دچار اشتباهاتی شوند. مبلمان فضای باز، مخصوص استفاده در محیط هاى بیرونى است و با مبلمان خانگی، از جهات متعددى تفاوت دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

پس با ما در “دکورز” – یکی از برترین تولید کننده های مبلمان حصیربافت پلی رتن با بهترین کیفیت در ایران و تامین کننده انواع تجهیزات باغی – همراه باشید:

مبلمان فضاى باز چیست؟

تنوع مبلمان حصیربافت برند دکورز

مبلمان فضای باز؛ نوعى مبلمان مخصوص براى استفاده در هواى آزاد و فضاهاى بیرونى است. به این نوع مبلمان، مبلمان باغى و مبلمان اوت دور – out door نیز مى گویند که در واقع نشان از اختصاصى بودن آن براى فضاى باز دارد. البته این به معناى عدم امکان استفاده از مبلمان فضاى باز در داخل منزل و مخصوصا داخل دکوراسیون ویلا و بناهاى موجود در باغ و… نیست و ممنوعیتى ندارد.

بلکه از مبلمان خانگی نمى توان در فضاى باز استفاده کرد. زیرا ویژگى هاى مناسب براى آن را ندارد.

 

آشنایی با مبلمان فضای باز دکورز + 54 مدل جذاب مبلمان باغی

 

 

مبلمان فضای باز:

  • جنس مقاوم و مستحکمى دارد و در هواى آزاد در معرض باران و آفتاب دچار خرابى نمى شود، پس می توانید تمام طول سال و بدون نگرانی از خراب شدن، آن را مورد استفاده قرار دهید.

بادوام بودن مبلمان فضای باز، مهمترین و اصلى ترین ویژگى مبلمان مخصوص باغ و فضاى آزاد است. زیرا در محیط هاى بیرونى، قدرت تخریب رطوبت و نور خورشید بسیار قوى تر از محیط هاى سربسته مانند داخل خانه است. تازه به این عوامل، باید گرد و خاک را هم اضافه کنید. جنس مبلمان فضای باز باید به گونه ای باشد که گرد و خاک و کثیفی های بیرون را به خود نگیرد.

بنابراین تفاوت مبلمان فضاى باز و مبلمان خانگی در جنس آنها و میزان مقاومت آنهاست.

 

تفاوت های دیگر مبلمان فضاى باز با مبلمان خانگى

مبلمان خانگی و مبلمان فضای باز

نوع طراحى مبلمان

مبلمان خانگى اغلب از جنس چوب مى باشد که داراى طراحى ها و منبت کارى هاى بسیار حرفه اى است.  این در حالى است که جنس چوب، عموما براى استفاده در فضاى باز مرسوم نیست زیرا مبلمان فضاى باز چوبى به مراقبت و نگهدارى بسیار زیادى نیاز دارد که بیشتر خریداران را با چالش هاى دردسرآمیزى مواجه مى سازد که بسیار خسته کننده است. مبلمان فضای باز، حتی اگر از جنس چوب هم باشد، باز هم نقش و نگارهای رایج مبلمان خانگی را ندارد و طراحی و شکل آن، بسیار ساده است.

وزن مبلمان

مبلمان فضای باز مانند مبلمان خانگی نیست که در یک محل قرار داده شود و در طول سال، تمام مدت در یک جا بماند. این مبلمان همیشه در حال جابجایی از یک طرف به طرف دیگر است. علاوه بر اینکه لازم است جنس و کیفیت ساخت آن کاملا مقاوم و بادوام باشد، باید وزن سبکی هم داشته باشد. به همین دلیل، حتی مبلمان آهنی و فولادی مخصوص فضای باز را نمی توان یک گزینه عالی و مناسب دانست.

  • بهترین گزینه، انواع مبلمان آلومینیومی و حصیری پلی رتن با اسکلت آلومینیومی است که وزن مناسبی دارند و استفاده از آنها در فضای باز، کاملا سهل و آسان است.

تمیز شدن و نگهداری مبلمان

اگر از مبلمان خانگی در فضای باز استفاده کنید، نتیجه این است که خیلی زود از بین می رود. حتی اگر این مدت کمی بیشتر طول بکشد و دوام مبلمان خانگی شما را شگفت زده کند، قطعا نما و میزان تمیزی آن را تحمل نخواهید کرد. مبلمان خانگی سراسر از جنس پارچه و پنبه است و سریعا کثیف می شود. اصلا یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود مبلمان فضای باز از مبلمان خانگی متمایز باشد، همین مورد است.

مبلمان فضای باز معمولا از جنس هایی است که گرد و خاک و کثیفی را به خود نمی گیرد و حتی اگر این طور هم باشد، خیلی سریع با یک دستمال مرطوب، می توان آن را تمیز کرد.

 

چرا باید مبلمان فضای باز را از جنس حصیری پلی رتن انتخاب کنیم؟

امروزه، استفاده از مبلمان حصیری پلی رتن مخصوص فضای باز و تجهیزات باغی برای ایجاد آسایش و راحتی در فضاهای باز مانند باغ و ویلا به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است. برند دکورز یکی از برترین تولید کنندگان مبلمان حصیری در ایران است که تمامی محصولات و مبلمان باغی آن از جنس پلی رتن (پلیمر بسیار مقاوم) هستند و از بهترین مواد اولیه و زیر نظر مهندسین مجرب تولید می شوند. این محصولات دارای ویژگی های بسیار عالی می باشند که آنها را در داخل کشور، از دیگر محصولات و برندها متمایز می سازد، مانند:

  • ضد آب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول

لاوست و سوفاست

ضمانت و خدمات پس از فروش مبلمان و تجهیزات باغی برند دکورز:

از آنجا که محصولات برند دکورز، همگی تولید داخل هستند، دارای بهترین کیفیت و بالاترین سطح پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند. کیفیت برتر مبلمان باغی دکورز و ارائه ضمانت معتبر 24 ماهه، باعث شده تا ما به انتخابی بی نظیر برای تجهیز باغ، ویلا و… تبدیل شویم.

اطلاعات تماس با نمایندگی ها و کارشناسان فروش “دکورز”